Eiropiešiem jauno Kia Sorento parādīs Parīzē (3)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Kia

Dienvidkorejas auto ražotājs Kia pašu mājās atklājis jauno, trešās paaudzes Sorento. Eiropiešiem jaunais apvidnieks klātienē pirmo reizi tiks parādīts jau pēc mēneša Parīzes auto šovā.

Paaudžu maiņa Sorento ir devusi jaunu, krietni vien dinamiskāku izskatu, un pēc paša ražotāja vārdiem arī premium segmenta automobiļiem raksturīgo auru. Ārējā dizainā redzams, ka auto ir ieguvis pērn parādītā Kia Cross GT konceptauto dizaina elementus, piemēram, radiatora režģa noformējumu, izstieptākus, stūriem apliektus lukturus, kā arī daudz izteiksmīgākus miglas lukturu blokus.

Profila skatā redzams, ka Sorento ir saglabājis sev raksturīgo garo motora pārsegu un platos aizmugurējos jumta balstus, tomēr vispārējais iespaids ir mainījies; apvienojumā ar pazeminātu jumta līniju, nedaudz uz aizmuguri sagāztu kabīni un augšup paceltu viduslīniju tiek panākts muskuļotāka, dinamiskāka automobiļa iespaids. Kia gan norāda, ka pārliecinošais iespaids tiek panākts ne tikai ar proporcijām, bet arī ar ražošanas tehnoloģiju palīdzību; proti, lāzermetināšana ļauj strādāt precīzāk, bez redzamām detaļu savienojuma vietām.

Par gabarītiem runājot, var atzīmēt, ka jaunais Sorento ir par 95 mm garāks (tagad sasniedz 4780 mm), platumā tas ir ieguvis 5 mm (1890 mm), bet jumta līnija ir pazemināta par pusotru centimetru līdz 1685 mm.

Ja virsbūves dizaina radīšanā galvenie noteicēji bija korejieši, bet Eiropas un Kalifornijas dizaina centri darbojās asistentu lomā, tad interjera pārveidošana uzticēta tieši Frankfurtē bāzētā Eiropas dizaina centra speciālistiem. Tieši salonā ir notikušas vislielākās izmaiņas un uzlabojumi.

Tas veidots, turoties pie «moderns un plats» filosofijas, kas papildināta ar kvalitatīvākiem materiāliem un atbilstoši iecerei rada augstvērtīgāka salona iespaidu. To dizaineri panāk ar platāku instrumentu paneli un vizuāliem paņēmieniem, kas priekšējo paneli šķietami savieno ar durvīm. Premium segmenta auru Kia salonā panāk ar mīkstākiem materiāliem un plašāku ādas lietojumu.

Pats salons ir kļuvis plašāks un visās trīs sēdekļu rindās (ja izvēlēts septiņu sēdvietu modelis) sēdošajiem - komfortablāks. Skaitliskā izteiksmē pasažieru telpa ir pastiepusies par 80 milimetriem, jo tieši tik garumā ir ieguvis attālums starp asīm un tagad ir 2780 mm. Piedevām arī bagāžnieks ir lielāks - ja noloka aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, lietderīgi izmantojamā telpa ir par 17,5 procentiem lielāka nekā līdz šim. Iepriekš Sorento bagāžnieks aiz otrās rindas sēdekļiem bija 515 litri, bet tagad tie būs jau 605 litri.

Konstruējot un komplektējot Sorento, liela vērība veltīta lietošanas ērtumam un vispārējam komfortam. Jaunajam modelim tādēļ ir vairāki jauni elektroniskie asistenti, piemēram, apkārtskata kameru sistēma drošai manevrēšanai šaurās vietās un automātiskais bagāžnieks, kas pats atveras, tiklīdz tuvumā sajūt viedo aizdedzes atslēgu. Akustiskais un vibrāciju komforts tikmēr tiek panākts ar stingrāku virsbūvi, kas novērš nevēlamas ļodzes kustības, un biezākiem trokšņu izolācijas materiālu slāņiem kā starp motora telpu un priekšējo paneli, tā arī virs transmisijas tuneļa.

Tāpat uzmanības centrā bijusi arī aktīvā drošība, un par to liecina atkarībā no noieta tirgiem pieejamās aktīvās atbalsta sistēmas, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole, joslu maiņas asistents, aklās zonas uzraugs, frontālas sadursmes brīdinājuma sistēma, sistēma, kas brīdina par briesmām aizmugurē, un kameru komplekss, kas lasa un instrumentu panelī ataino ātrumu ierobežojošās ceļa zīmes.

Korejiešu apvidniekam tiks piedāvāti pieci dažādi dzinēji ar jaudu no 172 līdz 270 zirgspēkiem. To vidū ir 2,4 litru benzīnnieks ar degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu (GDI), 2,4 un 3,3 litru motori ar daudzpunktu iesmidzināšanas sistēmu, kā arī 2 un 2,2 litru dīzeļdzinēji. Eiropas tirgū no šiem spēka agregātiem tiks piedāvāti tikai divi dzinēji - 2,4 litru GDI motors un 2,2 litru dīzelis, kam tiek prognozēts nospiedoši lielākais īpatsvars kopējā noietā.

Foto: Kia
Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu