Vēl efektīvāka un dinamiskāka: jaunā Porsche Cayenne (16)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Asākas dizaina līnijas, augstāka efektivitāte un plašs standartaprīkojuma klāsts: tās ir jaunās Porsche Cayenne* galvenās raksturiezīmes, ko papildina pietiekami daudz telpas brauciena izbaudīšanai un vismodernākās funkcijas.

Jaunās paaudzes Cayenne tiks piedāvāta klientiem piecās versijās: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel un – pirmo reizi vēsturē – Cayenne S E-Hybrid**, kas ir pirmais no standarta rozetes uzlādējamais hibrīdautomobilis augstākajā SUV segmentā. Šis modelis kopā ar Panamera S E-Hybrid un 918 Spyder padara Porsche par pirmo autoražotāju pasaulē, kas piedāvā trīs no standarta rozetes uzlādējamu hibrīdauto. Visas Cayenne motoru versijas uzrāda labāku sniegumu un lielāku degvielas ekonomiju nekā iepriekšējās versijas.

Cayenne ir Porsche veiksmes stāsts. Modeļa pirmā paaudze tika prezentēta 2002.gadā un tās pārdošanas apjomi jau no paša sākuma pārspēja visas cerības: līdz šodienai pārdots vairāk nekā 276 000 pirmās paaudzes Cayenne automobiļu (2002. - 2010. gads) un apmēram 303 000 otrās paaudzes automobiļu, kuru ražošana tika sākta 2010. gadā. Bet Cayenne ir svarīga ne tikai kā peļņu nesošs Porsche modelis, tā rada arī būtisku pamatu ieguldījumiem nākamajās sporta auto paaudzēs.

Precīzāks eksterjera dizains

Jaunākajā Cayenne versijā Porsche dizaineri piešķīruši tai asāku dizainu ar precīzākām līnijām un mērķtiecīgi izvietotām gaismu atstarojošām šķautnēm. Pilnīgi jauna ir virsbūves priekšējā daļa, priekšējie spārni un motora pārsegs: jaunā tipa gaisa ieplūdes atveres atrodas abās automobiļa priekšdaļas pusēs un efektīvi ievada gaisu starpdzesētājos, vienlaikus kalpojot kā spēcīgs dizaina elements.

Jau ar pirmo skatienu jauno Cayenne var nepārprotami identificēt kā Porsche. To īpaši izceļ S modeļu standarta aprīkojumā ietvertie biksenona starmeši un četru punktu LED dienas gaitas gaismas. Flagmani Cayenne Turbo tikmēr raksturo standarta aprīkojumā iekļautie LED starmeši ar Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Arī jaunās Cayenne aizmugure piedzīvojusi būtiskas pārmaiņas. Aizmugures lukturu izvietojums rada trīsdimensiju efektu, bet bremžu lukturi, tāpat kā LED dienas gaitas gaismas, veidoti no četriem elementiem. Numurzīmes padziļinājums, durvju rokturis un apgaismojums tagad daudz elegantāk integrēti aizmugures durvīs. Dizaineri pārstrādājuši arī automobiļa horizontālās līnijas, piešķirot tam staltāku stāju uz ceļa. Jaunā dizaina izplūdes caurules tagad iebūvētas automobiļa aizmugures zemākajā daļā. Bagāžnieka vāks ar elektropiedziņu tagad iekļauts standarta aprīkojumā.

Salonā dizaineri lielāko uzmanību pievērsuši vadītāja zonai. Par īpašu funkcionalitāti tagad gādā jauna multifunkciju sporta stūre ar lāpstiņveida pārnesumu pārslēgiem. Tās izskats un funkcijas aizgūtas no hipermašīnas 918 Spyder stūres. Aizmugurējo sēdekļu sistēma kļuvusi vēl komfortablāka, jo cita starpā kā papildaprīkojums tagad pieejama arī aizmugurējo sēdekļu ventilācija.

Augstāka efektivitāte

Lai arī jauno dzinēju veiktspējas parametri ir auguši, vidējais degvielas patēriņš ir samazināts. To Porsche panāk ar, piemēram, ripošanas funkciju, kas iekļauta pilnveidotajā «auto stop-start function plus» sistēmā. Tāpat Cayenne tagad pirmo reizi tiek izmantoti aktīvie ventilācijas aizvari, kas atrodas aiz vidējās gaisa ieplūdes atveres. Dzinēja vadības bloks to stāvokli kontrolē atkarībā no braukšanas apstākļiem un dzesēšanas prasībām. Iespēju robežās tie ir pievērti, jo šādā pozīcijā uzlabojas automobiļa aerodinamiskās īpašības un degvielas patēriņš sarūk.

Foto: Porsche

Cayenne S E-Hybrid ir pirmais hibrīdautomobilis premium SUV segmentā, kas uzlādējams no standarta rozetes. Salīdzinājumā ar iepriekšējo Cayenne S Hybrid veiktais tehniskais progress ir milzīgs. Jaunais modelis aprīkots ar litija jonu akumulatoru, kura enerģijas kapacitāte ir 10,8 kW. Atkarībā no vadīšanas stila un maršruta topogrāfijas ar bateriju enerģiju vien iespējams veikt 18 līdz 36 kilometrus. Elektromotora jauda palielināta vairāk nekā divas reizes: no 47 ZS līdz 95 ZS. Kombinētais degvielas patēriņš tagad ir 3,4 l/100 km (79 g/km CO2). Trīs litru V6 kompresordzinēja (333 ZS) un elektromotora (95 ZS) kombinētā maksimālā jauda ir 416 ZS pie 5500 apgr./min., savukārt maksimālais griezes moments sasniedz 590 Nm (1250 līdz 4000 apgr./min.). Tas faktiski ļauj baudīt braucienu kā sporta automobilī, jo sprints līdz 100 km/h ilgst tikai 5,9 sekundes un maksimālais ātrums ir 243 km/h. Maksimālais ātrums, braucot tikai ar elektromotoru, ir 125 km/h.

Hibrīdpiedziņas tradīcija Porsche nav nekas jauns. Jau 1899.gadā Ferdinands Porše radīja Lohner Porsche - pasaulē pirmo transportlīdzekli ar elektromotoru, baterijām un iekšdedzes dzinēju. Mūsdienu modeļu rindā Panamera E-Hybrid nosaka standartus kā pasaulē pirmais no standarta rozetes uzlādējamais automobilis premium segmentā. Tagad tai pievienojusies arī Cayenne S E-Hybrid ieviešot inovatīvās tehnoloģijas SUV segmentā. Hibrīdtehnoloģijas Porsche izmanto arī superautomobilī 918 Spyder.

Porsche Cayenne motoru paletē jaunums ir 3,6 litru biturbo motors, ko pilnībā izstrādājuši pašu inženieri. Jaunais dzinējs ir vēl viens spilgts piemērs, kā samazināt tilpumu un cilindru skaitu, neiespaidojot galvenos tehniskos parametrus. Motora vidējais degvielas patēriņš ir no 9,5 līdz 9,8 l/100 km (223 - 229 g/km CO2), tātad par vienu litru mazāk salīdzinājumā ar iepriekš lietoto V8 motoru. Biturbo V6 maksimāli attīsta 420 ZS pie 6000 apgr./min. jeb par 20 ZS vairāk. Dzinēja maksimālais griezes moments sasniedz 550 Nm un tas pieejams apgriezienu diapazonā no 1350 līdz 4500 apgr./min. Ja salīdzina ar V8 dzinēju, griezes moments ir par 50 Nm augstāks. Ar standarta astoņu pakāpju Tiptronic S pārnesumkārbu Cayenne S līdz 100 km/h paātrinās tikai 5,5 sekundēs (5,4 sekundēs ar papildaprīkojumā pieejamo Sport Chrono paketi). Iepriekšējās paaudzes Cayenne S sprints līdz simtam ilga par 0,4 sekundēm vairāk. Cayenne S maksimālais ātrums ir 259 km/h.

Foto: Porsche

Cayenne Turbo raksturo augsta veiktspēja, ko tai nodrošina astoņu cilindru biturbo motors ar 4,8 litru darba tilpumu. Spēka agregāta maksimālā jauda ir 520 ZS (pie 6000 apgr./min.), bet maksimālais griezes moments sasniedz 750 Nm (no 2250 līdz 4000 apgr./min.). Tas ļauj Cayenne Turbo paātrināties no 0 līdz 100 km/h tikai 4,5 sekundēs (4,4 sekundēs ar papildaprīkojumā pieejamo Sport Chrono paketi). Cayenne Turbo maksimālais ātrums ir 279 km/h, bet degvielas patēriņš no 11,2 līdz 11,5 l/100 km (261 - 267 g/km CO2).

Cayenne versijas ar dīzeļmotoru apvieno sevī sportiskumu un vēl labāku degvielas patēriņa efektivitāti. Piemēram, Euro6 izmešu standartam atbilstošais Cayenne Diesel trīs litru V6 motors attīsta 262 ZS (pie 4000 apgr./min.) un 580 Nm (pie 1750 līdz 2500 apgr./min.), taču vidējais patēriņš ir 6,6 līdz 6,8 l degvielas uz 100 km (173 - 179 g/km CO2). 100 km/h Cayenne Diesel sasniedz 7,3 sekundēs (7,2 sekundēs ar papildaprīkojumā pieejamo Sport Chrono paketi) un tā maksimālais ātrums ir 221 km/h. Cayenne S Diesel tikmēr tiek apgādāts ar 4,2 litru V8 motoru, kurš attīsta 385 ZS (pie 3750 apgr./min.) un 850 Nm (pie 2000 līdz 2750 apgr/min.). No 0 līdz 100 km/h auto paātrinās tikai 5,4 sekundēs (5,3 sekundēs ar papildaprīkojumā pieejamo Sport Chrono paketi). Tā maksimālais ātrums ir 252 km/h, bet vidējais degvielas patēriņš ir 8,0 l/100 km (209 g/km CO2).

Jaunās Cayenne piekares regulējums optimizēts vēl lielākam komfortam, it nemaz neiespaidojot dinamiskās īpašības. Šis lieliskais komforta un sportiskuma apvienojums dod Cayenne visas tiesības saukties par sporta automobili SUV segmentā.

Jaunie Cayenne modeļi nonāks tirdzniecībā 2014.gada 11.oktobrī. Eiropas tirgū bāzes cena bez nodokļiem Cayenne Diesel būs 55 500 eiro, Cayenne S - 67 200 eiro, Cayenne S Diesel - 68 800 eiro, Cayenne Turbo - 107 700 eiro un Cayenne S E-Hybrid - 68 800 eiro.

* Cayenne (2015. modeļu gads): Kombinētais degvielas patēriņš: 11,5 – 6,6 l/100 km; CO2 izmeši 267 – 173 g/km; efektivitātes kategorija F – B

** Cayenne S E-Hybrid: Vidējais degvielas patēriņš 3,4 l/100 km; kombinētais elektroenerģijas patēriņš: 20,8 kWh/100 km, CO2 izmeši 79 g/km; efektivitātes kategorija A+

Komentāri (16)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu