Pirmais auto, kura vadītājs tika sodīts par ātruma pārsniegšanu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Šā gada septembrī Hemptonas pilī (Hampton Court Palace) Londonā norisināsies vēsturiski nozīmīgu un izcilu retro auto izstāde Concours of Elegance. Sarīkojums tādās vietās kā Vindzoras pils, Svētā Džeimsa pils un Hemptonas pils tiek rīkots tikai kopš 2012.gada, tomēr tā organizētāji vēlas to padarīt par grandioziem svētkiem, kuros var ne tikai aplūkot krāšņus tērpus un auto, bet arī uzzināt interesantus faktus par to vēsturi.

Šā gada Concours of Elegance būs vismaz viens šāds auto, kuram kāds interesants fakts seko jau kopš 1896.gada. Tas ir 1896. gada Arnold (pilnā vārdā Arnold Benz Motor Carriage), kura vadītājs savulaik četrkārt pārsniedza atļauto ātrumu, tas ir, traucās ar 8 jūdzēm jeb 13 kilometriem stundā, un policistam uz velosipēda nekas cits neatlika, kā sākt pakaļdzīšanos un pārkāpēju apturēt.

Jau 10 gadus pēc pirmā automobiļa patentēšanas Lielbritānijā spēkā bija maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums un atbilstoši tam ar

apdzīvotās vietās auto nedrīkstēja braukt ātrāk par 2 jūdzēm jeb 3,2 kilometriem stundā.

Tāpat bija noteikts, ka mašīnai pa priekšu jāiet cilvēkam un jāvicina sarkans karogs. Pa ārpilsētas ceļiem prasības gan nebija tik stingras, un tur varēja mierīgi traukties ar 6 km/h.

Tomēr Valters Arnolds ar paša uzlaboto Arnold Benz Pedokgrīnā (Paddock Green) neievēroja nevienu no prasībām, kā dēļ bija spiests samaksāt naudas sodu 1 šiliņa apmērā un arī segt citus ar pārkāpumu saistītos izdevumus.

Valters un Džordžs Arnoldi ar autobūvi nodarbojās kopš 1895.gada, kad iegādājās licenci ražot Benz automašīnas. Savā darbā

viņi stingri turējās pie Karla Benca 1886.gadā patentētā Motorwagen parauga,

taču centās to dažādi uzlabot, piemēram, uzstādot ceturto riteni un palielinot 1 cilindra motora darba tilpumu. Kopumā Arnoldi savā kompānijā uzbūvēja 12 mašīnas, no kurām līdz mūsdienām ir saglabājušās tikai divas.

Hemptonas pils
Hemptonas pils Foto: Publicitātes foto

Jāpiebilst, ka jau 1896.gada beigās Lielbritānijā prasība braucošam auto nest pa priekšu sarkanu karogu, kā arī 2 jūdžu ātruma ierobežojums pilsētās tika atcelts. No tā brīža ar auto oficiāli varēja braukt jau ar 14 jūdzēm jeb 22,5 kilometriem stundā, un par godu šim notikumam līdz pat mūsdienām notiek vēsturisko auto sacensības no Londonas uz Braitonu.

Pērn sacensības šajā 96 kilometrus garajā distancē norisinājās jau 120.reizi un

uzvaru tajās izcīnīja latvieša Jēkaba Krastiņa Amerikā ražotais un rūpīgi restaurētais Krastin Auto,

kurš apskatāms Rīgas Motormuzejā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu