Kam nepieciešams dzinēja skalotājs?

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Tā sauktos dzinēja skalotājus jeb engine flush piedāvā daudzi autoķīmijas ražotāji. Kopā ar STP pārstāvi Getz Nordic skaidrojam šīs eļļas piedevas uzdevumu.

Kāpēc vispār būtu jāskalo motors, ja jau mēs tāpat izlejam veco eļļu un tās vietā iepildām jaunu? Motors ir ne tikai mehāniski sarežģīts automobiļa mezgls, bet tajā notiek arī neskaitāmi ķīmiskie procesi. Motors ir pakļauts plašam temperatūru diapazonam no āra atmosfēras temperatūras (kas ziemā ir zem 0 *C) līdz pat vairākiem simtiem grādu motora degkamerā, kas veicina dažādu agresīvu ķīmisko savienojumu veidošanos. Daļa nesadegušās degvielas neizbēgami aizspraucas garām virzuļu gredzeniem un kopā ar dūmgāzēm nonāk motora karterī. Motorā kondensējas gaisā esošais mitrums, kas savienojoties ar degvielā esošajiem ķīmiskajiem elementiem veido skābes, kuras nodara bojājumus motora detaļām. Tāpat augstas lokālās temperatūras iedarbībā degradējas arī motoreļļa, veidojot darvai līdzīgas nogulsnes kopā ar mehāniskajiem nodiluma produktiem. Īpaši izteikta motora piesārņošanās novērojama dīzeļa motoriem. Lai saglabātu motora veiktspēju, ekonomiskumu un paildzinātu tā mūžu, veicot motora eļļas maiņu ieteicams veikt motora skalošanu.

Pastāv viedoklis, ka mūsdienu motoreļļas ir ar tik labām mazgājošajām īpašībām, ka motora skalošana nav nepieciešama, taču šo argumentu pārbaudot praksē, tas ir veicot motora skalošanas ciklu ar tīru eļļu un skalošanas līdzekli, no motora izlietais šķidrums ne tuvu nav tik dzidrs kā tika ieliets. Šeit uz skatuves pārādās tādas piedevas kā STP Engine Flush. Skalojošo piedevu, atbilstoši lietošanas instrukcijai, pievieno vecajai, tātad nomaināmajai eļļai. Viens 450 ml flakons paredzēts 3 – 5 litriem motoreļļas.

Vairāk informācijas

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu