Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Šī vietne izmanto sīkdatnes (cookies angļu val.), lai analizētu mūsu datplūsmu, uzlabotu satura kvalitāti, pielāgotu saturu lietotāju vajadzībām un optimizētu tās darbību. Sīkdatnes mūsu vietā un tikai atbilstoši norādītajiem mērķiem var pārvaldīt arī mūsu sadarbības partneri (trešās personas – datu apstrādātāji (operatori), piemēram, Google Analytics). Sīkāk par sīkdatnēm un to dzēšanu lasi šeit

Ar kādu degvielu labāk braukt?

Ilustratīvs attēls | Foto: REUTERS/Scanpix

2017. gadā beidzās ieilgusī reģistrācijas apjoma lejupslīde un tika ievestas un piereģistrētas gandrīz 54 000 lietotu vieglo pasažieru automašīnu, kas ir par 16% vairāk nekā gadu iepriekš, kad pirmoreiz reģistrētas tika 46 600 lietotas pasažieru automašīnas. Šis ir būtisks pieaugums pēc divu gadu lejupslīdes, informē Auto asociācija un skaidro, kādu enerģijas avotu (degvielu) kurā situācijā labāk izvēlēties.

Ar kādu degvielu labāk braukt? Rēķinot nobrauktā kilometra pašizmaksu, liela pašizmaksas komponente ir degviela. Lētāka parasti ir dīzeļdegviela, un attiecīgas jaudas automobilis, aprīkots ar dīzeļdzinēju, vienmēr ir ekonomiskāks par radniecisku benzīnmotora auto. Tomēr ir jārēķinās, ka līdzvērtīgam dīzeļmotora automobilim vienmēr būs dārgāka apkope un remonts. Līdz ar to

ir jābūt pietiekami lielam nobraukumam, lai dīzeļauto atmaksātos.

Arī 2017. gads pagājis dīzeļa zīmē, un 82% auto īpašnieku izvēlējušies dīzeli.

Pozitīva iezīme ir elektromobiļu popularitāte. 2017. gadā bez jebkāda finansiāla atbalsta pirmoreiz ir reģistrēti 38 lietoti elektromobili. Skaitļi ir mazi, bet, salīdzinot ar 2016. gadu, kad tika reģistrēti tikai 15 lietoti elektromobiļi, varam teikt, ka interese par elektromobiļiem ir vairāk nekā divkāršojusies.

Elektromobilim ir virkne priekšrocību, it īpaši, dzīvojot Pierīgā un vadot darba dienu Rīgā, jo vari legāli visus apsteigt pa sabiedriskā transporta joslu un izmantot Rīgas domes apsaimniekotās stāvvietas bez maksas kaut vai 24 stundas diennaktī. Enerģijas

izmaksas par 100 nobrauktiem kilometriem ar kompaktās klases elektromobili svārstās no 2,5 līdz 3,5 eiro,

kas ir nesasniedzams rezultāts fosilās degvielas automobilim. Protams, visi šobrīd nemetas pirkt elektromobiļus, jo, pirmkārt, viņu izvēle ir ierobežota un, otrkārt, arī lietota automobiļa cena ir relatīvi augsta un augstāka par salīdzināmu automobili ar iekšdedzes dzinēju. Populārākie reģistrētie elektromobiļi 2017. gadā bijuši BMW i3 un Nissan Leaf, no katra pa 11 automobiļiem nonākuši Latvijas autoparkā.

2018. gadā Auto asociācija prognozē 10% pieaugumu lietotu automobiļu segmentā, jo lielais vilnis, ko 2017. gada sākumā radīja nodokļu izmaiņas, ir norimis, kā arī 2018. gadā Valsts ieņēmumu dienests ir plānojis pastiprināti kontrolēt lietotu automobiļu iegādes dokumentus, kas pelēkajiem tirgotājiem ievērojami apgrūtinās nereģistrētu automobiļu pārdošanu.

2018. gadā ir jāpieņem atbildīgs lēmums arī tiem auto īpašniekiem, kas līdz šim ekspluatācijas nodokli maksāja pēc dzinēja tilpuma, masas un jaudas, bet no 2019. gada 1. janvāra viņiem aprēķina metodika mainīsies un

nodoklis tiks aprēķināts pēc radītajiem CO2 izmešiem uz nobraukto kilometru.

3 Komentāri