Viena avārija un bankrots jeb piedzīvojumu iespējas Nordšleifē

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no video

Jau brauciens bez ātruma ierobežojumiem Biķernieku trasē ir aizraujošs piedzīvojums. Taču izbraukt kaut vienu apli Nirburgringas Nordšleifē ir katra īsta benzīngalvas sapnis.

Ja vien trase nav slēgta vai tajā nenorisinās autoražotāju organizēti testi un ātruma rekordu uzstādīšanas mēģinājumi, sapni var piepildīt ikviens interesents, samaksājot simbolisku iebraukšanas maksu, 30 eiro. Kad tas darīts, atliek vien apgūt trases lietošanas noteikumus, kas lielā mērā ir tādi paši kā uz koplietošanas ceļiem, kur arī pa labo pusi apdzīt ir aizliegts, un brauciens var sākties.

Daudziem no auto un moto entuziastiem izdodas gūt gandarījumu pēc pilnas programmas. Citiem veicas mazāk un tā arī neizdodas savā spēkratā veikt visus zaļās elles (tā to savulaik nodēvēja skotu Formula 1 braucējs Džekijs Stjuarts) 20 kilometrus. Maza bēda, ja gadās kāda ķibele ar tehniku. Daudz nepatīkamāka adrenalīna devas ķeršana Nordšleifē izvēršas tad, ja notiek avārija un bez mašīnas vai motocikla tiek sabojāta arī trases infrastruktūra.

Foto: Ekrānšāviņš no video

Tādā gadījumā avārijas izraisītājam var nākties trases administrācijā atstāt krietnu naudas summu, jo trases sakārtošanas darbu un izejmateriālu izmaksas ir skaidri noteiktas.

Piemēram, ja trasē kāds no līkumiem izrādās pārāk viltīgs un par šauru un sanāk ieslīdēt aizsargbarjerā, jāsāk rēķināt neplānotie izdevumi. Tie būs vismaz 150 eiro par darbinieku ierašanos notikuma vietā. Ja barjera ir bojāta, tās demontāža un nomaiņa izmaksās 41 eiro metrā. Ja barjerai ir vairāki līmeņi, summa jāreizina ar līmeņu skaitu. Tātad, ja incidentā ir sabojāti un jānomaina 5 metri barjeras, tad rēķins par darbiem būs €150 + €205 jeb 355 eiro. Summā, protams, nav iekļauti gaidāmie izdevumi par mašīnas remontu.

Ideālā gadījumā pēc avārijas auto pats spēj turpināt ceļu. Ja nu tomēr jāsauc evakuators, tas maksās vismaz 600 eiro. Ideālā gadījumā avarējušais auto atrodas vietā, kur nav nepieciešama drošības mašīnas uzturēšanās. Pretējā gadījumā rēķinam jāpieskaita vēl 82 eiro par katru pusstundu, ko drošības auto pavadījis incidenta vietā.

Foto: Ekrānšāviņš no video

Tomēr tas ir tīrais nieks, ja salīdzina ar maksu par trases slēgšanu, lai evakuētu sasisto transporta līdzekli un savāktu pa trasi izmētātās tā detaļas. Šāds prieks avārijas izraisītājam izmaksās 1350 eiro stundā, norāda Drivetribe.com.

Avārijas izmaksas Nordšleifē

  • Trases darbinieku ierašanās - 150 eiro
  • Bojāta drošības barjeras posma demontāža - 10 eiro par katru augstuma līmeni
  • Jauna drošības barjeras posma uzstādīšana - 31 eiro par līmeni
  • Bojāta drošības barjeras stabiņa demontāža - 5,10 eiro
  • Jauna drošības barjeras stabiņa uzstādišana - 39 eiro
  • Drošības mašīnas (un divu cilvēku) ierašanās un uzkavēšanās notikuma vietā - 82 eiro/30 min
  • Trases slēgšana - 1350 eiro/h
  • Evakuators - no 600 eiro
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu