Braukšanas apmācība: cilvēki maksā vairāk, instruktori saņem mazāk

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Braukšanas apmācībās ir izveidojies paradokss - apmācāmie maksā vairāk, bet instruktori saņem mazāk, «RīgaTV 24» raidījumā «Pilsētas pulss» braukšanas apmācību instruktors Ansis Slava.

Jau kopš pagājušā gada 1.novembra Ministru Kabineta noteikumos ir stājušās spēkā izmaiņas, kas paredz, kā tiek iegūta autovadītāja apliecība.

Slava pauž pārliecību, ka, lai gan daudzas no izmaiņām bija nepieciešamas, piemēram, papildus apmācības slidenu laika apstākļu gadījumā, jauno noteikumu dēļ laimīgi nav ne instruktori, ne apmācāmie.

Savukārt «CREDO Autoprieks» direktors Maksims Rapoports oponē, ka izmaksas nav tik vērā ņemamas, šīs izmaiņas arī ietver veidu kā apmācāmie maksā par braukšanas pamācībām, proti, ar bankas pārskaitījumu, nevis skaidru naudu. Šādas izmaiņas ieviestas, lai iegūtu caurspīdīgāku apmaksas procesu un mazinātu ēnu ekonomiku.

Līdz ar to, nereti izskan pretrunīga informācija par papildu izmaksām autovadītāja apliecības iegūšanā, kas mulsina tos, kuri vēlas apgūt braukšanas iemaņas, bet nu ir skaidrs, ka galvenās izmaiņas ir likumsakarīgi saistītas ar obligāto braukšanas apmācību daudzumu. Ja agrāk obligāto braukšanu skaits bija 14, tad nu jau divus mēnešus tās ir 20 braukšanas reizes. Skaidrs, ka līdz ar braukšanu pieaugumu, pieaug arī summa, kas tiek iztērēta braukšanas atļaujas iegūšanai. Kaut gan papildus summa atkarīga no katra individuālo braukšanu skaita, Rapoports min, ka tās apjoms pieaugs par pusotru vai diviem eiro, kas vidēji nozīmē vēl papildus 70 eiro par visām braukšanām kopā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu