Pablo Eskobars: aplūko, kādi auto bija narkobarona garāžā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Porsche

Viens no visu laiku turīgākajiem noziedzīgās pasaules darboņiem viennozīmīgi ir kolumbietis Pablo Eskobars.

Uzaudzis trūcīgā vidē Kolumbijas pilsētā Medelinā,

Eskobars noziedznieka gaitas sāka ar dažādām krāpšanas shēmām, kontrabandas preču izplatīšanu un automobiļu zādzībām.

Sava mūža trešajā gadu desmitā Eskobars sāka būvēt narkotiku biznesu, kas ātri vien pārauga milzīgā impērijā ar neaptveramiem ieņēmumiem. Tie savukārt palīdzēja ne tikai uzpirkt likumnepaklausīgas amatpersonas un turpināt netīrā biznesa attīstīšanu, bet arī dzīvot greznu dzīvi - iegādāties plašus īpašumus, ļauties hobijiem, kā arī veidot savu autoparku un pat piedalīties autosacīkstēs.

Septiņdesmitajos gados Eskobars cita starpā piedalījās Kolumbijas Renault 4 kausa izcīņā un, kā vēsta Petrolicious.com, pēc aizvadītiem sešiem posmiem atradās kausa izcīņas kopvērtējuma otrajā pozīcijā. Jāteic gan, ka liela ir varbūtība, ka Eskobara Renault bija sagatavots atbilstoši viņam piemeklētiem tehniskajiem noteikumiem, jo narkobarons bijis acīmredzami lēnāks pagriezienos, taču viņa pilotētais auto sacīkšu trašu taisnēs ātri vien spējis atgūt iepriekš zaudēto.

Nedaudz pabraukušam ar franču mazauto,

Eskobaram radās interese par nopietnākiem sacīkšu automobiļiem, tādēļ viņš iegādājās 1974.gada Porsche 911 RSR,

ar kuru iepriekš dažādos sacīkšu seriālos bija braucis brazīliešu autosportists Emersons Fitipaldi. Pēc kāda laika ar Eskobara rīkojumu 911 RSR tika pārbūvēts pēc tā pēcteča Porsche 935 parauga un startēja vairākās sacensībās Dienvidamerikā, tostarp kalnā braukšanas sacīkstēs Medelinā. Eskobara autosportista karjerai ātri vien pienāca gals, jo ikdienas pienākumu pildīšana ņēma virsroku, tomēr muguru automobiļiem viņš neuzgrieza un turpināja veidot savu autoparku. Un tas bija visai savdabīgs, jo ietvēra dažādu klašu un cenu kategoriju auto no dažādiem periodiem, tai skaitā divdesmitajiem un trīsdesmitajiem gadiem, nevis piecus Ferrari dažādās krāsās un tikpat daudz Lamborghini.

Pablo Eskobara 10 auto

Mercedes-Benz S600 Pullman (1972)

Foto: Wikipedia/Stahlkocher

Milzīgo limuzīnu, kam uzstādīts 6,3 litru V8 motors, savulaik kā transportu izmantoja ne vienas vien valsts galva. Tā kā Eskobars bija pietiekami ietekmīgs cilvēks, viņam šāds auto noteikti piestāvēja. Iespaidīgais Mercedes-Benz gan tika iznīcināts konkurējošā Kali karteļa sarīkotā spridzināšanā, raksta www.thedrive.com.

Porsche 356 (1964)

Foto: Porsche

Runā, ka šis divvietīgais vācu ielas sporta auto bijis viens no iecienītākajiem, ja ne iecienītākais Eskobara automobilis. Arī šis auto tika iznīcināts Kali karteļa spridzināšanā, un tā atliekas tagad ir izstādītas Eskobara hasjendā ierīkotajā muzejā.

Toyota Land Cruiser

Foto: Wikipedia/Jeremy from Australia

Ar šādiem auto Eskobars apgādāja savu privāto policiju. Tā kā tolaik Kolumbijā Land Cruiser bija salīdzinoši dārgi auto un vidusmēra pilsonim nepieejami, likumsargiem bijis salīdzinoši vienkārši izsekot ar Eskobaru, visticamāk, saistītas personas un narkotiku pārvietošanas maršrutus.

Mercedes-Benz 190SL Roadster

Foto: Mercedes-Benz

Šis auto, kura daudz slavenāks un automīļu pasaulē iekārojamāks radinieks ir spārnotais 300SL Gullwing, arī kļuva par Kali karteļa organizētās spridzināšanas upuri.

Cadillac V8 Town Sedan (1928)

Foto: Cadillac

Eskobars tīkoja savā garāžā redzēt ne tikai sava laika auto. Starp viņa transporta līdzekļiem bija arī 1928.gada Cadillac Town Sedan. Tieši šāds auto savulaik piederēja arī amerikāņu gangsterim Alam Kaponem. Runā, ka Eskobars vēlējies, lai viņa Cadillac izskatās kā Kapones auto, tādēļ ķēries pie ieroča un to pašrocīgi sacaurumojis.

DeSoto Coupe (1946)

Foto: Wikipedia/Diego Delso

DeSoto bija amerikāņu auto zīmols, kas Kolumbijas tirgū ienāca kā Chrysler struktūrvienība. Spāņu pētnieka Hernando de Soto vārdā nodēvētie auto līdz 1952.gadam tika piedāvāti kā DeLuxe vai Custom modeļi ar V6 dzinēju. Domājams, ka narkobarona garāžā vieta atradās labāk aprīkotajam DeSoto Custom.

Renault 4

Foto: Renault

Renault bija rūpnīca Kolumbijā, kur tika ražots modelis 4. Ar 1100 kubikcentimetru motoru apgādātais auto nebija nekāda raķete, taču tā sacīkšu versiju Eskobars izmantoja Kolumbijas Renault kausa izcīņā.

Simca 1000

Foto: Wikipedia.org

Fiat pārraudzībā radītais auto bija ar motoru aizmugurē un klasisko piedziņu. Šādu auto sportiskās versijas būvēja Abarth, un ar vienu šādu auto Eskobars brālēna Gustavo Gavirijas kompānijā piedalījās autosacīkstēs.

Porsche 935V

Foto: Porsche

Kad bija pielicis punktu Kolumbijas Renault 4 kausam, Eskobars ķērās pie nopietnākām mašīnām. Ar 560 zirgspēkus 3 litru turbo boksermotoru apgādāts Porsche 935V, kas iepriekš bija uzvarējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs, bija tieši laikā.

Porsche 911 RSR (1974)

Foto: Porsche

Kopumā Porsche uzbūvēja tikai 15 šādus auto, un ar vienu no tiem pirmajās International Race of Champions (IROC) seriāla sacensībās startēja F1 braucējs Emersons Fitipaldi. Kad auto nonāca Eskobara īpašumā, tas nekavējoties tika apgādāts ar pamatīgu priekšējo spoileri un atbilstošu antispārnu aizmugurē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu