RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET apskats: jaunais Land Rover Discovery

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET
Foto: Normunds Avotiņš

Jaunā Land Rover Discovery pirmais bezceļa tests pierāda, ka āriene var būt mānīga.

Arī tu, Brut. Arī tu tagad iztiec ar četriem cilindriem vien. Svara samazinājums par pustonnu un ievērojami (patiesībā ļoti, ļoti ievērojami) labāka aerodinamika ļāvusi paplašināt Discovery dzinēju paleti virzienā uz leju, lai gan jaudīgākais divlitru dīzeļa variants ir tikai nedaudz vājāks par 3 litru V6: 240 pret 258 zirgspēkiem.

Uz gluda, taisna ceļa nekāda vaina nebūs arī 180 ZS dīzeļmotoram, jo Ingenium sērijas dzinēji, kas kopīgi visai Jaguar Land Rover kompānijai, jau spējuši parādīt sevi no labās puses – mazākos automobiļos. Bet kā relatīvi neliels motors, kas ir gana spirgts viegliņam Jaguar XE sedanam, tiks galā ar septiņvietīgu skapi, kura iekšā griežas 4x4 tehnikas manifests, vārdā Terrain Response?

Otrs jautājums, uz kuru nespēju pats sev atbildēt kopš mirkļa, kad pirmo reizi ieraudzīju jauno Discovery 2016. gada rudenī Parīzes autoizstādē, – vai tas maz vairs ir Discovery? Pat visgreznākā Discovery 4 tumšākajos stūros vēl slapstījās seno Camel Trophy laiku gars, kas vecmodīgi pieprasa, lai Discovery vadītājs vismaz iedomu līmenī ostu pēc tabakas, viskija un zirga sviedriem. Pēc kā jāož šā industriālā dizaina šedevra komandierim? Pēc pačūlijas un muskusa? Pieļauju, ka testa brauciens Jūtā vai Marokā sniegtu izvērstu atbildi uz šiem jautājumiem, taču pirmajai reizei pietiks arī ar Ropažu novadu un 333 apvidus trasi.

FOTO: Publicitātes foto

Kas tas ir?

FOTO: Publicitātes foto

Atšķirībā no Discovery 4 (anno 2009), kas patiesībā ir 2004. gada modeļa apjomīgs facelift, šis ir pilnīgi jauns auto – atkal ar nesošo virsbūvi, kas par 85% sastāv no alumīnija, atkal ar augsto komandtiltiņa sēdpozīciju, atkal ar pneimopiekari, kas ļauj palielināt klīrensu līdz 28, bet pilnīga «p...» situācijā - pat līdz neiedomājamiem 36 centimetriem. Kaut kur attālā fonā vīd bāzes modelis ar parastām tērauda atsperēm un vienkāršotu pilsētas džipa transmisiju bez pazeminātajiem pārnesumiem, taču diezgan droši var paredzēt, ka neviens Discovery neatstās Inchcape Motors autosalonu bez Terrain Response 2.

FOTO: Publicitātes foto

Bez pieciem seguma režīmiem un virmas atpazīšanas funkcijas tam ir elektroniski vadāma sadales kārba, kas ļauj pārslēgties starp paaugstināto un pazemināto pārnesumu rindu ne tikai gaitā, bet līdz pat ātrumam 60 km/h. Ai, kā gribētos tagad uzmeklēt to Toyota speciālistu, kurš pirms dažiem gadiem Land Cruiser prezentācijā apgalvoja, ka ielas automobilī nekas tāds nebūs iespējams! Tiesa gan, reidā pa Ropažu puses mežiem instruktors tik un tā vēlēja pirms demultiplikatora pārslēgšanas ieslēgt pārnesumkārbu «neitrālē».

Discovery tas ne vienmēr padodas ātri, jo ZF astoņpakāpju «automāts» šeit tiek komandēts ar grozāmu ripu. Jaguar salonā tā izskatās stilīgi, turpretim dzimuša visurgājēja kabīnē kļūst mazliet komiska. Toties ripa neaizņem daudz vietas, lai gan par šaurību Discovery tāpat nav jāsūdzas. Monumentāls panelis un vērtīgi apdares materiāli bīstami tuvina atklājēja interjeru augstprātīgajiem Range Rover. Pat vienmuļi melns tas vairs īsti neatgādina raupju apvidus automašīnu. Tā kā viduskonsolē palicis daudz brīvas vietas, dizaineri atļāvušies jautru kaprīzi – klimata sistēmas vadības panelis atlokās kā vāciņš, aiz tā atklājot slepenu nodalījumu.

FOTO: Land Rover

Kā tas brauc?

FOTO: Publicitātes foto

Vieglu bezceļu Discovery pārkož kā riekstu braucot standarta jeb ielas režīmā. 240 zirgspēku dīzelis viegli murrādams zem plakanā pārsega pats pārskaita astoņpakāpju «automāta» pakāpienus, un vadītājam tik vien ir tā darba kā turēt stūri. Automobilis ir augsts un masīvs, tāpēc pārbaudīju, vai šaubīgos brīžos iespējams palūrēt uz stigas malu zem atpakaļskata spoguļa – jā ir, šo mazo viltību Land Rover nav aizmirsis. Smiltīm kļūstot irdenākām, bet nogāzēm stāvākām, pa vienai vien var izmēģināt citas Terrain Response pozīcijas, tomēr visparedzamāk auto uzvedas standarta režīmā – labāk tad drošības labad vienkārši piepacelt uz augšu vēderu.

FOTO: Land Rover

Taču, ja režīmu ripa atrodas pozīcijā «Auto» un mašīnas siluetu piktogrammā neapstāj nedz kaktusi, nedz akmeņi, Discovery nepratīs uzrāpties kalnā bez ieskrējiena vai no pusnogāzes – tad gan jāliek lietā smagā artilērija. Pēc pūkas vieglumā pievārētām gravām, slīpuma turētājs šķiet pašsaprotama lieta. Ja jau Discovery prot uzbraukt tik stāvā kalnā un ar tik nepiemērotām riepām, tam jāprot godam tikt arī lejā.

FOTO: Land Rover

Tikpat majestātisks Discovery ir arī uz asfalta, vien asi ielāpi un šuves dobji sadrebina virsbūvi. Paradoksāli, taču vainīgs ir... samazinātais svars. Agrāk šādi auto bija tik smagi, ka burtiski spieda riteņus zemē. Apvidus automobiļiem kļūstot vieglākiem, bet to riteņiem – lielākiem un riepām – plānākām un platākām, parādās agrāk nepieredzēts «konflikts» starp atsperoto un neatsperoto masu, un šo pretrunu nav pa spēkam noregulēt pat vairumam pneimatisko statņu. Visveiksmīgāk balansu starp rites komfortu un virsbūves balansēšanu rod jaunās trīskameru pneimoatsperes kā dažiem Mercedes modeļiem, taču tās pagaidām ir jaunums. Tā nu Discovery ar saviem 20 collu veltņiem peld it kā ietīts segā, līdz piepeši nobūkšķ pēc skata nevainīgā asfalta krunkā. Braucot ātrākos tempos nekā mežā lāgiem iznirst arī četrcilindru dīzeļa «velkošā» skaņa – V6 šim automobilim vēl arvien piestāv labāk.

FOTO: Land Rover

Kas to pirks?

FOTO: Publicitātes foto

Jaunā Discovery mērķauditorija līdz galam nav skaidra pat pašiem Land Rover tirgotājiem. Visurgājēja dizains, aprīkojums, statuss un diemžēl arī cena piezagusies tik tuvu Range Rover, ka izveidot spēcīgu «disko» klienta tēlu īsti neizdodas. Iespējams, ka to labāk prot Amerikā, kur atšķirība starp «reindžu» un «lendiju» publiku esot spilgtāka. Tomēr grūti iztēloties klasisko Land Rover pircēju, kurš būs kā bez prāta no jaunās aplikācijas, kas ļauj salocīt Discovery sēdekļus, vienkārši nospiežot pogu «aifonā». Labāk būtu iebūvējuši zābaku žāvētāju, vai ne? Bet varbūt tā ir lieka dramatizēšana. Discovery gluži vienkārši vairs nevarēja ilgāk klīst apkārt gumijas zābakos, kaut tie nāktu no paša Burberry.

FOTO: Land Rover

Automašīnai bija pienācis laiks kļūt pa īstam modernai, tāpēc arī tas slīpētais dizains, deviņas USB ieejas, desmitiem vadītāja asistentu un navigācija ar balss vadību. Pat pie cenas 84 600 eiro Discovery vēl arvien ir lētāks par jebkuru Range Rover, izņemot Evoque, un pārāks par Discovery Sport it visos parametros, izņemot SD4 dzinēju. Tāpat kā iepriekš, tas ir vienīgais kompānijas produkts ar reāli septiņvietīgu salonu, kas nu kļuvis vēl lielāks un aizmugurē sēdošajiem arī ērtāks. Vai kuplas ģimenes nodrošināšana ar tik varenu transportlīdzekli nav vīrišķīgas izlēmības, uzņēmības un panākumu pazīme? Bet, kas attiecas uz to pačūliju, neraizējieties – šo aromātu tagad iekļauj arī vīriešu smaržās.

Land Rover Discovery cena ir sākot ar 53 000 eiro, demonstrācijas auto cena – 84 637 eiro.

FOTO: Land Rover
ASV Drošība IT Pele ES Ceļi Range Rover
0 Komentāri