Satriecoša dizaina sporta auto, kas radīts izcilam sniegumam (19)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Renault jau atkal demonstrē kaisli pret motosportu ar Renault Sport R.S. 01, kas apveltīts ar satriecošu dizainu un izcilu sniegumu.

Renault Sport R.S 01 dizainu ir ietekmējuši pasaules koncepta automobiļi un centieni mazināt aerodinamisko pretestību, tādējādi vēl vairāk izceļot zīmola sportisko DNS. Tā tehniskās specifikācijas atspoguļo vislabākās Renault zināšanas sporta auto klasē. Ar oglekļa monokorpusu, kas sver mazāk nekā 1100 kg, un dzinēju, kas attīsta vairāk nekā 500 ZS, šis auto spēj sasniegt vairāk nekā 300 km/h maksimālo ātrumu. Sākot ar 2015. gadu, Renault Sport R.S 01 būs viena no Renault pasaules sērijas sacensību zvaigznēm, startējot jaunajā Renault Sport Trophy, kas ir starta līnija profesionālajām GT un Endurance sacensībām.

«Renault Sport R.S. 01 ir sporta auto ar neparastu dizainu, kas simbolizē Renault kaisli pret motosportu. Satriecošās dizaina līnijas atspoguļo šā izcilā auto ambīcijas, par kurām ir jāpateicas Lorensam van den Akeram (Laurens van den Acker) un viņa komandai. Zem virsbūves slēpjas Renault Sport Technologies jaunākās sistēmas. Mūsu mērķis ir panākt augsta līmeņa sniegumu, dāvājot asas izjūtas gan braucējiem, gan skatītājiem. Ja jāraksturo Renault Sport R.S. 01 dažos vārdos, tad mēs to dēvētu par Renault DeZir pievilcīgā izskata un Formula Renault 3.5 snieguma apvienojumu!» - tā Patriss Ratī (Patrice Ratti), Renault Sport Technologies izpilddirektors.

Foto: Renault

Dizains, ko iedvesmojuši konceptauto

Renault Sport R.S 01 apbur jau no pirmā acu skatiena, un tas būs viens no pasaules efektīvākajiem GT sacensību dalībniekiem. Katrai dizaina līnijai un detaļai bija divi mērķi: padarīt Renault Sport R.S 01 par leģendāru Renault automobili un uzlabot sniegumu trasē, konstanti meklējot aerodinamiskus uzlabojumus.

Simbolisks priekšgals, kas atspoguļo Renault sportiskos gēnus

Tāpat kā visus Renault automobiļus, kuru dizainu ir veidojis Renault korporatīvā dizaina vecākais viceprezidents Lorenss van den Akers, arī Renault Sport R.S. 01 priekšgalu rotā izcelts logotips. Automobiļa iespaidīgo 2000 mm platumu, ņemot vērā 1116 mm augstumu, izceļ LED dienas gaitas gaismas, kas novietotas pie ventilējamo bremžu skavām.

Priekšējā režģa centrā šasijas priekšgals iesūc gaisu un novada to uz diviem ūdens dzesētājiem. Gaiss tiek izvadīts caur motora pārsega atverēm. Radītais negatīvais spiediens palielina piespiedējspēku auto priekšgalā. Priekšgala aerodinamiku uzlabo arī lielais spoileris un pazeminātā apakšdaļa. Divas spuras bufera sānos rada virpuļus, kas samazina rotējošo riteņu turbulenci.

Zems, gluds profils

Zemais, gludais profils, ko izceļ grafiskie zīmējumi no priekšējiem lukturiem līdz pat sānu gaisa atverēm, ir raksturīgs GT klases auto ar centrā novietotu aizmugures dzinēju. Atšķirīgās pārkares ir nepieciešamas automobiļa konstrukcijas dēļ, un tās arī izlīdzina svara sadalījumu. Logi, kas sniedzas līdz aerodinamiskajiem elementiem, un aizmugurējā pārsega izliektā forma vēl vairāk akcentē dizaina izveides laikā pieņemtās izvēles.

Foto: Renault

Renault Sport R.S. 01 gludās līnijas atgādina DeZir koncepta auto, kas tika prezentēts 2010. gadā. Savā sākotnējā izpētē dizaineris Akio Šimicu (Akio Shimizu) guva iedvesmu arī no Renault Étoile Filante (krītošā zvaigzne), kas uzstādīja rekordu, sasniedzot 300 km/h lielu ātrumu uz Bonevillas sāls ezera 1956. gadā.

Apakšējais spoileris novada gaisa plūsmu uz atverēm, kas atrodas aiz priekšējiem riteņiem. Pie durvīm atveres maina formu, pārtopot par starpdzesētāja caurulēm. Tās nodrošina efektīvu turbokompresoru dzesēšanu.

Jauda un spēcīga identitāte aizmugurē

Aizmugurējais izkliedētājs, kas atrodas aiz regulējamās spuras, piespiež Renault Sport R.S. 01 pie trases, izvadot gaisa plūsmu no auto zemās apakšdaļas. Šīs sistēmas milzīgā priekšrocība ir tāda, ka nerodas bremzēšana un netiek ietekmēts maksimālais ātrums.

Izkliedētāju papildina divas izplūdes caurules un LED gaismas, kas ir daļa no oriģinālā lukturu dizaina, kas rotā Renault Sport R.S. 01 gandrīz visā tā platumā.

Vienvietīga auto aerodinamiskais sniegums

Pūliņi, kas tika veltīti aerodinamikai, ir vainagojušies ar Renault Sport R.S. 01 spēju sasniegt līmeni, kas ievērojami pārsniedz GT3 iespējas un vairāk līdzinās DTM klasei. CI (cēlējspēka koeficients) un CdA (berzes koeficients) līdzinās Formula Renault 3.5 rādītājiem. 300 km/h maksimālais ātrums, 1,7 tonnu piespiedējspēks, kas ir ekvivalents Renault Formula 3.5, ir Renault pasaules sacīkšu sērijas vienvietīgo auto etalons.

Auto, kas bagātināts ar Renault sportiskajām un tehniskajām zināšanām

Renault Sport R.S. 01 tehniskās īpašības neatpaliek no tā izcilā dizaina. Par vadītāja drošību rūpējas oglekļa monokorpuss, pateicoties kuram auto masa ir tikai 1100 kg. Aizmugurējās daļas centrā novietotais Nismo V6 3,8L divu turbokompresoru dzinējs, kas attīsta vairāk nekā 500 ZS, ir savienots ar Sadev septiņu pārnesumu sekvenciālo ātrumkārbu. Ar oglekļa bremzēm un īpašām Michelin riepām aprīkotais Renault R.S. 01 iemieso Renault vispusīgās sporta tehnoloģiju zināšanas.

Oglekļa šķiedras virsbūve un LMP1 klases prototipu drošības standarti

Renault Sport R.S. 01 tika izstrādāts inženiera, Renault Sport Technologies motosporta tehniskā vadītāja Kristofa Čeplena (Christophe Chapelain) vadībā, sadarbojoties ar labākajiem partneriem tehnoloģiju jomā.

Oglekļa šķiedru monokorpuss bija loģiska izvēle, lai sasniegtu uzstādītos masas un drošības mērķus. Par šasijas izstrādi un konstruēšanu bija atbildīgs itāļu uzņēmums Dallara, kas radīja arī Formula Renault 3.5 šasiju. Korpuss, kurā atrodas 150 litru degvielas tvertne, virspusē ir aprīkots ar tērauda režģi. Priekšpusē izvietotais trieciena slāpētājs (crash box) absorbē trieciena spēku frontālas sadursmes gadījumā. Laivai līdzīgais priekšgala dizains uzlabo aerodinamisko efektivitāti. Otram trieciena slāpētājam, kas pievienots ātrumkārbai, ir tāda pati loma auto aizmugurējās daļas aizsardzībai. Visa konstrukcija atbilst 2014. gada FIA LMP1 drošības standartiem.

Drošības aprīkojuma sarakstu noslēdz posmveida stūres kolonna un Sabelt sēdeklis ar sešu stiprinājumu drošības jostām, kas ir savienojamas ar HANS® sistēmu.

Vairāk nekā 500 zirgspēku

Dzinējs ir pieskrūvēts oglekļa monokorpusa sadales pusē un pie augšdaļā esošā tērauda režģa. Nismo ražotais 3,8 L V6 divu turbokompresoru dzinējs ir aizgūts no Nissan GT-R. Modeļa galvenā atšķirība ir sausā kartera sistēma, kas novērš eļļas pārplūdi garos līkumos. Pectel elektroniskā sistēma ietver saķeres kontroles funkciju.

Foto: Renault

Turbokompresoru spiediens rada 500 ZS jaudu ar vairāk nekā 600 Nm maksimālo griezes momentu, kas veiktspējas ziņā ievieto Renault Sport R.S 01 klasē starp GT3 un DTM.

Septiņu pakāpju sekvenciālā pārnesumkārba

Nismo dzinējs ir savienots ar Sadev garenisko septiņu pārnesumu ātrumkārbu. Domājot par ekonomiju, šāda pati pārnesumu proporcija tiks izmantota visās trasēs. Taču būs iespējams regulēt pašbloķējošā diferenciāļa uzstādījumus.

Pārnesumu sekvenciālo kontroles sistēmu vada XAP elektromagnētiskais spēka pievads, kuru aktivizē pie stūres. ZF Race Engineering īpaši izstrādātais sajūgs ar pretnoslāpšanas funkciju ir radīts ilgai kalpošanai.

Ritošā daļa, kas uzlabo efektivitāti

Saķeri primāri nodrošina aerodinamiskais piespiedējspēks, un tas atspoguļojas piekares konstrukcijā. Līdzīgi kā sporta prototipos, ķīļa piekares konstrukcija ir papildināta ar bīdstieņiem un Öhlins triecienu slāpētājiem. Regulējamās kompresijas un atsitiena sistēmas ir izvietotas virsbūves priekšgala sānos un aizmugurē — gareniski virs ātrumkārbas.

Bremžu sistēma apvieno PFC 380 mm oglekļa bremžu diskus un sešu virzuļu bremžu skavas. Šāda izvēle ir lielisks kompromiss starp efektivitāti un izturību. Renault Sport R.S. 01 ir arī aprīkots ar Bosch Motorsport ABS bremžu sistēmu.

Visu Renault Sport Technologies motosporta izstrādājumu partneris Michelin ir radījis īpašas 18 collu riepas, kas uzstādītas uz oriģināla dizaina riteņiem ar centrālo uzgriezni.

Renault pasaules sacīkšu sērijas nākotnes zvaigzne

Renault Sport, kas organizē motosporta pasākumus jau 40 gadu, sāk jaunu fāzi ar Renault Sport R.S. 01. Šis jaunais auto radīs svaigu dimensiju sportā un talantu meklēšanā starp pilotiem un amatieriem. Renault Sport R.S. 01 piedalīsies Renault Sport Trophy čempionātā, kas radīts, lai izceltu labākos. Šīs sērijveida auto sacīkstes, kas būs daļa no Renault pasaules sērijas sacensībām, sākot ar 2015. gadu, būs jauna iespēja profesionāļu–amatieru komandām iekļūt GT, DTM, ELMS un WEC čempionātos.

Renault Sport Trophy - jaunums 2015.gada sezonā

Pēc visefektīvākās vienvietīgo auto programmas izveides Renault Sport Technologies mērķis ir radīt jaunu piedāvājumu hečbekiem. Renault Sport Trophy, kas ir vidus klase starp Clio Cup un tādām profesionālajām sacensībām kā WEC, DTM un Japānas Super GT, ir iespēja sevi parādīt labākajiem pilotiem un džentlmeņu līgas braucējiem.

Renault piedalās motosporta sacīkstēs jau 115 gadu. Šajā laikā Renault ir guvis uzvaras vairumā prestižu sporta sacensību un disciplīnu — no Montekarlo rallija līdz pat Lemānas 24 stundu sacīkstēm un Formula 1, kur tika iegūti 12 pasaules tituli! Būdams līderis viena veida formulu sacīkstēs jau vairāk nekā 40 gadu, Renault Sport joprojām uzskatāms par paraugu šajā jomā.

Komentāri (19)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu