Pirmie iespaidi: Rolls-Royce Ghost Black Badge

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Nu jau par regulāru Rīgas viesi ir dēvējams Rolls-Royce Motor Cars Ltd. Eiropas un Vidējo Austrumu reģiona komunikāciju vadītājs Franks Tīmans. Un, ja viņš ierodas, tad parasti viņam līdzi ir kāds Rolls-Royce.

Ar Franku Tīmanu darīšana man nu jau bijusi četras vasaras no vietas, un katru reizi viņam ir kas interesants, ko piedāvāt un kaut vienas dienas garumā novērtēt. Pirmajā reizē - nosacīti sportiskā kupeja Wraith un greznais milzis Phantom Drophead Coupe, tad salīdzinoši lētais Ghost, pērn jaunais kabriolets Dawn, bet šovasar dienu ilgā ekskursijā Franks piedāvāja doties automobilī ar nosaukumu Ghost Black Badge.

Ghost jau bija zināms, taču intriģējošais nosaukums Black Badge neļāva atteikties no brauciena un laist garām izdevību noskaidrot, ko jaunu tradīcijām bagātā britu kompānija ir izdomājusi un īstenojusi. Ar atkāpi gan jāsaka, ka

Rolls-Royce ievieš aizvien vairāk korekciju savās tradīcijās un šobrīd veic praktiskos testus ar savu pirmo krosoveru,

kura tapšanu vēl pirms pāris gadiem noliedza, jo šādam auto modeļu klāstā neesot vietas. Tāpēc mazs ir pārsteigums Rolls-Royce katalogā ieraudzīt Ghost modifikāciju Black Badge. Tāda gan tiek piedāvāta arī modeļiem Wraith un Dawn.

Kas ir Black Badge? Īsumā tas nozīmē vairāk tumsas, vairāk niknuma un melnu detaļu mašīnas noformējumā. Būtībā no ārpuses speciālās sērijas limuzīns maz atšķiras no standarta Ghost. Tam ir tikai melns radiatora režģis, melna Spirit of Ecstasy figūriņa, zīmola emblēmas, kas atrodas uz degungala, sānos un aizmugurē, tagad ir melnas, bet burti sudraba krāsā, nevis otrādi kā parastajos Rolls-Royce. No sudraboti hromētiem par melniem Black Badge izpildījumā kļuvuši arī priekšējo ventilācijas atveru apdares elementi, līste uz bagāžnieka vāka un izplūdes sistēmas uzgaļi. Visbeidzot Black Badge modeļiem ir zīmolam netipiski 21 un 22 collu riteņu diski no oglekļa šķiedras, bet ar aviācijas alumīnija centrālo daļu, un

dziļi melna virsbūve, ko krāsošanas darbnīcā panāk, rūpīgi nopulējot katru no vairākiem melnas krāsas un lakas slāņiem.

Jāteic gan, ka melna virsbūve nav obligāta un ikvienam Black Badge modeļa pircējam aizvien ir iespēja izvēlēties no plašās Rolls-Royce krāsu paletes.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tas pats attiecas arī uz salonu, kur pircējs var izvēlēties arī oglekļa šķiedras detaļas un interjeru kopumā atbilstoši savai gaumei. Kaut vai tādu kā demo mašīnai ar

apdares materiālu krāsu kombināciju, kas vislabāk piestāvētu kādam katoļu kardinālam,

bet tai pašā laikā arī lieliski parāda, ka sen vairs nav tie laiki, kad Rolls-Royce bija jābūt melnam. Par to pērn pārliecinājāmies, ieraugot tirkīzzilu Dawn ar baltas ādas salonu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lai arī ar Black Badge modeļiem Rolls-Royce ieviesis jaunas ražošanas un materiālu apstrādes tehnoloģijas, brīnumainās pārvērtības nav milzīgas. Tomēr Rolls-Royce vārdiem sakot,

tieši šādus auto vēloties un šādu vēlmi arī pauduši kompānijai klienti, kuri dzīvo ar pilnu jaudu un maksimāliem apgriezieniem.

Tie ir cilvēki, kuri no rīta līdz vakaram strādā un tad savos Rolls-Royce dodas vētrainās ballītēs un socializēšanos ievelk dziļi naktī. Bet nākamajā rītā jau atkal ierokas darbos. Tie ir pašpārliecināti cilvēki, kam labākais nav pietiekami labs, kam piemīt nepārvarama tieksme stiept robežas un ik uz soļa stāties pretī jauniem izaicinājumiem.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Black Badge modeļiem bez īpaša ārējā noformējuma ir sagatavoti arī nelieli tehniski uzlabojumi. Zem motora pārsega aizvien atrodas 6,6 litru V12 twin-turbo motors, bet tā veiktspēja ir nedaudz lielāka. Jauda ir palielināta no 571 līdz 612 zirgspēkiem, bet griezes moments pieaudzis par 60 Nm līdz 840 Nm. Lai arī kāpums nav astronomisks, īpašā podziņa, ar kuru agregātos tiek atmodināts Black Badge režīms, mašīnas raksturu izmaina diezgan jūtami. To gan nevar teikt par komforta līmeni, jo tas nepasliktinās ne par kripatu un auto pat šādā brīdī slīd kā uz lidojošā paklāja. Pārmaiņas dinamikā, par ko nevar sūdzēties neviens no Rolls-Royce automobiļiem, jo tiem, kā allaž, jaudas ir vairāk nekā pietiekami, gan ir iespējams izmērīt. Bet tad vajadzīgs precīzs hronometrs, jo

Black Badge modelis, vēlāk slēdzoties nākamajā pārnesumā, 100 km/h sasniedz 4,8 sekundēs, kamēr standarta Ghost nepieciešamas faktiski mūžīgas 4,9 sekundes.

Nedaudz mainās arī patēriņš un cena, bet kas gan ir 14,6 litri un 300 tūkstoši eiro, ja ballītē var nokļūt nedaudz ātrāk?

Foto: Ingars Tenis, TVNET
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu