Audi TT apvidnieks ar bezvadu uzlādes iespēju (7)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Audi TT bezceļu automobiļa prototips lauž ierasto kārtību, apvienojot kupejas sportiskumu un kompaktklases apvidus automobiļa praktiskumu.

Četrdurvju modelis, kas tiks prezentēts Pekinas Starptautiskajā autoizstādē, piešķir Audi dizaina valodai pavisam jaunu nokrāsu. Šis auto ar plug-in hibrīdpiedziņu, diviem elektrodzinējiem un 300 kW (408 ZS) jaudu izceļas ar dinamisku veiktspēju, taču patērē tikai 1,9 litrus degvielas uz 100 kilometriem.

«Audi TT offroad concept sniedz ieskatu tajā, kādu mēs varētu iedomāties jauno TT saimes modeli,» uzsver Audi AG Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis Ulrihs Hakenbergs. «Tas apvieno TT sportiskos gēnus ar Audi kompaktās klases apvidus auto priekšrocībām. Plug-in hibrīdpiedziņa ar induktīvās uzlādes iespēju ir milzīgs solis uz priekšu automobiļu rūpniecības nākotnē. Mēs izvēlējāmies prezentēt Audi TT bezceļu automobiļa prototipu Ķīnā, mūsu otrajā lielākajā tirgū, jo tā pārstāv rītdienas mobilitāti pilsētā — tā ir ilgtspējīga, dinamiska, inteliģenta un vienota.»

Plug-in hibrīdpiedziņa

Audi TT plug-in hibrīdpiedziņas prototipa jauda ir 408 ZS, bet griezes moments — 650 Nm. No 0 līdz 100 km/h prototips ieskrienas 5,2 sekundēs, un tā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Tas patērē tikai 1,9 litrus degvielas uz 100 kilometriem, kas atbilst CO2 izmešu daudzuma rādītājam 45 g uz kilometru. Audi TT bezceļu auto var nobraukt 50 kilometrus tikai ar elektroenerģiju, līdz ar to neradot izmešus, bet kopumā nobraucamais attālums ir 880 kilometri.

Iekšdedzes dzinēja lomu šajā konceptauto pilda 2,0 litru TFSI turbomotors ar 292 ZS un 380 Nm maksimālo griezes momentu. Četru cilindru dzinējs ar divu litru tilpumu un lielu turbokompresoru ir aprīkots ar progresīvām efektivitātes tehnoloģijām. Daļējas noslodzes gadījumā degvielas tiešās iesmidzināšanas funkciju papildina netiešās iesmidzināšanas sistēma, kas nedaudz pazemina patēriņu. Piedevām augstu termisko efektivitāti palīdz panākt cilindra galvā iebūvētais izplūdes kolektors.

Šķērsām iebūvētais benzīna dzinējs strādā pārī ar divsajūgu automātisko pārnesumkārbu e-S tronic, kurā iebūvēts diska formas elektromotors. Tas attīsta 40 kW (54 ZS) jaudu un 220 Nm, kas tiek novadīti priekšējiem riteņiem. Pie aizmugurējās ass atrodas vēl viens neatkarīgs elektromotors un tas attīsta maksimāli 85 kW (115 ZS) un 270 Nm.

Hibrīdsistēmā ietilpst arī pirms aizmugurējās ass iebūvēts ar ūdeni dzesējams litija jonu akumulators, kuru veido astoņi moduļi. Tas nodrošina izsvarojumu starp asīm attiecībā 54:46, kā arī pazemina automobiļa smaguma centru. Akumulatora ietilpība ir 12 kWh, un ar šo rezervi teorētiski pietiek līdz pat 50 kilometrus tāla ceļa veikšanai, netērējot benzīnu.

Bezvadu uzlādes iespēja

Akumulatora lādēšanai var izmantot Audi izstrādāto Wal Box, kas atbalsta dažādas kontaktligzdas un spriegumus, kā arī induktīvās lādēšanas sistēmu, kurai nav nepieciešams speciāls savienojums. Sistēma — plātne ar induktivitātes spoli un maiņstrāvas pārveidotājs — tiek novietota stāvvietā un pievienota strāvas avotam. Brīdī, kad automobilis uzbrauc uz plātnes, lādēšanas process tiek sākts automātiski.

Kad akumulators ir pilnībā uzlādēts, lādēšana tiek automātiski izbeigta. Tas aizņem aptuveni tikpat daudz laika, cik lādējot ar vadu, un autovadītājs šo procesu var jebkurā brīdī pārtraukt. Audi bezvadu uzlādes sistēma ir par 90% efektīvāka, un to neietekmē laikapstākļi, piemēram, lietus, sniegs vai apledojums. Maiņstrāvas lauks, kas rodas, automobilim atrodoties virs plātnes, nav kaitīgs ne cilvēkiem, ne dzīvniekiem.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu