Mūzikas klausīšanās un neuzmanība – gājēju netikumi, kas traucē autovadītājiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Depositphotos

Gada tumšākajā, līdz ar to ceļu satiksmei bīstamākajā laikā, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sāk informatīvi izglītojošu kampaņu par gājēju drošību pilsētā «REDZI – PAREDZI!» Kampaņas mērķis ir pievērst autovadītāju uzmanību potenciāla riska situācijām pilsētās, kā arī iepazīstināt vadītājus un gājējus ar bīstamu situāciju priekšvēstnešiem.

Kampaņas pamatā ir pieredzējušu autovadītāju atziņas par drošāku braukšanu, jo līdz ar pieredzi veidojas teju vai sestā maņa – redzot noteiktus apstākļus, spēt paredzēt riskantas situācijas, norāda CSDD Sabiedrisko attiecību daļā.

Profesionāli taksometru vadītāji, preču piegādātāji un autoskolu instruktori – cilvēki, kas lielāko dienas daļu pavada pie auto stūres*, dalās atziņās par situācijām, kad jābrauc īpaši uzmanīgi, un par gājēju (ne)paredzamo uzvedību uz ielas:

1. Gājējs, kurš klausās mūziku austiņās, var būt ceļu satiksmei bīstams – viņš ir «izslēdzis» vienu no savām maņām – daļēji novērsis uzmanību no ceļa un nedzird tuvojošās briesmas.

2. Sabiedriskā transporta pieturvietu tuvumā jārēķinās, ka gājēji, pamanot transporta tuvošanos, mēdz mainīt iešanas virzienu vai pat strauji šķērsot ielu.

Cenšoties paspēt uz sabiedrisko transportu, cilvēki var kļūt neuzmanīgi vai rīkoties neparedzami.

3. Sastrēgumu laikā gājēji, kas šķērso ielu tam neparedzētās vietās, mēdz pēkšņi starp automašīnām iziet uz braucamās daļas, pie tam diennakts tumšajā laikā to īpaši grūti pamanīt pretimbraucošo auto gaismu dēļ.

4. Tirgu, iepirkšanās centru un kultūras iestāžu tuvumā gājēji var pēkšņi doties pretējā virzienā vai nepamanīt tuvojošos auto, jo,

nesot iepirkumu maisiņus vai domājot par citām lietām, uzmanība ceļam tiek pievērsta mazāk.

5. Gājēji reizēm pārsteidzīgi

iziet uz braucamās daļas, nerēķinoties ar bremzēšanas ceļa garumu,

īpaši aktuāla šī problēma ir rudenī un ziemā, kad ielas ir slidenas. Tādēļ pieredzējuši vadītāji ievēro laika apstākļiem atbilstošu ātrumu.

6. Īpaši Rīgas un citu pilsētu centrā jāuzmanās krustojumos, kur satiksmi regulē luksofori, jo

steidzīgākie gājēji šķērso ielu arī tad, kad zaļais signāls vēl nav iededzies vai ir nupat izdzisis.

7. Tumšās un ēnainās ielās jāizvērtē katra pamanītā kustība, jo

tumšas krāsas apģērbā bez atstarotājiem gājēji ir ļoti grūti pamanāmi pat pilsētā,

kur ieslēgts ielu apgaismojums.

Šā gada desmit mēnešos bojā gājuši 33, bet ievainoti 722 gājēji.

Lai gan statistika pamazām uzlabojas, ceļu satiksmes negadījumos cietušo gājēju skaits joprojām ir liels. Pēc CSDD apkopotās informācijas īpaši daudz (88%) ceļu satiksmes negadījumos cietušie gājēji reģistrēti pilsētās un apdzīvotās vietās. Pietam ievērojams skaits bojāgājušo reģistrēts tieši diennakts tumšajās stundās.

*BalticTaxi un Rīgas taksometru parka taksometru vadītāji, autoskolu Einšteins un DBS instruktori, Velokurjers.lv un Messenger.lv kurjeri

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu