Renault prezentēs auto, kas tērē tikai litru degvielas (26)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Renault

Parīzes auto izstādē Renault pirmo reizi plašākai publikai parādīs savu jaunāko konceptauto Eolab, kas kombinētā ciklā uz 100 kilometriem patērē tikai vienu litru degvielas un uz katru nobraukto kilometru atmosfērā izvada tikai 22 gramus CO2.

Eolab ir apgādāts ar hibrīddzinēju, ko veido trīs cilindru motors ar 1 litra darba tilpumu (75 ZS, 95 Nm), trīs pakāpju pārnesumkārba, kuras korpusā iemontēts 68 ZS, 200 Nm elektromotors, un 6,7 kilovatstundu baterija, kuras resursi ar vienu uzlādes reizi ļauj elektrorežīmā veikt līdz pat 60 kilometrus tālu ceļu, raksta Motor.ru.

Renault konceptmašīnai ir paredzēti divi pamata darbības režīmi. Viens ir Weekday, kas paredzēts ikdienas braucieniem no mājām uz darbu un atpakaļ, bet otrs - Weekend, kas būs piemērots tālākiem braucieniem nedēļas nogalēs un brīvdienās. Kad izvēlēts darba dienu režīms, pirmajā pārnesumā auto brauc tikai elektriski un spēj sasniegt 60 - 70 km/h. Ja ātrums pieaug virs šīs atzīmes, transmisija automātiski pārslēdzas otrajā pārnesumā un tad ar Eolab iespējams attīstīt 120 km/h. Ja rodas nepieciešamība pēc vēl lielāka ātruma, transmisija pārslēdzas trešajā pārnesumā un automātiski pieslēdzas iekšdedzes dzinējs.

Ja izvēlēts Weekend režīms, elektriski auto tikai uzsākt gaitu, bet pārējā laikā abi jaudas avoti darbojas paralēli; pat tad, ja braukšanas ātrums ir neliels. Renault norāda, ka šāda koncepcija palīdz paaugstināt efektivitāti un attiecīgi arī ar vienu uzpildes un uzlādes reizi veicamo attālumu.

Viens no Eolab efektivitātes stūrakmeņiem ir zemais svars - 955 kilogrami. To izdevies panākt, automašīnas konstrukcijā kombinējot dažādus materiālus, piemēram, magniju, alumīniju, tēraudu un plastikātu. Gramus un kilogramus ietaupīt palīdzējis arī speciāls interjera iekārtojums, kurā izmantoti plānāki nekā ierasts materiāli, un cita starpā arī priekšējais stikls, kas ir tikai 3 mm biezs sver par 2,6 kg mazāk nekā standarta analogs. Tāpat arī bremžu mehānismi un citi mezgli sver mazāk un kopumā Eolab ir par 400 kg vieglāks nekā šāda izmēra standarta auto.

Efektivitātei par labu nāk arī ļoti labi aerodinamikas rādītāji. Automobiļa aerodinamiskās pretestības koeficients ir tikai 0.235 (labākais rādītājs starp sērijveida automobiļiem ir Mercedes-Benz CLA - 0.23) un to inženieri cita starpā panākuši ar aktīvajiem aerodinamiskajiem elementiem abos bamperos un riteņu diskos, kuri optimizē gaisa plūsmu ap un zem automobiļa.

Renault ir padomājuši ne tikai par Eolab lietošanas efektivitāti, bet arī par ērtumu. Tas savukārt panākts, izmantojot centralizētu sistēmu pārvaldības sistēmu, ko vada ar 11 collu skārienekrāna palīdzību. Tā augšējā daļa funkcionē, kā salona atpakaļskata spoguļa aizvietotājs, jo ataino ārējās kamerās redzamos, savukārt ekrāna pārējā laukumā atrodami pārējo auto sistēmu vadības rīki.

Komentāri (26)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu