RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET apskats: Peugeot 2008 1.2 Turbo EAT6

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 20
Foto: Normunds Avotiņš

Opel paziņojis par jaunu modeli Crossland X uz Peugeot 2008 bāzes. Labs iemesls atcerēties oriģinālu.

Taisnību sakot, 2017. gadā gaidāmajam Opel krosoveram būs maz kopīga ar pašreizējo Peugeot 2008 modeli, jo vācu automašīna tiks ražota uz pavisam citas, jaunākas PSA koncerna platformas EMP2. Tā kā pirmais Peugeot izstrādājums, kas uz tās tapa, bija Peugeot 308, viegli uzminēt, ka Opel Crossland X būs lielāks par aktuālo Peugeot 2008. Pārmaiņas gaida arī mazāko Peugeot krosoveru, taču, ņemot vērā, ka tas tikai šogad piedzīvoja atjaunotnes kampaņu, modeļu maiņa nenotiks tik drīz. Modernizācijas gaitā priekšpiedziņas SUViņš ticis ne vien pie izteiksmīgākas radiatora restes, bet arī ārkārtīgi nepieciešamas agregātu kombinācijas «benzīns + automāts».

Kas tas ir?

FOTO: Peugeot

«Jaunais» Peugeot 2008 patiesībā ir izveicīgi modernizēts 2013. gada modelis. Ģeometriskie parametri nav mainījušies, bet stāvāka radiatora reste ar lauvas logo, platāks motortelpas pārsegs un off-road tipa automašīnu dekoratīvie elementi ievērojami paaugstinājuši līdz šim diezgan androgīnā automobiļa vīrišķo hormonu līmeni. Tiesa gan, brašās riteņu arku aizsarguzlikas un bamperu apakšmalas allroad universāļu stilā rezervētas tikai dārgākajai komplektācijai Allure. Bez nekrāsotas plastmasas bižutērijas Peugeot 2008 arī neizskatās savārdzis vai tizls, taču žanra kanoni pat šajā automobiļu segmentā jau uztiepuši pelēkos arku «bortiņus» it visam, sākot ar Hyundai i20 Active un beidzot ar Mini Clubman All4.

FOTO: Normunds Avotiņš

Peugeot modernizējis arī salonu, tomēr pat ar i-Cocpit instrumentu paneli, uzlabotu krāsu monitoru un elegantu divzonu «klimatu» interjers šķiet ārkārtīgi pazīstams - varbūt tāpēc, ka tajā joprojām ir maza stūre un mikroskopiski glāžu turētāji. Svarīgākais jaunievedums tomēr ir jaunie Pure Tech benzīna dzinēji, precīzāk, 1,2 litru trīscilindru motora vājākais izpildījums (110 Zs), jo tieši tam Peugeot beidzot piejūdzis īstu automātisko pārnesumkārbu. Starp citu, visjaudīgākajam Peugeot 2008 ar 131 zirgspēku nav tā paveicies – tāpat kā visiem Peugeot 2008 dīzeļiem.

Kā tas brauc?

FOTO: Normunds Avotiņš

«Tikai trīs cilindri? Pē!!» Vēl nesen šāda reakcija raksturoja visu mazmotoru sniegumu, un jāsaka, ka pārsvarā diezgan pelnīti. Pieļauju, ka arī Peugeot ražotā 1,2 litru dzinēja atmosfēriskais izpildījums spēj uzrunāt tikai īstus askētus – par spīti 82 ZS jaudai «uz papīra». Turbomotors ir pavisam cita dziesma. Kluss, atsaucīgs, dzīvīgs un ekonomisks, turklāt bez jebkādām «turbobedres» pazīmēm, tas ir labākais, ko jaunais Peugeot 2008 spēj dot. Tā kā automašīnai joprojām iespējama tikai priekšējo riteņu piedziņa, turklāt 2008 ir salīdzinoši viegls (ap 1300 kg), Pure Tech sīkaļas un sešpakāpju «automāta» savienība ienes mazās klases krosoverā agrāk neraksturīgu braukšanas azartu, ko nespēj sabojāt pat klēpī turamā motorlaivas stūre.

FOTO: Peugeot

Ja nav žēl piecsimt eiro, Peugeot 2008 var apbruņot ar Grip Control braukšanas režīmu kompleksu, kas, Goodyear Vector 4 vissezonas riepu atbalstīta, paplašina dzimuša pilsētnieka iespējas ārpus asfaltētiem ceļiem. Grozāms kloķis ar uzrakstiem «Mud», «Sand» un tā tālāk priekšpiedziņas «parketa džipā», protams, izskatās diezgan komiski. Taču, kad paraugdemonstrējumos Igaunijā pats savām acīm redzēju, kā mazajā SUViņā sakāpj pieci brangi veči, tā ka aizmugurē atsperes nosēžas līdz pēdējam, un Peugeot 2008 ar šo skepses pilno kravu izkārpās cauri slideniem dubļiem un vēl uzrāpjas tikpat slidenā kalnā, automobilis jau izraisīja cieņu.

Vēlāk izmēģinājām Grip Control arī mājās. Līdztekus četriem pamatrežīmiem ir vēl piektais, «analogais», t.i., ar atslēgtu ESP. Tomēr universālu un vienlaikus saudzējošu sniegumu dažādos pārbaudījumos demonstrēja tieši «Mud» jeb dubļu režīms. Nedomāju, ka Peugeot 2008 īpašnieki bieži sūtīs savus spēkratus džungļu reidos, sevišķi zinot, ka 16 cm klīrenss vairāk paredzēts, lai izvairītos no kontakta ar trotuāru apmalēm, nevis gravām un celmiem. Grip Control pavadošajiem atribūtiem arī ir savas blaknes, tā, piemēram, vissezonas riepas jūtami paaugstina rites troksni, kas, ilgstoši braucot pa šoseju, kļūst apnicīgs. Peugeot 2008 ar parastām riepām šāda liga nepiemīt.

FOTO: Peugeot

Kas to pirks?

FOTO: Peugeot

Pārlieku pielaidīgā oriģināldizaina uzlabojumi iesvēluši interesi par Peugeot 2008 vēl neuzrunātās pircēju grupās, taču mērķauditorija radikāli nav mainījusies. Mazs, spirgta izskata krosovers var derēt ļoti dažādiem pircējiem, pārsvarā gan privātajiem, jo Peugeot 2008 ar grūtībām iekļaujas dienesta auto kategorijā. Trīs gadus pēc iznākšanas Peugeot 2008 beidzot izpildījis mazizmēra krosoveram obligāto ieskaites programmu «benzīns + automāts», kuras iztrūkums līdz šim atbaidīja no citādi šarmantā francūža daļu sieviešu auditorijas. Uzlabotajā modelī ieviestā Active City Brake sistēma veic pilnībā automātisku apstāšanos pie ātruma līdz 30 km/h - šis jaunievedums varētu būt tīkams neuzmanīgām vadītājām. Ģimenisko komponenti savukārt pārstāv mazam SUV mērogiem pietiekami liels bagāžnieks un ciešamas ērtības aizmugurējos sēdekļos. Tas viss pieejams par saprātīgu cenu. Skaidrs, ka, jo «džipiskāks» Peugeot 2008 būs, jo augstāk uzkāps arī cena, piemēram, garšīgais turbomodelis ar «automātu» šobrīd maksā 18 442 eiro, kamēr speciālajā piedāvājumā izliktais Active Plus – tikai 14 155. Bet, ja noliksit abus blakus, uzreiz uztversit, kāpēc pirmais ir labāks.

Peugeot 2008 Allure Turbo Pure Tech EAT6 speciālā cena ir 18 442 eiro.

Ceļi Igaunija
20 Komentāri