VW T-ROC - kupeja, kabriolets un krosovers vienā personā (5)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Ženēvas auto šovā Volkswagen demonstrēs sava SUV modeļu klāsta papildinājumu – konceptautomobili T-ROC.

T-ROC ir konceptauto, ar kuru vācu ražotājs parāda, ko šobrīd dara tā algotie inženieri. Patlaban Volkswagen piedāvā Touareg un Tiguan. Drīzumā modeļu klāstam piebiedrosies mazās klases Taigun, kura izstrāde vēl nav pilnībā noslēgta, un acīmredzot tiek prātots arī par modeli, kas varētu aizpildīt nišu starp Taigun un Tiguan.

Šāds modelis varētu būt Ženēvai sagatavotā konceptauto T-ROC sērijveida versija. No konceptauto tā gan visticamāk pamatīgi atšķirtos, jo maz ticams, ka tuvākajā nākotnē varētu rasties pietiekams pieprasījums pēc kupejveidīga krosovera ar četrām sēdvietām un kabrioletveidīgu jumtu, kāds ir T-ROC.

Citādā ziņā konceptauto var uzskatīt par kāda jauna krosovera priekšvēstnesi. T-ROC precīzi atbilst nišai, kurai tas tiek gatavots. Auto ir 4179 mm garš (par apmēram 200 mm īsāks nekā Tiguan, bet par aptuveni 300 mm garāks nekā Taigun Concept), 1831 mm plats un 1501 mm augsts. Tā kā T-ROC ir salīdzinoši gara riteņu bāze (2595 mm), attiecībā pret kopējiem gabarītiem proporcionāli liela šķērsbāze (1578 un 1564 mm priekšā un aizmugurē), īsas pārkares un 19 collu riteņi ar 245/45 izmēra riepām, tiek panākts ārkārtīgi robusta un spēcīga auto vizuālais tēls. Tai pašā laikā uz Volkswagen koncerna MQB moduļu platformas konstruētais krosovers sver tikai 1420 kilogramus.

T-ROC ārējo dizainu veidojuši speciālisti koncerna galvenā dizainera Valtera da Silvas un Volkswagen galvenā dizainera Klausa Bišofa uzraudzībā. Pagaidām Volkswagen publiskojuši tikai T-ROC dizaina skices, un tajās redzamais auto ir izteikti nikns. Profilā tas nedaudz pat atgādina uz milzu riteņiem uzstutētu Scirocco.

Bez jaunām dizaina iezīmēm un segmenta piederības T-ROC ir arī virkne tehnoloģisku jaunievedumu. Piemēram, priekšējos lukturus veido divi bloki. Līdzās radiatora režģim atrodas šauras acis ar tuvajām un tālajām gaismām un LED dienas gaitas gaismu virteni, kas pēc virzienrādītāja ieslēgšanas kļūst oranžas un mirgo. Zemāk bamperā atrodas apaļi lukturu bloki ar LED lampiņām, kas kalpo kā pretmiglas lukturi, atsevišķu grozāmu lieljaudas LED lampu un kameru, kas seko stūrei un uz planšetes salonā vadītājam rāda ceļu. Noderīgi tas varētu būt, dodoties sliktas redzamības apstākļos apvidū.

T-ROC ir apgādāts ar 2 litru TDI dīzeli, kas attīsta 184 zirgspēkus (sastopams modelī Golf GTD) un 7 pakāpju DSG automātu, kas 380 Nm vilkmi novada 4MOTION pilnpiedziņas sistēmai. 100 km/h šis auto sasniedz 6,9 sekundēs, maksimālais ātrums ir 210 km/h, bet vidējais patēriņš vien 4,9 l/100 km.

T-ROC ir trīs braukšanas režīmi – Street, Offroad un Snow. Street režīmā šis principā ir priekšpiedziņas spēkrats, kura aizmugurējās ass pieslēdzas tikai nepietiekamas saķeres gadījumā. Offroad režīmā vilkme starp asīm tiek sadalīta attiecībā 50:50, mainīti ABS iestatījumi, uzlabojas akseleratora pedāļa precizitāte un pieslēdzas sistēmas, kas palīdz uzbraukt kalnā un no tā nobraukt. Piedevām mainās arī 12,3 collu digitālā instrumentu paneļa dizains. Cita starpā spidometra skala no maksimālajiem 260 km/h pārslēdzas uz 80 km/h, jo saprotams, ka apvidū diži ātri nepabrauksi.

Snow režīmā griezes moments starp asīm tiek standartā sadalīts 50:50, ieslēdzas ABSplus un dzinēja un ātrumkārbas iestatījumi pielāgojas apstākļiem ar pazeminātu saķeri.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu