Pirmdiena, 18. decembris
RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Eksperiments: vai Bentley ir piemērots auto sacensībām?

  • Raksts
  • Video
  • Foto
Foto: Publicitātes foto

Par Bentley jaunāko modeli Bentayga ir izteikts visai skaļš apgalvojums, proti, šis esot ātrākais SUV tipa pieejamais automobilis šobrīd. Nolēmām veikt eksperimentu - devāmies uz auto sacensībām. Turklāt ne šādām tādām, bet uz Pasaules čempionātu autorallijā – Neste Rally Finland, kas norisinājās Somijas centrālajā daļā no 27. līdz 30.jūlijam. Eksperimenta mērķis – pārliecināties, vai Bentley Bentayga ir gana sportisks un piemērots auto sacensībām!

Lai šis eksperiments neaprobežotos ar mūsu, proti, četru ierindas braucēju viedokli, vienojāmies par tikšanos ar titulēto pasaules klases autosportistu Toniju Gārdemaisteru (Toni Gardemeister) no Somijas, kurš veiks testa braucienu un izteiks arī savu viedokli par eksperimentā uzstādīto mērķi. Par visu pēc kārtas.

Cena un izpildījums

Pirmais, protams, iesēžoties kā pasažierim šādā automašīnā, ir jautājums – cik tā maksā? Konkrēti šis auto ar 4,0 l V8 dīzeļa dzinēju un vidēja apmēra komplektāciju izmaksā 220 000 eiro, taču eksperti apgalvo, ka papildkomplektāciju visnotaļ vienkārši iespējams palielināt par vēl 30%, sasniedzot pilnību. Pēc kopējā četru dienu braucienā pavadītā laika šo atzīmējām kā vienīgo iespējamo mīnusu.

Pārvietojoties gan pa šoseju, gan pa pilsētu ielām, pārējie satiksmes dalībnieki ievēro zināmu toleranci un bijību, bet apkārtējo arogantos skatienus vadītājam noteikti dzēš apziņa, ka visi saprot, kāda līmeņa un prasību cilvēki pārvietojas ikdienā ar Bentley markas auto. Uzsveru – ikdienā.

Jau ceļa sākumā, dodoties Tallinas virzienā, patīkami pārsteidza Bentayga dinamikas un degvielas patēriņa korelācija. Vēl jo vairāk - kopējā visai dinamiskā brauciena laikā tas mums bija 10,2 litri uz 100 kilometriem. Jā, ar visu 2500 kg masu un laiku pa laikam straujākiem apdzīšanas manevriem.

Lai tiktu no Tallinas uz Helsinkiem, mēs izmantojām prāmi. Tā kā automašīnas augstums par apmēram 10 centimetriem pārsniedza pirmās, minimālās auto klases izmērus, iegādājāmies nākamo – otrās klases izmēru biļeti šim SUV tipa auto. Patiesībā lieki, jo pie iebraukšanas prāmī mums norādīja, ka mierīgi varējām izmantot arī pirmās – mazākās klases auto izmēru biļeti. Secinājums – Bentayga modeļa īpašnieki var ietaupīt uz prāmja biļetēm!

SPA procedūra pie stūres

Mērojot nepilnu 300 kilometru garo ceļu no Helsinkiem uz autorallija centrālo pilsētu Jivaskilu (Jyväskylä), kādā brīdī prasījās pēc nelielas atslodzes no koncentrēšanās uz satiksmi un nepārtrauktajiem, mainīgajiem ātruma ierobežojumiem mazpilsētu tuvumā. Atklājām brīnumpogu – septiņu dažādu veidu masāžas aktivizēšanai. Uzreiz piebildīšu, ka aizmugurējo sēdekļu pasažieriem būs jāņem talkā partneri, jo šī opcija diemžēl ir pieejama tikai priekšējos sēdekļos. Tā kā bijām tikai stiprā dzimuma pārstāvji, masāžas opcija, līdz ar to sēdēšana priekšējos sēdekļos, izraisīja asu konkurenci mūsu starpā, jo, protams, aizmugurē viens otru masēt nevēlējās.

Rezultātā – sasniedzot galamērķi – jutos kārtīgi izmasēts, pilnībā atpūties un biju gatavs vēl 300 kilometriem.

Nost no ceļa

Dodoties tuvāk sacensību trasei, bija jāmēro ceļa posms ar grants segumu. Tiesa, Somijā arī šāda seguma ceļi ir ar ļoti blīvu un visai ērti izbraucamu segumu pat parastam kompaktklases auto, taču mums izaicinājums radās pats no sevis, neplānots. Ierodoties vietā, no kuras tālākais ceļš līdz trasei jāmēro kājām, sapratām, ka uz ceļa auto nav kur novietot. «Mums taču ir džips,» nodomājām! Sacīts – darīts – novietojām auto blakus ceļam, kas no malas, visticamāk, izskatījās pēc… iebraukšanas grāvī. Zīmīgi, ka prombūtnes laikā, vērojot, kā jaudīgās rallija automašīnas burtiski lido pa Somijas reljefainajiem ceļiem, sāka līt lietus, kas radīja bažas par mūsu spēkrata uzbraukšanu atpakaļ uz braucamās daļas. Brīdī, kad atgriezāmies no autorallija trases, lai turpinātu ceļu pie autosportista Tonija Gārdemaistera, un sākām manevru ar izparkošanos no grāvja, daudzi apkārtējie rallija fani steidza iemūžināt šo procedūru viedtālruņos. Esmu pārliecināts, ka sociālajos tīklos šobrīd figurē īsi video ar pavadtekstu «Bentley and the dich»*. Absolūti nekādas problēmas nesagādāja. Vienīgais, ko drošības labad veicām pirms manevra, - palielinājām automašīnas klīrensu, kas, protams, ir izdarāms no spēkrata salona ar viena pirksta kustību. Secinājums – nosaukums SUV nav tikai nosaukums, bet atbilstība patiesībai. Tiesa, apzinoties, cik varētu izmaksāt, piemēram, sliekšņu remonts, bieži tomēr nost no ceļa nav vēlmes braukt.

* «Bentlijs un grāvis» no angļu val.

Eksperta viedoklis

Zināšanai – Tonijs Gārdemaisters – profesionāls pasaules čempionāta rallija braucējs. Šobrīd strādā rūpnīcas rallija komandā Toyota Gazoo Racing WRT par atbalsta pilotu vienai no ātrākajām šā brīža pasaules rallija ekipāžām - Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila, kā arī viņam pieder sava pasaules klases rallija komanda – TGS Worldwide – otrā pasaules stiprākajā automašīnu kategorijā WRC2. Vienā vārdā sakot – profesionālis!

Iekāpjot Bentayga, Tonijs uzreiz jautā, kāda ir automašīnas jauda un motora tilpums. Uzzinot, ka šā spēkrata jauda ir 430 zirgspēki un griezes moments ir 900 ņūtonmetri, uzreiz nosmejoties teic, ka testa braucienam vajadzētu izvēlēties slēgta tipa ceļu, nevis koplietošanas, kā bijām vienojušies.

Tonija interesi pievērsa trīs turbīnas astoņu cilindru dzinējam, kas pirmajā brīdī šķiet neloģiski. «Es saprotu, ka viena turbīna ir uz četriem cilindriem, bet ko dara trešā?» jautā viņš.

Tad lūk – viens no Bentayga visspilgtākajiem elementiem ir trīskāršais turbokompresoru dzinējs, kas sastāv no diviem mehāniskiem divvirzienu ritošajiem turbokompresoriem, ko pastiprina 48 voltu elektriskā sistēma. Tehniski nemaz nav trešā turbokompresora, taču šī, trešā elektriskā vienība palīdz novērst tā saukto turbo bedri, nodrošinot iespaidīgu dzinēja reakciju uz akselerāciju un jaudas nezūdamību.

Vēl viena pazīme, ko Tonijs izcēla kā zīmīgu šā auto raksturelementu, ir lielā masa, kas esot jūtama, taču jaudīgais dzinējs to absolūti kompensējot.

Protams, vēlējāmies iemūžināt leģendāro Gārdemaistera kungu kopā ar Bentley. Kolīdz bijām izkāpuši no automašīnas, lai pozētu, uzreiz garām ejošie norvēģu fani vēlējās nofotografēties kopā ar mums. Labi, kopā ar Toniju. Labi, labi, kopā ar automašīnu.

Lai pārbaudītu mūsu eksperimenta galveno mērķi – vai Bentley Bentayga ir piemērots auto sacensībām – Tonija Gārdemaistera atbilde mūs nedaudz pārsteidza…

Kad jāpārsēžas no Bentley uz savu auto

Atpakaļceļā no Somijas pārrunājām – kādas sajūtas mums būs pārsēžoties savos ikdienas auto? Diviem no mums ikdienas auto ir Subaru Impreza, vienam VW Passat un vienam Mitsubishi Outlander. Secinājām – pie labā ātri pierod! Brīžiem pat Bentayga askētisms liek aizmirst, ka atrodies tik īpašā automobilī, taču, kad pievērs uzmanību niansēm, perfekcionisms ir tik acīm redzams kā Robija Viljamsa koncertu tūres skrupulozā dejotāju atlase.

Starp citu, par niansēm runājot – vienam no mums pat ļoti, ļoti patika salona ventilācijas lūku regulēšanas sviras, cits tīksminājās, mainot salona apgaismojuma krāsas dizaina elementiem, cits – masējot nemitīgi sev muguru, bet cits – uzspiežot gāzes pedāli pie iespējas apdzīt priekšā braucošo transportlīdzekli.

Jā, man šobrīd nav Bentley Bentayga, diez vai tuvākajā laikā arī būs, taču šobrīd es pavisam noteikti skatīšos citādi uz tiem, kuri, varot atļauties jebkuru auto, ir izvēlējušies tieši šo. Transportlīdzeklis var būt kas vairāk par rīku nokļūšanai no punkta A līdz punktam B, un mūsu eksperimentālais ceļojums to vistiešākajā mērā apstiprināja. Ja jums ir iespēja veidot leģendāru braucienu – dariet to! Ja jums ir iespēja veidot leģendāru savu ikdienu, tad ziniet, ka vismaz četri džeki noteikti atskatīsies!

Informāciju sagatavoja Jānis Bērtiņš

0 Komentāri