Tikai nepilnus četrus metrus gara, taču visnotaļ ērta un jautra braukšanā ir jaunā, piektās paaudzes Nissan Micra.
Pirmie iespaidi: Nissan Micra
Dizains
Gadu gaitā Micra bija no kantaina auto kļuvusi par mazās klases auto ar aplaizītām virsbūves formām, apaļiem stūriem, apaļiem lukturiem.
Kārtējās paaudžu maiņas rezultātā auto ir transformējies līdz nepazīšanai un jau atgādina miniatūru kosmosa kuģi bez spārniem.
Pie tam auto ir ne tikai vizuāli futūristiskāks ar asām virsbūves līnijām un šķautnēm, lieliem lukturiem, kuru LED dienas gaitas lampu bloki ir standarta aprīkojums it visu aprīkojuma līmeņu Micra, bet arī citādāks proporcijās. Pirmkārt mazais auto ir krietni lielāks par priekšgājēju - par 174 mm garāks, par 78 mm platāks, taču tai pašā laikā arī par 55 milimetriem zemāks. Otrkārt, Micra no strupas «vaboles» ir pārvērtusies par dinamiska izskata mazās klases automašīnu ar augstu un strauji kāpjošu viduslīniju, nolaidenu jumta aizmugurējo daļu un spoileri uz jumta malas. Protams, gaumes jautājums, taču pirmā brauciena laikā pamanīju ne vienu vien cilvēku, kurš auto pavadīja ar skatienu. Tas tikai nozīmē, ka Micra izceļas un ir pamanāma.
Tā kā mazo trīs durvju hečbeku popularitāte Eiropā samazinās, Nissan ir nolēmuši sekot citu autoražotāju piemēram un turpmāk Micra piedāvās tikai ar piecām durvīm. Tiesa,
ar logu rāmjos paslēptiem aizmugurējo durvju rokturiem Micra tāpat izskatās pēc trīs durvju hečbeka,
taču bez tiem raksturīgā trūkuma - plati veramajām, smagajām durvīm.
Nissan Micra tehniskie dati
1.0 | 0.9 Turbo | 1.5 dCi | |
---|---|---|---|
Dzinējs | 998 cm3 | 898 cm3 | 1461 cm3 |
Jauda | 73 ZS @ 6300 rpm | 90 ZS @ 5500 rpm | 90 ZS @ 4000 rpm |
Griezes moments | 95 Nm @ 3500 rpm | 140 Nm @ 2250 rpm | 220 Nm @ 2000 rpm |
0-100 km/h | n/a | 12,1 s | 11,9 s |
Vmax | n/a | 175 km/h | 179 km/h |
Vid.patēriņš* | n/a | 4,4 – 5,1 l/100 km | 3,2 – 3,7 l/100 km |
Garums | 3999 mm | 3999 mm | 3999 mm |
Platums (bez spoguļiem) | 1743 mm | 1743 mm | 1743 mm |
Augstums | 1455 mm | 1455 mm | 1455 mm |
Klīrenss | 145 mm | 145 mm | 145 mm |
Pašmasa | 977 – 1037 kg | 1001 – 1082 kg | 1082 – 1146 kg |
Bagāžnieks | 300 l | 300 l | 300 l |
*degvielas patēriņš atšķiras atkarībā no uzmontētajām riepām un tā, vai motors apgādāts ar automātisko start/stop sistēmu
Salonā
Konceptuāli Micra ir auto, kas domāts diviem cilvēkiem - pārim, kas tikko sācis kopdzīvi, pārim bez bērniem, padzīvojušiem cilvēkiem, kuru atvases ir pametušas ģimenes ligzdu un tamlīdzīgi. Tiem, kas pabijuši Micra salonā, tam noteikti piekritīs, jo
aizmugurējais sēdeklis prasa zināmu izveicību un piesardzību, lai tajā iekāptu bez galvas atsišanas pret durvju ailes augšdaļu.
Kad tas tomēr izdevies, sēdēt var un vietas kājām īsam ceļojumam pietiek, tiesa, Nissan Note šajā ziņā ir vismaz galvas tiesu pārāka par Micra. Arī brīvā telpa virs galvas ir pietiekama, taču sēdekļa galos sēdošajiem deniņi visu laiku rīvēsies gar jumta malu; tas jāpatur prātā un noteikti jāpārbauda, aplūkojot auto «dzīvajā». Izbraucot, ne tikai aplūkojot, savukārt varēs novērtēt skaņas izolāciju salonā, kas automobiļa prezentācijās tika uzsvērta vairākkārt. Tā būs arī lieliska iespēja paeksperimentēt ar BOSE Personal audio sistēmu. Ja uzstādīta, tā sniedz visai interesantu muzikālo baudījumu, jo papildus četriem standarta skaļruņiem, divi skaļruņi ir iebūvēti vadītāja sēdekļa galvas balstā un imitē 360o skanējumu; jāsaka, ka tas BOSE sistēmai izdodas visai labi.
Cita lieta ir priekšējie sēdekļi. Drukniem onkuļiem noteikti būs padomā vesels sūdzību saraksts, taču vidusmēra cilvēkam neredzu iemeslu sūdzēties. Sēdekļi ir sportiski, labi konturēti un ērti. Tajos nenogurst, bet izceltās sānu malas salīdzinoši labi braucējus notur savās vietās, ja gribas pamēģināt, uz ko spējīgi jaunās mazo motoriņu saimes pārstāvji. Starp citu, Nissan ir arī labs arguments, kādēļ mazais auto derēs kā augumā īsiem, tā arī gariem cilvēkiem, jo sēdeklis atrodas tuvāk grīdai, tātad tālāk no griestiem, stūre ir regulējama dziļumā un augstumā, un Micra izstrādē piedalījās gan 1,52 metrus gara sieviete, gan 2,03 metrus garš vīrietis.
Vadītājam svarīgs kritērijs, izvēloties auto, noteikti ir ergonomika un ar to Micra viss ir kārtībā. Arī
ar dizainu dizaineri nav pārcentušies un priekšējais panelis ir ērti pārskatāms;
risks pazust pogu džungļos ir samazināts līdz minimumam. Durvju palodzes gan nav no mīksta materiāla, taču kopumā auto no vadītāja skatpunkta izskatās visai solīdi un eleganti, savukārt stūre ar nošķelto apakšējo malu ir kā šķipsna sportiskuma priekšējā paneļa elegantajā izskatā. Jāteic gan, ka elegantums ir atkarīgs no auto saimnieka gaumes izjūtas, jo tāpat kā virsbūvi var individualizēt ar dažādām krāsām, uzlīmēm un akcentiem, arī salonā tiek piedāvātas materiālu un krāsu kombinēšanas iespējas. Tā ka atliek vien vērt vaļā Nissan interneta vietni un iejusties dizainera lomā.
Tehnika un braukšana
Pirmais kontakts un pirmais brauciens ar jauno, piektās paaudzes Micra notika Horvātijas kūrorta Dubrovnikas apkaimē. Ceļu reljefs šeit ir pietiekami daudzveidīgs un jāsaka, ka mazā auto mazie motoriņi pārsteidza. Galvenokārt tas attiecināms uz jauno 0,9 litru trīs cilindru benzīna turbo motoru. Ja paraugās uz skaitļiem, tad rodas iespaids, ka nekas prātīgs no šāda auto nesanāks, tomēr patiesībā 90 ZS motors diezgan naski dzen Micra uz priekšu. Piedevām, tas ir kluss un ekonomisks - 5 - 6 litri pa piekrastes ceļiem ar stāviem kāpumiem un kritumiem bija sasniedzami bez īpašas piepūles un piedomāšanas.
Otrs motors, ar ko izdevās iepazīties, bija tikpat jaudīgs 1,5 litru dCi dīzelis un arī kombinācijā ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu (citas opcijas pagaidām nav). Kā jau dīzeļdzinējs, tas ir vieglāk braucams un par apmēram litru ekonomiskāks, un nav arī skaļš, taču
dinamikas sajūtu ziņā benzīnnieks ir pārliecinošāks un labāk sader ar mašīnītes būtību.
Par gaitas īpašībām un stūres iekārtu neko sliktu nevar teikt. Var jau būt, ka stūrei ar tās elektrisko pastiprinātāju nedaudz pietrūkst precizitātes, taču to pamanīs tikai tāds autobraucējs, kurš sevi pielīdzina Lūisam Hamiltonam.
Par trešo motoru, kas ir 1 litra atmosfēriskais agregāts ar 73 zirgspēkiem, gan viedokļa pagaidām nav, jo ar to potenciālie pircēji un interesenti tiks iepazīstināti, tuvojoties modeļa laišanai tirgū, kas notiks nākammēnes. Jāteic gan, ka mūsu pusē uz Micra nāksies vēl nedaudz pagaidīt, apmēram divus mēnešus.
Kad pienāks laiks un jaunā Micra nonāks dīleru salonos, varēs izvēlēties tieši sev piemērotu modeli - sākot no pavisam «plikās» Visia City versijas, kam ir tikai nepieciešamākais aprīkojums, tostarp elektriski regulējami spoguļi un priekšējie durvju stikli, ABS, ESP, 15 collu metāla riteņu diski, apsildāmi priekšējie sēdekļi, bet nav pat manuāla gaisa kondicionētāja (tāds ir nākamajā aprīkojuma līmenī Visia). Bez šiem diviem aprīkojuma līmeņiem mūsu tirgū būs pieejami vēl trīs - Acenta, N-Connecta un Tekna. Pēdējā šeit minētā arī ir visgreznākā un tajā ietilpst viss bāzes aprīkojums, kā arī 17 collu vieglmetāla riteņi, stūre, ātrumpārslēgs un stāvbremzes svira ar ādas apdari, BOSE Personal audio sistēma, atpakaļskata kamera, parkošanās sensori, multimediju sistēma ar 7 collu ekrānu, 5 collu informācijas ekrāns instrumentu panelī u.c. Par to, cik Micra maksās katrā no komplektācijas versijām, informācijas pagaidām nav, taču Nissan pārstāvji runā, ka aptuveni var orientēties pēc modeļa Note cenām.