Fotostāsts: Elvisa Preslija BMW 507

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BMW

Dramatisks stāsts ar laimīgām beigām. Tā varētu nodēvēt kāda BMW 507 pārdzīvoto, jo auto, kas plūca laurus skaistuma konkursos un savulaik piederēja rokenrola karalim Elvisam Preslijam, gandrīz 50 gadus bija pazudis. Laimīgā kārtā auto gan tika atrasts, tiesa gan, visai bēdīgā stāvoklī, taču pēc rūpīgas restaurācijas tas ir atguvis ne tikai agrāko laiku spozmi, bet arī oriģinālo virsbūves krāsu.

1958.gada 20.decembrī tobrīd 23 gadus vecais Elviss Preslijs iegādājās baltu BMW 507. Ar 150 zirgspēku V8 motoru apgādāto rodsteru daudzu sieviešu elks izmantoja, lai pārvietotos starp armijas bāzi Frīdbergā, Vācijā, un mājām Bādnoihaimā. Kad 1960.gada martā beidzās Preslija militārais dienests Vācijā, viņš atgriezās ASV. Tur braukšana šāda tipa automobilī viņam acīmredzot nesagādāja baudu, kā dēļ mūziķis to iemainīja pret citu auto pie kāda Chrysler dīlera. Tas savukārt automobili par smiekla naudu - 4500 dolāriem mūsdienu izteiksmē - pārdeva radio programmu vadītājam Tomijam Čārlzam Birmingemā, Alabamas štatā.

Čārlzs auto iegādājās ar konkrētu mērķi - piedalīties sacensībās. Lai palielinātu iespējas gūt panākumus, Čārlzs divvietīgo auto pamatīgi modificēja. Pirmkārt jau standarta motors tika aizstāts ar milzīgu Chevrolet dzinēju. Tas gan bija par lielu BMW 507 motortelpai, tādēļ no tās nācās izzāģēt atsevišķus segmentus. Līdz ar motoru nomainīta tika arī ātrumkārba un aizmugurējā ass, kā arī instrumentu panelis.

Ar pārveidoto auto Čārlzs piedalījās vairākās sacensībās, uzvarēja Deitonabīčā, Floridā, tomēr 1963.gadā to pārdeva. Automobilis vēl divas reizes mainīja īpašnieku, līdz 1968.gadā nonāca Kalifornijā pie kaislīga vēsturisku velosipēdu kolekcionāra un kosmosa inženiera Džeka Kastora.

Kastors savu jaunieguvumu laiku pa laikam izmantoja ikdienas vajadzībām, taču drīz vien novietoja garāžā ar nolūku mašīnu kaut kad restaurēt. Laika gaitā Kastors jau bija kastu kastēm sakrājis dažādas rezerves daļas, ko varētu izmantot restaurācijā, taču trūkstošā oriģinālā motora problēmu viņš paša spēkiem atrisināt nespēja.

Laimīgā kārtā liktenis Kastoru saveda kopā ar amerikāņu žurnāla Bimmer žurnālistu Džekiju Žurē. Ar viņa palīdzību ātri vien tika salīdzināti mašīnu šasijas numuri un noskaidrots, ka patiesi auto reiz piederējis Preslijam. Tāpat tika nodibināti kontakti ar BMW Group Classic, kas piekrita piedalīties restaurācijā, un auto 2014.gada pavasarī tika nogādāts Vācijā. Mašīnas atjaunošanā tika izmantotas gan Kastora sakrātās rezerves daļas, gan daļas no BMW krājumiem. Tas, kas pietrūka, tika izgatavots no jauna, bet 3,2 litru V8 motors tika uzbūvēts no vecām un jaunām komponentēm.

Apjomīgais darbs ir pabeigts, un Preslija BMW 507 izskatās tieši tāpat kā pirms nepilniem 60 gadiem. Diemžēl pašam Kastoram spēkrata atdzimšanu piedzīvot nebija lemts - viņš mira jau 2014.gada novembrī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu