RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Pirmie iespaidi: Audi Q5

Ingars Tenis/ TVNET 14
  • Raksts
  • Video
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ik pa laikam satieku auto, ar kuru dažu dienu laikā var saaugt, kā cimds ar roku. Viens no šādiem auto ir jaunais Audi Q5.

Jaunus Q5 Ingolštatē bāzētais Audi konsekventi izlaiž ar četru gadu intervālu. Pirmās paaudzs modelis iznāca 2008.gadā, tā uzlabotā versija jeb feislifts sekoja 2012.gadā, bet 2016.gadā prožektoru gaismas jau krita uz otrās paaudzes Q5. Jaunais vidējās klases apvidnieks ir konstruēts uz tās pašas Volkswagen koncerna moduļveida tehnoloģiskās platformas ar gareniski iebūvētu dzinēju, kas izmantota jaunākās paaudzes A4 un arī A5 ražošanā, un tiks izmantota arī lielākas klases automobiļu tapšanā. Auto ir kļuvis nedaudz lielāks, taču, tā kā līdz ar paaudžu maiņu ir ierasts redzēt arī efektivitātes kāpumu, Q5 sver mazāk nekā četrus gadus senais modelis. Ne daudz, bet tomēr mazāk. Piemēram, kabīne vien uz svariem rāda par 20 kilogramiem mazāk. Bet gatavs auto atkarībā no versijas var būt pat par 90 kilogramiem vieglāks un tādējādi versijā benzīna 2 litru turbo motoru Q5 pašmasa ir 1720 kg.

Dizains

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Subjektīvā skatījumā Q5 vienmēr ir bijis izskatīgs auto, vienīgi pēc feislifta un nu arī paaudžu maiņas šķiet, ka jaunais auto ir izskatīgāks.

Plats un zems single-frame radiatora režģis ar horizontālām pārliecinoša izskata lamelēm un sānos nedaudz augstāk novietotiem lukturiem ar tikpat taisnu un kantainu grafiku rada diezgan dusmīgu izskatu. Kādam var nepatikt, taču tad ir iespējas izvēlēties citus auto vai arī mazo Q2, kurš šajā ziņā ir piemīlīgāks.

Profila skatā noteikti jānorāda uz Q5 interesantajām proporcijām, kuru dēļ tas nemaz neizskatās pēc apvidus auto. Automobilim ir labi izceltas riteņu arkas un augsta viduslīnija, bet jumta kritums lejup sākas vēl pirms vidējā jumta balsta. Šo manipulāciju rezultātā jaunās paaudzes Q5 virsbūve izskatās zemāka un sportiskāka, lai gan patiesībā tā ir nedaudz augstāka nekā iepriekš un līdz ar to nodrošina augstāku komfortu salonā. Viens īpatnējs risinājums, par kuru ir nācies dzirdēt bažas un pārdomas, ir neierasti zemu novietotie durvju rokturi. Ja salīdzina, piemēram, ar Q5 brālēnu Tiguan no Volkswagen staļļiem, ingolštatieša rokturi ir krietni tuvāk zemei un, ja nu patiesi kādam kādreiz gribētos izbrauktie pa peļķēm vai vienkārši braucot sliktos laika apstākļos pa kārtīgi iesālītiem ceļiem, atvērt durvis bez salvetes varētu būt visai nepatīkami.

Visbeidzot skatā no aizmugures atkal redzams, ka šeit dominē horizontālās līnijas, kas virsbūvi padara vizuāli platāku un spēcīgāku, bet lukturos ir priekšējiem gaismekļiem pieskaņota spīdelementu grafika.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Salonā

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Kad pavelk kādu no zemu novietotajiem durvju rokturiem, paveras skats uz salonu. Tas ir citādāks, tomēr šķiet pazīstams no citiem jaunākās paaudzes Audi, ko izmēģināju pagājušajā gadā - Q2 un A5 kupeju dažādos izpildījumos.

Aizmugurē vietas pietiek dažāda garuma cilvēkiem un samērā ērti var sēdēt arī trijatā, turklāt Q5 pasūtāms arī ar sēdekli ar regulējamu atzveltni un kuru var bīdīt nedaudz šurpu turpu. Šī opcija gan var samazināt bagāžnieka tilpumu no 610 līdz 550 litriem, taču var noderēt, ja vajag vairāk vietas kājām. Turpretī, nolaižot atzveltni pavisam uz priekšu iegūstama gandrīz līdzena bagāžnieka grīda. Turklāt, kas svarīgi, dalīto atzveltni var atbloķēt ar lāpstiņā kravas telpas sānu paneļos.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Kā jau jebkurā auto, ja vien tas nav Rolls-Royce vai kāds prezidenta specifikācijas Lexus ar pagarinātu riteņu bāzi, tad interesantākais sēdeklis atrodas tieši pretī stūrei. Izmēģinātā Q5 gadījumā aiz tās iebūvēts par papildus samaksu pieejamais virtuālais kokpits ar 12,3 collu ekrānu un ir transformējams pēc sirds patikas ar slēdzi pie stūres. Tas noder atkarībā no tā, kur un kurp ar auto brauc. Ja vide ir pazīstama un svarīgāk ievērot braukšanas ātrumu, instrumentu panelī spidometra un tahometra ciparnīcas var atainot ierastā mērogā. Ja dosies uz kādu mazāk pazīstamu, tad pāris pirkstu kustībām virtuālo kokpitu var pārveidot, lai izceltu navigācijas sistēmas karti, bet ciparnīcas samazinātu un atvirzītu malā.

FOTO: Audi

Bez 12,3 collu ekrāna Audi Q5 ir arī centrālais ekrāns ar 8,3 collu diagonāli. Tas izmantojams gan mašīnas iestatījumu mainīšanai, braukšanas režīmu kontrolei, piekares augstuma monitorēšanai, radio un multimediju sistēmas satura pārvaldīšanai, kartes pārlūkošanai utt. Multimediju sistēmas pārvaldībai un informācijas ievadei izstrādāts jauns grozāmas ripas, pogu un skārienpaneļa bloks aiz ātrumpārslēga. Izskatās glīts un futūristisks, taču nāksies papraktizēties, kamēr bez skatīšanās izdosies trāpīt Menu un Back sektoriem uz skārienjutīgās virsmas. Labā ziņa turpretī ir tā, ka skārienpanelis ar pirkstu uzvilktos burtveidīgos ķeburus atpazīst tīri labi un adresi vai kontaktpersonas vārdu aši uzrakstīt nav problēmu. Problemātisks nav arī viduskonsolē iebūvētais raķešu palaišanas kloķis, ar ko pārslēgt automātiskajām transmisijām raksturīgos PRNDS režīmus.

FOTO: Audi

No braukšanas komforta viedokļa šajā auto par visu ir padomāts. Savai gaumei visērtāk iekārtojos ļoti ātri un arī pasažieri nesūdzējās, ka kāps ārā, jo līdz Liepājai neizturēs. Audi norāda arī, ka īpaši piestrādāts pie vibrāciju un akustiskā komforta, uzstādot biezākus logu stiklus, uzlabojot aerodinamiku (cd rādītājs ir zemākais klasē - 0,30). Bet to bez speciāliem mērinstrumentiem nevar nedz apstrīdēt, nedz noliegt, turklāt opcionāli uzstādāmā Bang @ Olufsen 3D audio sistēma (1290 eiro) skan pārāk labi, lai mēģinātu saklausīt pretvēju. Citiem vārdiem sakot, Q5 salonā var būt viss, lai brauciens nebūtu ne apgrūtinoša, ne garlaicīga. Vēl jo vairāk tādēļ, ka MMI Plus sistēmai ir iebūvēta SIM karte un tas nozīmē, ka auto salonā pieejams WiFi piekļuves punkts, ko var izmantot visā Eiropā.

Tehnika

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Audi Q5 tiek piedāvāta visai plašs dzinēju klāsts, ko veido motori ar darba tilpumu no 2 līdz 3 litriem. Dīzeļdzinēju saimē ir trīs divu litru motori ar 150, 163 un 190 ZS, kā arī 3 litru TDI ar 286 ZS un 620 Nm. Civilo Q5 benzīna motoru saimi pagaidām veido tikai 2 litru TFSI motors ar 252 ZS, savukārt īpaši karstais SQ5, kas tika prezentēts tikai pirms pusotra mēneša Detroitas auto šovā, turpmāk tiks apgādāts ar 3 litru V6 TFSI, kurš attīsta 354 ZS. Iepriekš SQ5 tika piedāvāts ar 3 litru dīzeļdzinēju, kurš attīsta 313 ZS.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Lai vai kā, pagaidām esmu iepazinies tikai ar 190 zirgspēku dīzeļdzinēju, kura maksimālais griezes moments ir visai respektabli 400 Nm. Ir braukts ar straujākiem auto, tomēr 7,9 sekundes līdz simtam būs vairāk nekā pietiekami pat cilvēkam ar strauju dzīves ritmu. Jo galvenais taču nav būt pirmajam pie nākamā luksofora; drīzāk jābauda iespēja nepiespiesti un raiti apdzīt lēnāk braucošos.

FOTO: Audi

Izmēģinātais auto bija apdāvināts ne tikai ar Bang & Olufsen, 2151 eiro vērtiem LED matricu lukturiem, MMI Plus iekārtu par vairāk nekā 3100 eiro un citiem labumiem, bet arī pnematisko balstiekārtu. Ja ir brīvi 2200 eiro, ir vērts apsvērt šīs opcijas izvēlēšanos, jo auto ar to ir kontrolēti komfortabls - maigs komforta režīmā, ne pārāk sportisks dinamiskajā režīmā un ar braukšanas apstākļiem pieregulējamu klīrensu. Ja Q5 ar standarta atsperēm tas ir 208 mm, tad mašīnai ar pneimopiekari, tas var būt 25 mm zem vai 45 mm virs šī līmeņa. Un quattro sistēma ir standarts visiem Q5, izņemot modeli ar 150 ZS dīzeli.

Audi Q5 TDI S tronic 190 ZS versijas bāzes cena ir 47 100 eiro. Izmēģinātais auto pievilcīgi zilajā krāsā ar visai dāsno papildaprīkojumu savukārt maksā 72 693 eiro.

Ceļi Volkswagen Liepāja
14 Komentāri