Jau novembrī Latvijā ieripos jaunais Ford Focus (5)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ford

Jau novembrī Latvijā būs nopērkams jaunais Ford Focus modelis, kas ir līdz pat 19% ekonomiskāks un saražo ievērojami mazāk kaitīgo izmešu. Turklāt tas būs vienīgais «zilā ovāla» automobilis Eiropā, kas būs pieejams komplektācijā ar 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinēju.

Bez jauna 1,5 litru benzīna turbo dzinēja jaunais Focus pirmo reizi būs pieejams ar Ford 1,5 litru TDCi dīzeļdzinēju. Modernizācijas programmas ietvaros Ford inženieri nav aizmirsuši arī par 2,0 litru TDCi dzinēju - ir palielināta tā jauda un griezes moments, kā arī uzlabota degvielas ekonomija. Tāpat Focus arī turpmāk būs pieejams ar godalgoto 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinēju*, kurš saražo 99 g CO2 izmešu uz kilometru.

Uzlabotās dīzeļdzinēju tehnoloģijas ir pieejamas gan 1,5 litru, gan 2,0 litru TDCi dzinējā. To vidū ir NOX filtrs tīrākām izplūdes gāzēm, savukārt berzi samazina dimantveida oglekļa pārklājums (DLC), kā biezums ir trīs reizes plānāks nekā cilvēka mats. Citu degvielu taupošu sistēmu vidū ir automātiskā Start-Stop sistēma, aktīvais režģa aizvars un viedā reģeneratīvā uzlāde, kas palīdz ievērojami samazināt gan benzīna dzinēju, gan dīzeļdzinēju saražoto CO2 izmešu daudzumu.

Foto: Ford

«Izanalizējot dzinēja un transmisijas efektivitāti līdz vissīkākajai detaļai, mēs esam uzlabojuši degvielas ekonomiju, neietekmējot veiktspēju, kā arī piedāvājam klientiem lielāku izvēli ar četrām jaunām dzinēja un transmisijas kombinācijām,» uzsver Ford of Europe Produktu izstrādes nodaļas viceprezidents Džo Bakadžs. «Kad tirdzniecībā nonāks jaunais 1,5 litru TDCi dzinējs, visi Focus dzinēji atbildīs Euro VI izmešu standartam vēl pirms tā stāšanās spēkā.«

Jaudīgi benzīna dzinēji

Jaunais Ford 1,5 litru EcoBoost dzinējs, kurš attīsta 150 ZS vai 182 ZS, komplektācijā ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, tiešās iesmidzināšanas sistēmu, vārstu pacēluma laika regulēšanas mehānismu un automātisko Start-Stop sistēmu patērē par 7% mazāk degvielas salīdzinājumā ar 1,6 litru EcoBoost dzinēju, kuru tas aizstāj. No nākamā gada sākuma tas būs pieejams arī ar sešu pakāpju automātisko transmisiju.

«Jaunais 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinējs piedāvā klientiem jaunākās EcoBoost dzinēja tehnoloģijas daudz pārdomātākā un efektīvākā salikumā,» apgalvo Bakadžs. «Šis jaunais EcoBoost dzinējs nodrošina ekonomiskāku, gludāku braukšanu un netraucētu dzinēja darbību pie lielākiem apgriezieniem un ir vēl saistošāks autovadītājiem, kuri dod priekšroku dinamiskai braukšanai un mazām ekspluatācijas izmaksām.»

Foto: Ford

Godalgotais 1,0 litra EcoBoost dzinējs

Modernizētais Focus joprojām būs pieejams arī ar 1,0 litra EcoBoost benzīna motoru, kurš jau trešo gadu pēc kārtas ieguvis titulu «Starptautiskais gada dzinējs» savā kategorijā. No nākamā gada Focus 1,0 litra EcoBoost dzinējs ar 125 ZS jaudu būs pieejams arī ar sešu pakāpju automātisko transmisiju.

Focus ar 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinēju 100 ZS versiju saražos 99 gramus CO2 izmešu uz kilometru. Tā iepriekšējā versija šogad jau kļuva par pirmo ģimenes automobili ar benzīna dzinēju un bez hibrīdpiedziņas, kura CO2 izmešu daudzums nepārsniedz 100 g/km. Zemāku izmešu līmeni nodrošina transmisijas jaunie pārnesuma skaitļi, kā arī tādas degvielu taupošas tehnoloģijas kā automātiskā Start-Stop sistēma, aktīvais režģa aizvars un Ford Eco režīms, kas informē autovadītāju par braukšanas stila ietekmi uz degvielas patēriņu.

Ford viedā reģeneratīvās uzlādes sistēma aktivizē ģeneratoru un lādē akumulatoru, kad transportlīdzeklis brauc tukšgaitā un bremzē, atgūstot enerģiju, kura citādi tiktu pazaudēta.

Pārnesumu pārslēgi pie stūres būs pieejami papildaprīkojumā ar visām automātiskajām un PowerShift transmisijām gan benzīna, gan dīzeļdzinēja versijās. Tie ļauj pārslēgt pārnesumus, nenoņemot rokas no stūres.

Jaunā dīzeļdzinēja tehnoloģija

Jaunais Focus pirmo reizi būs pieejams arī ar Ford 1,5 litru TDCi dīzeļdzinēju. 95 ZS vai 120 ZS versijā pieejamajam dzinējam ir lielāka jauda un griezes moments, tas ir atsaucīgāks, tam ir pārstrādāta degšanas kamera, jauns turbokompresors, kā arī tas ir aprīkots ar degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu. Tas izceļas ar efektīvāko degšanas procesu visā Ford dīzeļdzinēju klāstā. Dzinēja izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēmā ir iekļauts arī NOX filtrs, kas vēl vairāk samazina kaitīgo izmešu daudzumu.

«NOX filtra iekšpuses kopējais aktīvā materiāla virsmas laukums atbilst divarpus pilna izmēra futbola laukumu platībai, lai arī tā diametrs ir tikai 132 mm un garums — 124 mm,» uzsver Ford of Europe Dīzeļdzinēju kalibrēšanas nodaļas vadītājs Deivids Kings. «Tas darbojas līdzīgi kā sūklis, uzsūcot NOX izmešus, kuri rodas efektīvākas dīzeļdegvielas sadedzināšanas rezultātā, un ļauj ļaujot Ford sasniegt zemāku CO2 izmešu daudzumu.»

Foto: Ford

95 ZS versijas CO2 izmešu daudzums ir 98 g/km, kas ir par 10% mazāk nekā 1,6 litru TDCi dīzeļdzinēja versijā, turklāt apvienojumā ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu tā degvielas patēriņš ir 3,8 l/100 km.

Nākamgad tirdzniecībā nonāks arī 1,5 litru TDCi PowerShift dīzeļdzinējs ar automātisko transmisiju un 120 ZS jaudu, kurš būs par līdz pat 19% ekonomiskāks salīdzinājumā ar līdzšinējo 2,0 litru TDCi PowerShift dīzeļdzinēju (115 ZS), kuru tas aizstāj. Kombinācijā ar sešu pakāpju manuālo transmisiju motors patērēs par 10% mazāk degvielas.

Uzlabotajam 2,0 litru TDCi dzinējam ir lielāka jauda, griezes moments un degvielas ekonomija. Pateicoties automātiskajai Start-Stop sistēmai, turbokompresora un vārstu mehānisma uzlabojumiem, 150 ZS motors komplektācijā ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu vai PowerShift automātisko transmisiju ir par 15% efektīvāks, ja salīdzina ar iepriekšējo 140 ZS versiju. Modernizētā dīzeļdzinēja griezes moments ir 340 – 370 Nm.

Dažos tirgos atsevišķām versijām joprojām būs pieejams Ford 1,6 litru Ti-VCT benzīna dzinējs un 1,6 litru TDCi dīzeļdzinējs.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu