Drošības tests parāda, cik nāvējoši ir veci auto

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no video

Autobūves pirmsākumos ražotājiem likās, ka vienīgais autobraucēju drošības garants ir no kārtīgiem bleķiem būvēts, masīvs automašīnas karkass. Gāja gadi, un tikai tad inženieri saprata, ka mašīnas konstrukcijā ir jāiestrādā deformācijas zonas, kuras slāpē triecienu un mīkstina sekas.

Tagad tīmeklī aktualitāti guvis ASV Lielceļu drošības apdrošināšanas institūta (IIHS) video, kurā testu laboratorijā satiekas divi pavisam svaigi automobiļi. Galvenā atšķirība starp tiem - pelēkais Nissan Versa ir jauns modelis un jauns auto, savukārt sarkanais Nissan Tsuru ir jauns auto, bet kā modelis tas izstrādāts jau pirms ceturtdaļgadsimta.

Noskatoties zemāk pievienoto IIHS sadursmes testa video, jāpriecājas, ka Meksikā ražotā Nissan Tsuru mūžs straujiem soļiem tuvojas beigām. Tas tādēļ, ka 2019.gadā Meksikā stāsies spēkā automobiļu drošības standarti, kuros iekļauties šim modelim nav ne mazāko izredžu. Aiz Tsuru vārda slēpjas Nissan Sentra, ko Meksikā sāka piedāvāt 1992.gadā un bez būtiskām izmaiņām konstrukcijā un aprīkojumā ražo vēl aizvien.

Pēc frontālas sadursmes ar 50% pārklājumu uzvarētājs starp abiem testētajiem auto ir acīmredzams - tas ir Versa, kam ir stingra kabīne un moderna deformācijas zonu struktūra. Tsuru nekā tāda nav, šim auto pat nav drošības spilvenu un ABS, kas ir neatņemama mūsdienu auto sastāvdaļa. Tāpēc arī nav jābrīnās, ka sadursmē, kurā kombinētais gala ātrums ir 129 kilometri stundā, Tsuru faktiski tiek iznīcināts, bet pie stūres sēdošajam vadītājam būtu nepieciešamas vairākas dzīvības, lai aizietu no notikuma vietas savām kājām.

Jāteic, ka jaunattīstības tirgos aizvien tiek piedāvāti šādi vāji aprīkoti un nedroši auto, ražotājiem turoties pie filosofijas «tāpēc jau šis auto maksā tik, cik maksā».

Šis nebūt nav pirmais veca un jauna auto frontālas sadursmes tests, ko izpildījuši IIHS eksperti. Iepriekš organizācija cita starpā ir vienu pret otru triekusi 2009.gada Chevrolet Malibu un 1959.gada Chevrolet Bel Air, kurš tikai izskatās masīvs kā lokomotīve, taču patiesībā ir lamatas, kurās acumirklī zaudēt dzīvību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu