KIA bestsellera otrā paaudze (10)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

To, ka Ženēvas motoršovā notiks KIA kompaktklases automobiļa cee'd pasaules pirmizrāde, zinājām jau iepriekš, taču līdz ar jaunā auto oficiālo atklāšanu ir kļuvušas zināmas arī tā tehniskās specifikācijas un interesantākie raksturlielumi.

Efektīvāks, nostrādātāks, ar modernizētu dizainu – tāds īsumā ir jaunais cee'd, kurš ir piedzīvojis pirmo paaudžu maiņu kopš pasaules debijas 2007.gadā. Tāpat kā priekšgājējs, arī jaunais auto ir lielā mērā izstrādāts (aerodinamiku inženieri slīpēja vēja tunelī KIA attīstības centrā Namjangā, Dienvidkorejā) un tiks ražots Eiropā, lai stiprinātu dienvidkorejiešu zīmola pozīcijas vecajā kontinentā un vairotu šeit pārdoto KIA zīmola automobiļu skaitu. KIA norāda, ka Rietumeiropā vien pēdējo piecu gadu laikā kopumā pārdoti 430 000 dažādu cee'd modifikāciju.

Jaunais piecu durvju cee'd hečbeks pārdošanā nonāks šā gada otrajā ceturksnī, tātad līdz šā gada vidum, savukārt par citām cee'd versijām, ieskaitot Ženēvā demonstrēto SW modeli jeb universāli, informācija sekos vēlāk.

Jaunais cee'd ir gan garāks, gan arī zemāks par priekšgājēju, līdz ar ko profilā auto ir ieguvis dinamiskāku izskatu. Attālums no bampera līdz bamperam ir palielināts par 50 milimetriem un tagad sasniedz 4310 milimetrus, savukārt jumta līnija ir pazemināta par 10 milimetriem līdz 1470 mm. Vienlaikus auto virsbūve ir par 10 milimetriem šaurāka, turpretim šķērsbāze priekšā un aizmugurē ir palielināta par attiecīgi 17 un 32 milimetriem.

Foto: Kia

Spītējot jaunas tehnoloģiskās platformas ieviešanai, riteņu bāze nav mainījusies, un tā aizvien ir viena no garākajām C segmentā – 2650 milimetri.

Jaunā cee'd vajadzībām ir sagatavota vesela neliela tilpuma dzinēju plejāde. Benzīnnieku klāstā ir 1,4 un 1,6 litru motori ar 100 un 135 zirgspēkiem (vietām tiks piedāvāts arī 130 zirgspēku dzinējs), kā arī 1,4 dīzeļdzinējs ar 90 ZS un 1,6 litru motors ar 110 vai 128 zirgspēkiem.

KIA uzskata, ka daudzos noieta tirgos populārākais būs 128 zirgspēku (260 Nm) dīzelis, ko var kombinēt gan ar sešu pakāpju manuālo, gan sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Auto spēs 100 km/h sasniegt mazāk nekā 11 sekundēs, bet tā degvielas patēriņš būs 4,1 l/100 km. Ja auto papildus apgādās ar EcoDynamics tehnoloģijām, patēriņš saruks līdz 3,7 litriem.

Arī jaudīgākais benzīna dzinējs (135 ZS, 165 Nm) būs gana ekonomisks. Oficiāli tā vidējais patēriņš būs 5,8 litri uz 100 kilometriem (5,2 litri ar EcoDynamics aprīkojumu) un 100 km/h tas sasniegs 9,9 sekundēs.

Visiem motoriem ir paredzēta iespēja izvēlēties kā sešu pakāpju manuālo, tā arī automātisko pārnesumkārbu ar tikpat ātrumiem, savukārt 135 zirgspēku benzīnniekam opciju sarakstā ir sešu pakāpju divsajūgu automāts, ko KIA inženieri izstrādājuši sadarbībā ar vāciešiem.

Paaudžu maiņas rezultātā auto ir ieguvis krietni stingrāku virsbūvi, stabilākas gaitas īpašības, labāku vadāmību, kā arī augstāku komforta līmeni salonā, tostarp uzlabotās aerodinamikas dēļ.

Lai iekarotu pircēju simpātijas, KIA tiem piedāvās virkni dažādu labumu. Standarta aprīkojumā ietilpst, piemēram, seši drošības spilveni, USB, iPod, AUX pieslēgvietas, visos virzienos regulējama stūre, vairāku režīmu borta dators, savukārt par papildu samaksu varēs iegādāties parkošanās asistentu, kurš patstāvīgi rīkojas ar stūri, instrumentu panelis ar šķidro kristālu ekrānu, elektriski regulējami sēdekļi, adaptīvie lukturi, LED lampas un citi.

Komentāri (10)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu