RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET apskats: Peugeot 3008 GT-line

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 8
Foto: Normunds Avotiņš

«All eyes on you» – kamēr apkārtējie novērtē ārējo dizainu, iekšpusē uz tevi skatās viss kokpits.

Visi zina, ka braukt pa ielu sacīkšu cimdos ir tizli, jo tā būtu tikpat bezgaumīga «zīmēšanās» kā ikdienā slāt apkārt autosacīkšu zābakos. Bet ko iesākt, ja kādam «profam» patīk iezīmēt ar savu odekolonu demonstrācijas automobiļu stūres, kā muskusbrieži auru laikā ierīvē koku stumbrus? Tā kā, iekāpjot jaunajā Peugeot 3008, īsti nebija nodoma ar šķebīgi saldenu smaržu pievilināt tās pašas mātītes, nācās izvēlēties - vai nu vienreizējie polietilēna pirkstaiņi (kas, piekritīsit, izskatītos vēl dumjāk), - vai sarkanu Sparco pāris.

Visdīvainākais, ka esmu pat nedaudz priecīgs par šo neparasto starpgadījumu. Nebijis iesmaržinātā diktora parfīma pēdu, es nemūžam nebūtu uzvilcis tos cimdus, nesatvertu tajos Peugeot 3008 neapaļo stūri un nenoķertu to spilgto, reflektīvo sajūtu, ka vadu jebko, tikai ne automobili. Klēpi sēdošais, stilīgi deformētais stūresrats Nomex pirkstaiņu vīrišķīgajā tvērienā ļauj iztēloties sevi par Reini Nitišu rallijkrosa kokpita dārdošajā ellē vai Ņikitu Ļijcu klaustrofobiskajā Formula 4 ātrumlaivas kokpitā. Tehnokrātiskais Peugeot 3008 interjers pēc durvju aizvēršanas hermētiski apskauj vadītāju, un acu priekšā pamostas avatārs virtuāla mērskalu paneļa izskatā. Un, atšķirībā no Volkswagen un Audi, šeit par to nav jāpiemaksā.

Kas tas ir?

FOTO: Peugeot

Nemainot nosaukumu, Peugeot radikāli mainījis 3008. modeļa koncepciju, no lempīga pusminivena-puskrosovera pārvēršot to... nu jā, arī pusminivenā-puskrosoverā, tikai ar Range Rover Evoque līdzvērtīgu seksapīla grādu. Izmēros Peugeot 3008 līdzinās apjomīgākajiem kompaktklases krosoveriem, piemēram, Hyundai Tucson, taču būtiski piekāpjas visai SUV bandai vienā izšķirošā punktā - francūzim ir tikai priekšējo riteņu piedziņa. Tas nozīmē, ka dziļā sniegā un pat vieglā bezceļā Peugeot 3008 gandrīz vienmēr dabūs pa muti no tiem konkurentiem, kam kabatā paslēpts 4x4 akmens. Nevarētu gan teikt, ka Peugeot tāds iznākums ļoti satrauktu, jo ražotājs nemitējas uzsvērt, ka 3008 formāli gan ir krosovers, bet faktiski piedāvā MPV ieguvumus, piemēram, pilnīgi gludu grīdu salona aizmugurē un lielu bagāžnieku.

FOTO: Peugeot

Automašīnas uz vadītāju orientētais kokpits ir industriālā dizaina meistardarbs, kurā harmoniski sadzīvo «planšete» BMW stilā, funkciju pogas Lamborghini stilā un uz priekšu noliekta «automāta» svira, kas arī atgādina kaut no premium automobiļu kastas, tikai grūti uzreiz atminēties, ko. Graciozais kloķis tik organiski iekļaujas viduskonsoles dizainā, ka ar pūlēm uzdrīkstos iztēloties šeit manuālās pārnesumkārbas sviru. Tomēr Peugeot 3008 iespējama arī tāda, turklāt arīdzan izskatās visai eleganti.

FOTO: Peugeot

Instrumentu panelis - avatārs vispār ir atsevišķa stāsta vērts. Tā krāsu gammu var nomainīt no ledaini sci-fi zilas uz tik bronzīgu, ka tā padarīs vai trakus Žila Verna ekranizāciju fanus. Mainot režīmus, rādītāji aizvāžas elpu aizraujošā trīsdimensiju kustībā, un sastingst nākamās pavēles gaidās. Ja piederat pie ļaudīm, kas kaismīgi gaida ik nākamo Zvaigžņu karu sēriju, jums šitas obligāti jāredz. Temperatūras regulēšana skārienjūtīgā displejā mūs piemeklēja jau jaunajā Peugeot 308 modelī, un arī krosoverā klimata iestatīšanas funkcija ir neparocīga un lēna. Citādi Peugeot 3008 panelis ir organizēts priekšzīmīgā teitoņu stilā, un automobiļa mazliet nevērīgo izcelsmi nodod vien markai tipiskās zemstūres sviras un briesmīgi vecmodīgais cruise - control vadības bloks. GT-Line un GT aprīkojumā Peugeot parūpējies arī par labākiem apdares materiāli, piemēram, demoautomašīnas durvis klāja kas līdzīgs dabīgam linaudumam.

Kā tas brauc?

FOTO: Peugeot

Tagad GT-Line pieejama arī 1,2 litru turbomotora jaudīgākā versija (130 ZS), taču sākumā benzīna agregātus pārstāvēja 1,6 litru turbo ar 165 zirgspēkiem un obligātu sešpakāpju «automātu». Kolosāls motors. Tukšgaitā tas vispār nav dzirdams, turpretim, kad esi piešāvies slaidi «ielikt robā» (milzu «roķenei» līdzīgā svira prasa apgūšanu), THP agregāts paātrinās ar īstenu hot-hatch degsmi. Pārnesumkārba lasa ātrumus kā stūrmanis stenogrammu, un lieki necenšas izvilkt līkumus ar pārlieku augstu pārnesumu, kā to bieži dara DSG «divsajūgi». Līdz ar to zem gāzes pedāļa allaž ir maza rezervīte tūlītējai lietošanai. Ja ar to šķiet par maz, var nospiest pogu Sport, kas, motoraprāt, ir pakaļdzīšanās signāls, - apgriezieni nekrītas nemaz, un to visu pavada sportisks rūciens.

FOTO: Peugeot

Daudz vairāk par motoru gan interesēja Peugeot jaunatklāsmes šasijā un stūres iekārtā. Otrajā tādu diemžēl nav. Mazā stūrīte ir diezgan viegla un mazinformatīva, bet sintētiskais smagums Sport režīmā uzticēšanos mašīnas reakcijām nevairo. Piekare turpretim ir jauns attīstības līmenis. Peugeot 3008 ripo salīdzinoši stingri, sevišķi ar GT-Line zemprofila riepām, taču amortizācijā parādījušies dižciltīgas elastokinemātikas un lietpratīga inženieru darba aizmetņi. Sevišķi to var just, braucot pa zemesceļu, kura nelīdzenajos līkumos franču krosovers ierakstās ar netipisku pārliecību un ļoti saturīgām reakcijām, - ja neskaita sīku niķi virsbūves svārstību formā.

GT-Line formā Peugeot 3008 ir labs kompromiss starp komfortu un braukšanas prieku, turklāt man ir aizdomas, ka mazāki diski un augstākas riepas nepadarītu automašīnu trulāku. Kā jau mēs sākumā vienojāmies, tas tomēr ir mazliet minivens, un kā tāds brauc patiešām neslikti. Jaudas un paātrinājuma diētas upuriem vairāk patiktu vienīgais īstais GT, jeb Peugeot 3008 ar spēcīgo 181 zirgspēka divlitru dīzeli. Šīs modifikācijas iespējamās priekšrocības gandrīz pilnībā izdzēš šokējošā gala cena (vairāk nekā 42 000 eiro), taču runā, ka pirmie esot izpārdoti tieši ekskluzīvākie 3008.

FOTO: Peugeot

Kas to pirks?

FOTO: Peugeot

Par spīti vienass piedziņai un viltota krosovera formātam, Peugeot 3008 ir visai universāls automobilis. Nelielās virsbūves pārkares un 22 cm klīrenss ļauj uzveikt brūkošas pilsētvides izaicinājumus un nenokārt degunu meža stigas priekšā. Peugeot 3008 ir sasodīti izskatīgs, par ko jau izpelnījies arī pa kādai dizaina godalgai, bet smukas drēbes lielpilsētā atver daudz vairāk durvju nekā ass prāts vai lieli muskuļi. Starp citu, šis pa pusei britiskais, pa pusei franciskais fasons izmantots arī jaunajā Peugeot 5008, un ietērps arī nākamo Peugeot 2008 modeli.

FOTO: Peugeot

Veiksmīgā stilistika un praktiskie izmēri padara Peugeot 3008 piemērotu abu dzimumu autobraucējiem, bet seši aprīkojuma līmeņi bez pūlēm ļauj sameklēt automašīnu gan mājsaimniecei, gan uzņēmējam. Tā kā dārgais GT, dobji rūkdams, iebrauc Evoque lauciņā līdz pat lauvai uz bagāžnieka vāka, ekskluzīvāku versiju kārotājiem labāk lūkoties GT-Line virzienā, ar 1,6 litru benzīna vai dīzeļdzinēju, - tas atkarīgs no prioritātēm. Ņemot vērā THP motora vienmērīgo atdevi un samērīgo patēriņu (ap 7 l/100 km, ieskaitot pilsētas satiksmi), piemaksa par dīzeli šķiet ne pārāk lietderīga. Toties 1,6 litru HDi ar 120 ZS un «automātu» es pazīstu no Peugeot 308 SW, - apbrīnojami saderīga agregātu kombinācija! Pateicoties importētāja cenu indeksācijai, abas ideālās Peugeot 3008 versija faktiski maksā līdzīgi - nedaudz zem 29 000 eiro.

FOTO: Peugeot

Peugeot 3008 īpašo statusu pasvītro fakts, ka vairums modifikāciju pieejamas ar automātiskajām pārnesumkārbām, manuālās atmetot vājākajiem motoriem. Ļoti neierasts žests no Peugeot, kam daudzos modeļos vēl nesen «automātu» trūka vai tie tika aizstāti ar raustīgiem «robotiem». Visbeidzot, automašīnai nav vājāku dzinēju par 100 ZS (benzīnam - 130 ZS), kas arī ir sava veida statusa apliecinājums, tāpat kā trīs dažādi ventilācijas sistēmas aromāti, ar ko var kompensēt nepiederošu feromonu uzmācību.

Peugeot 3008 sākuma cena ir 19 914 eiro, 1.6 THP GT-Line - 28 384, 2.0 HDi GT - 34 964 eiro. Pagarinātās garantijas termiņš - 5 gadi.

Vairāk info

Volkswagen Range Rover
8 Komentāri