Jaunais Volvo XC90 pilnā augumā (57)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volvo

Zviedru ražotājs Volvo šodien atklāja nozīmīgāko modeli kompānijas pēdējo gadu vēsturē - jaunās paaudzes XC90.

Jaunais XC90 ir daļa no vairāk nekā 8 miljardu eiro investīciju programmas, un tieši ar šo modeli tiek atvērta jauna nodaļa Volvo vēsturē. Lielais premium apvidnieks ne tikai demonstrē zīmola lietotās dizaina valodas attīstības virzienu, proti, to, kā izskatīsies tuvākajos gados ieplānotie citu modeļu līniju automobiļi, bet arī apliecina, ka kompānijas stingri turēsies pie Volvo by Volvo stratēģijas. Citiem vārdiem - zviedri vēlas uzsvērt, ka saimniekiem Ķīnā (Volvo, kā zināms, pieder ķīniešu autobūves koncernam Geely) būs maza teikšana automašīnu tapšanā.

XC90 ir pirmais automobilis, kas konstruēts uz jaunās, viegli modificējamās SPA tehnoloģiskās platformas, kuras dēļ atkritīs visi līdzšinējie ierobežojumi variēt ar riteņu bāzi, pārkarēm un automobiļa augstumu. Līdz ar jauno platformu dienas gaismu ieraudzīs arī dizaina nianses, kas turpmāk vienos visus Volvo, - tās ir jauns radiatora režģa dizains, jauna izskata logotips un uz sāniem noguldīta T burta formas dienas gaitas LED lampas. Visādi citādi XC90 ir palicis uzticīgs oriģinālā, 11 gadus senā modeļa virsbūves formām; vienīgi motora pārsegs ir mazliet garāks, atzīmē auto motor und sport.

Apvidnieku Volvo piedāvā pēc izvēles noformēt ar vienu no divām dizaina paketēm - Urban Luxury un Rugged Luxury. Pirmajā gadījumā automobiļa eksterjerā ar tonāli pieskaņotām pulēta tērauda detaļām, piemēram, radiatora režģa apmali, sliekšņu uzlikām un bamperu detaļām ieliktņiem, kā arī 21 collas riteņiem paredzēts izcelt modeļa eleganci un piederību premium segmentam. Rugged Luxury gadījumā savukārt uzsvars tiks likts uz robustumu, un to panāks tumši matēti dizaina elementi, izgaismoti sliekšņi, tērauda aplikācijas bamperos un aizmugurējā bamperā iestrādāti izplūdes sistēmas uzgaļi. Šajā gadījumā riteņi ir lielāki un to diametrs ir 22 collas.

Dzinēju jomā izvēles iespējas būs plašas, taču klāstā palikuši tikai četru cilindru spēka agregāti. Jaudīgākajam modelim T8 ir 2 litru benzīna motors, kas apgādāts ar mehānisko kompresoru un atgāzu turbokompresoru un piedzen priekšējos riteņus, kā arī 82 zirgspēku plug-in hibrīdsistēma, kas ne tikai kopējos veiktspējas rādītājus paceļ līdz 400 zirgspēkiem un 640 Nm, bet arī dod iespēju līdz pat 40 kilometriem nobraukt ar elektrību vien.

Pārējās benzīna motoru opcijas ir modelim T5 paredzētais 2 litru turboagregāts ar 254 ZS un 350 Nm, un T6 domātais 2 litru motors ar mehānisko kompresoru un atgāzu turbokompresoru, kas attīsta 320 ZS un 400 Nm. Dīzeļdzinēju saimē patlaban ir divi agregāti. D4 paredzēts motors ar 190 ZS un 400 Nm, savukārt D5 Biturbo būs dzinējs ar 225 ZS un 470 Nm. Atkarībā no motorizācijas XC90 būs pieejams kā priekšpiedziņas versijā, tā arī ar pilnpiedziņu, bet jaudas pārvadam varēs izvēlēties starp sešu pakāpju manuālo un astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Pēc izvēles varēs pasūtīt arī pneimopiekari ar pieciem pamata iestatījumiem.

Foto: Volvo

Interjera noformējumā Volvo priekšroku dod dabiskiem materiāliem - ādai, kokam, kristālam -, kas tiek kombinēti tā, lai atstātu greznas elegances iespaidu, bet vienlaikus nebūtu pārāk samocīti un sarežģīti. Priekšējā paneļa pārskatāmību labi nodrošina lielais skārienekrāns, kas apvieno izklaides un komforta funkciju pārvaldību. Pilnīgi jauna lietotāja saskarne, ko Volvo nodēvējuši par Sensus, gādā, lai lietošanā ekrāns būtu ērts un maksimāli maz apdraudētu drošību, ja tiek lietots braukšanas laikā.

Volvo XC90 arī ir pirmais automobilis ar integrētu Apple Car Play. Tas nozīmē, ka vadītāja rīcībā ir personīgais digitālais asistents Siri, virkne tiešsaistē lietojamu aplikāciju, kas uzstādītas jau rūpnīcā. Piemēram, interneta radio, mūzikas straumēšanas servisi, tuvāko stāvvietu meklēšana un citas. XC90 instrumentu panelis ir digitāls un pielāgojams, turklāt vadītājam potenciāli nozīmīgākā informācija tiek dublēta ar projekciju uz priekšējā stikla.

Jauns Volvo nebūtu Volvo, ja tas nepiedāvātu arī jaunumus drošības jomā. XC90 ir apgādāts ar ārkārtas bremzēšanas sistēmu, kas paredzēta speciāli krustojumiem. Tā ieslēdzas un auto automātiski apstājas tad, ja vadītāja neuzmanības dēļ auto var izbraukt kādam citam satiksmes dalībniekam priekšā. Tāpat automobilim ir Off Road Protection funkcija, kas brīdī, kad draud nobraukšana no ceļa, pievelk drošības jostas un sagatavo automobili iespējamai avārija. Tādas sistēmas kā City Safety, aklo zonu uzraugs, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, 360 grādu apkārtskata kamera un automātiskās parkošanās asistents ir pazīstami jau no citiem auto. Ne tikai Volvo.

Komentāri (57)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu