Pirmie iespaidi: Lexus GS 300h (27)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lexus GS 300h ir viens no jaunākajiem hibrīdmodeļiem Toyota koncerna premium zīmola piedāvājumā.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dizains

Jaunākās paaudzes GS pārdošanā nonāca 2012.gadā un toreiz bija pieejams trīs modifikācijās - 250, 350 AWD, kas tiek tirgots vien atsevišķos tirgos, piemēram, Krievijā, un 450h. Pagājušā gada nogalē Lexus sāka ceturtā modeļa - GS 300h - ieviešanu, un tagad šāds auto ir pieejams arī Latvijā.

GS saime pārstāv Lexus zīmolu Eiropas lielās klases premium segmentā, kur tā tiešie konkurenti ir lielais vācu zīmolu trijnieks - Audi A6, BMW 5.sērija un Mercedes-Benz E klase. Sāncensību ar šiem trim modeļiem un to modifikācijām par sīvu gan nevar nosaukt, jo statistikā redzams, ka vācieši konkurē savā starpā, kamēr Lexus pamazām kāpina pārdošanas rādītājus, taču aizvien ievērojami atpaliek. Laikam jau Eiropas tirgū ielauzties tiešām nav viegli.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tomēr Lexus cenšas un ar saviem automobiļiem uzrunā konservatīvo publiku, kas vēlas alternatīvu augstāk minētajam zīmolu trio. Tas ir redzams kā ārējā dizainā, tā arī salonā. Nekādu ekspresīvu, avangardisku formu, tikai funkcionalitāte un elegance, ko caurvij tiekšanās celt automobiļa efektivitāti, tas ir, samazināt degvielas patēriņu. To Lexus panāk ar speciāliem aerodinamiskiem elementiem zem mašīnas, minimālām virsbūves paneļu salaiduma spraugām un speciāliem izvirzījumiem aizmugurējo lukturu bloku sānos, kas gaisa plūsmu pievirza tuvāk korpusam, uzlabo auto stabilitāti un samazina pretvēja trokšņus. Vislabāk aerodinamiskās īpašības izsaka pretestības koeficients, kas lielā sedana gadījumā ir 0,26 un tikai par 0,01 punktu pārsniedz Toyota Prius rādītāju.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lexus GS vizuālo tēlu no priekšpuses raksturo zīmola pārējiem modeļiem analogs nesimetriskas formas vārpstiņas dizaina radiatora režģis, kas vizuāli veido vienu veselu ar centrālo gaisa ieplūdes atveri, un salīdzinoši lieli lukturu bloki. Ar šādiem elementiem pat bez sarežģītām formām tiek panākts pamatīgums un radīts plata, tātad stabila auto iespaids. Līnijas ar konkrētiem, asiem stūriem atrodamas aizmugurējo, arīdzan plato un stūriem apliekto lukturu dizainā, un tādējādi dublē priekšējās daļas noformējuma tematiku.

Ja uz GS palūkojas kā uz vienu veselu, tā dizains ir samērā atturīgs, bet tai pašā laikā arī solīds un pārliecinošs. Tieši kā radīts konservatīviem pircējiem, kas pēc laika, visticamāk, pārkāps citā, bet jau jaunākā Lexus.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Salonā

Izmēģinātā GS 300h interjers pilnībā atbilst premium segmenta nerakstītajai definīcijai - ādas apdare, koka un alumīnija ielaidumi un pilns komforta, drošības un izklaides aprīkojums. Iekāp un jūties kā mājās. Domājams, ka līdzvērtīgas sajūtas pārņem arī GS ar auduma beņķiem (jā, arī šāda opcija pastāv, ja ir vēlēšanās), jo atlasīto materiālu, interjera sastāvdaļu un to montāžas kvalitātei visos Lexus vajadzētu būt vienādai. Būtu dīvaini, ja tā atkarībā no aprīkojuma līmeņa un cenas svārstītos.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Vispār Lexus ir viens no tiem zīmoliem, kura izstrādājumus ir ļoti grūti aprakstīt, - viss (nu, gandrīz viss) ir savās vietās, strādā un vienlīdz labi kalpo kā vadītājam, tā arī vedamajam. Ergonomika ir pārdomāta, slēdži ir vienkārši un ar skaidriem apzīmējumiem, kas tumsā izgaismojas eleganti baltā gaismā. Būtiskākais trūkums, ar ko nācies saskarties arī iepriekš citos Lexus, ir par Remote Touch nodēvētais multimediju vadības bloks. Tas it kā jau ir iegājis otrajā paaudzē, uzlabots, tomēr aizvien nestrādā tā, kā gribētos; tas principā ir vienīgais aprīkojuma elements, kas apgrūtina, - vēlies uzslēgt navigācijas sistēmu, izvēlne pārlec uz skaņas iestatījumiem, vēlies paskatīties, kāds ir degvielas patēriņš vai ko dara priekšā un aiz muguras iebūvētie piedziņas agregāti, izvēlnes kursors pārlec uz ventilācijas sistēmas iestatījumiem. Protams, sistēmas iestatījumos var mainīt «peles» jutību un fizisko pretestību, taču šī iespēja problēmu nerisina, jo tāpat salīdzinoši daudz laika ar acīm jāpavada lielajā, centrālajā ekrānā un uzmanīgi jāseko kursora kustībai. Grozi kā gribi, daudz ērtāks būtu BMW i-Drive vai Audi MMI sistēmai analogs risinājums ar dažām fiksētām pogām un multifunkcionālu centrālo izvēlnes ripu. Tāda pati ir Rolls-Royce (nav gan brīnums, jo pārmantota no BMW).

Pārējās vadītājam interesantās jomās gan Lexus demonstrē, ka ir tehnoloģisks izstrādājums. Priekšējā paneļa vidū tam ir skaidri nolasāms 12,3 collu ekrāns, ko pēc vajadzības var sadalīt dažāda rakstura informācijas atainošanai, daļa instrumentu paneļa ir digitāla un transformējas automātiski (ja izvēlēts ECO braukšanas režīms, kreisās puses ciparnīca rāda enerģijas patēriņa režīmu, bet, ja kāds no sporta režīmiem, - klasiskā tahometra iedaļas) vai arī manuāli ar iespēju paneļa vidū uzslēgt enerģijas plūsmas indikatoru, āra temperatūru, audio sistēmas bloku, digitālu spidometru u.tml.

Mazliet par salona ietilpību un sēdkomfortu. Ja ir tādi sēdekļi kā izmēģinātajam, apmēram 70 000 eiro vērtajam auto, tad neviens ceļojums neliksies par tālu un neviena vasara par karstu. Priekšā automobilim ir 18 virzienos elektriski regulējami, apsildāmi un arī ventilējami, faktiski jebkuram ķermenim anatomiski pielāgojami sēdekļi. Aizmugurē regulēšanas iespējas ir mazākas, taču komforts pietiekams, lai relaksēti baudītu braucienu. Piedevām elkoņa balsts satur atsevišķu audio sistēmas un aizmugurējās klimata kontroles vadības bloku. Tas nozīmē, ka pasažieri var pieregulēt ne tikai to, cik silti vai vēsi viņiem ir, bet arī iesaistīties audio sistēmas pārvaldīšanā. Tā, starp citu, valkā Mark Levinson vārdu un ir baudījums ausīm, jo skaņas kvalitāte saglabājas visā skaļuma amplitūdā.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Lexus

Tehnika

GS 300h ir tieši tāda pati spēka agregātu kombinācija kā IS 300h. To veido 2,5 litru četru cilindru Atkinsona cikla benzīna dzinējs ar 181 zirgspēku un elektromotors ar 143 ZS maksimālo jaudu. Aizmugurējā ass caur elektroniski vadāmo E-CVT bezpakāpju variatoru kopumā saņem 223 zirgspēkus. Hybrid Synergy Drive trešais būtiskais elements ir kompakta niķeļa metāla hidrīda bateriju pakete, kas atrodas virs aizmugurējās ass tūlīt aiz aizmugurējā sēdekļa atzveltnes. Bateriju dēļ nedaudz cieš bagāžas nodalījums, taču tas aizvien ir pietiekami ietilpīgs - ar pārdurtas riepas remonta komplektu - 468 litri, bet ar īslaicīgi lietojamo rezerves riteni - 451 litrs. Tiem, kas nodarbojas ar golfu, vērtīga būs informācija, ka bagāžniekā var ietilpināt veselas trīs šīs spēles aprīkojuma somas.

223 zirgspēki nav maz, tomēr šim 1,8 tonnas smagajam auto bieži vien prasās vairāk dinamikas. Ir sanācis braukt arī ar GS 450h, un ļoti labi atceros, ka 345 zirgspēki bija tieši laikā. Bet tas nenozīmē, ka 300h ir zemē metams, nebūt ne. Atliek vien pagriezt viduskonsolē esošo braukšanas režīma izvēles ripu no ECO (ko lietoju pilsētā un biju pilnībā apmierināts) uz Sport vai Sport+ režīmu, un auto momentā izmainās raksturā. 300h nav tāda raķete kā 450h, taču apziņa par jaudas rezervi ir pietiekama, lai rastos tā komforta un drošības sajūta, kādai būtu jābūt jebkurā auto.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja nav vajadzības vai vēlmes pēc sportošanas, un izmēģinājuma brauciena dienās tādas arī neradās, GS 300h ir ļoti patīkams pat ekonomiskajā ECO režīmā. Skaidroju to ar apstākli, ka akseleratora pedāļa reakcija ir ievērojami maigāka, lēnāka un tā lieliski sakrīt ar pārējiem elementiem - to, cik labi izolēts ir dzinējs, cik viegla ir stūre, cik labi pilsētā noder stūres mehānisma mainīgais pārnesumskaitlis, cik ērts ir sēdeklis. Tas gan nenozīmē, ka ar auto nevar paskriet. Var, un arī ātrums sagādā prieku, vienīgi adaptīvā balstiekārta nav tik gudra, lai spētu nodzēst mūsu ceļiem raksturīgos nelīdzenumus, un uzdevumu neatvieglo arī 19 collu riteņiem uzautās zemprofila riepas. Ātrumā, jo īpaši, ja izvēlēts Sport+ režīms, ceļa nelīdzenumus jūt ļoti labi, taču pārliecībai par stabilitāti un vadāmību tas netraucē.

Un visbeidzot par patēriņu. Atklāti sakot, jau pirms iesēšanās biju pārliecināts, ka tas nebūs solīto 4,8 litru apmērā, taču tai pašā laikā jāsaka, ka reālais iznākums mazliet pārsteidza - vidējais patēriņš pat nesasniedz 7 litrus uz 100 kilometriem. Turklāt pilsētā un arī uz šosejas automobilis vidēji tērē vienādi, un iemesls tam ir tāds pats kā visiem puselektrisko automobiļu saimes pārstāvjiem - daļu ceļa tie veic, benzīnu netērējot vispār, un Lexus gadījumā, ja ripini pilsētas sastrēgumā, tas notiek ļoti bieži. Balstoties uz izmešiem 109 g/km apmērā, Lexus cer, ka GS 300h kļūs par labu alternatīvu korporatīvajiem pircējiem tā dēvētajā autoparku tirgū, kur populāri ir automobiļi ar 2 litru dīzeļdzinējiem.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tehniskie dati

Benzīna dzinējsAtkinsona cikla 2,5 litru I4
Jauda181 ZS @ 6000 rpm
Griezes moments221 Nm @ 4200 – 5400 rpm
Elektromotors143 ZS, 300 Nm
Vmax190 km/h
0-100 km/h9,2 sekundes
Vidējais patēriņš14,7 l/100 km
CO2 izmeši109 g/km
Garums4850 mm
Platums (ar atlocītiem spoguļiem)1840 (2085) mm
Augstums1455 mm
Riteņu bāze2850 mm
Pašmasa1730 kg
Bagāžnieks451 – 468 litri
Degvielas tvertne66 litri

1 rādītājs ar 17 collu diskiem. Ar 18 un 19 collu riteņiem degvielas patēriņš ir attiecīgi par 0,1 un 0,2 litriem lielāks.

Komentāri (27)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu