Norāda uz Google automašīnu problēmām (8)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Google patlaban intensīvi testē savus automobiļus pašgājējus un, lai arī progress ir acīmredzams, tehnoloģiju gigantam jāpārvar vēl virkne grūtību.

Masačūsetsas tehnoloģiju institūts ziņojumā norāda, ka Google autonomie auto ir pārāk atkarīgi no smalkas, detalizētas karšu informācijas un tas nozīmē, ka automobiļi nespētu droši pārvietoties pa 99% ceļu Savienotajās Valstīs, raksta www.businessinsider.com.

Izstrādes procesā testos Google automobiļi ir nobraukuši 700 000 jūdžu jeb 1,12 miljonus kilometru un nopietnos negadījumos automašīnas nav iekļuvušas, taču izstrāde ne tuvu nav beigusies un inženieriem nāksies krietni vien papūlēties, iekams pašgājēji būs gatavi dalībai satiksmē. Testu fāzē daudz ir paveikts, bet ļoti daudz darbu vēl ir priekšā. Piemēram, Google ir jāgādā, lai automašīnas prastu droši braukt ne tikai gaišā dienas laikā saulainos apstākļos, bet arī intensīvas snigšanas laikā un spēcīgā lietū. Virkni problēmu rada tieši sensoru tehnoloģijas, kam jāatšķir dažādi objekti un no kurām vistiešākajā mērā ir atkarīga braukšanas drošība.

Google ir iemācījuši automašīnai atpazīt mirgojošu luksofora gaismu, bet šīs spējas nelīdzēs, ja kameras apžilbinās spilgta saules gaisma. Tāpat automātisko braukšanu sarežģī arī citi mainīga rakstura faktori - bedres uz ceļa, gājēji, parkošanās nianses.

Google automobiļu izstrādes direktors Kriss Urmsons nenoliedz, ka vēl diezgan lielas problēmas sagādā navigācija vidē. Automašīnas cilvēku redz kā kustīgu kolonnu bez pietiekamas detalizācijas. Tas nozīmē, ka policistu, kas stāv ceļa malā, pacēlis zizli, auto nepazītu.

Ar problēmām autonomie automobiļi varētu saskarties ne tikai brauciena laikā, bet arī pirms tam. Tas ir saistīts ar nepieciešamību pirms braukšanas rūpīgi un pamatīgi aprēķināt braukšanas maršrutu. Varētu šķist, ka nekā sarežģīta te nav, taču jāņem vērā arī virkne mainīgo faktoru, piemēram, jaunas ceļa zīmes, pagaidu luksofori, kas kartēs neparādās un spiež auto nepārtraukti pieņemt patstāvīgus lēmumus un, iespējams, pat meklēt alternatīvus braukšanas ceļus.

Citiem vārdiem, sarežģījumu autonomo auto ieviešanā netrūks, taču tehnoloģijas pilnveidošana turpinās un, jo vairāk mazie Google auto brauc, jo pilnīgāka kļūst karšu datu bāze.

Komentāri (8)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu