Ford prezentējis jaunu C-MAX un Grand C-MAX

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ford

«Ford Motor Company» Vācijā prezentējis jaunos «Ford C-MAX» un «Ford Grand C-MAX». Abiem modeļiem ir jauns virsbūves un salona dizains, plašākas bagāžas izvietošanas iespējas, kā arī zemāks degvielas patēriņš un CO2 izmešu līmenis. Piecvietīgais «C-MAX» un septiņvietīgais «Grand C-MAX» tirdzniecībā Eiropā nonāks 2015. gada sākumā.

«C-MAX» saime pirmo reizi būs pieejama ar jauno «Ford» 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinēju un 1,5 litru TDCi ECOnetic dīzeļdzinēju ar 105 ZS jaudu, kura CO2 izmešu daudzums piecvietīgajā «C-MAX» versijā būs 99 g/km. Jaunā «Ford C-MAX» saime piedāvā tādu izsmalcinātības līmeni, kāds parasti raksturīgs lielākiem augstākas klases transportlīdzekļiem, tostarp klasē pirmo brīvroku bagāžas nodalījuma durvju sistēmu, kas ļauj atvērt bagāžas nodalījumu ar vieglu kājas kustību.

«C-MAX» pirmo reizi nonāca tirdzniecībā 2003. gadā. Līdz šim Eiropā ir pārdoti vairāk nekā 1,2 miljoni modeļa vienību, savukārt šogad 12% no visiem Eiropā pārdotajiem daudzfunkcionālajiem transportlīdzekļiem ir «Ford C-MAX» trešās paaudzes modeļi.

Daudzpusīgs, ērts, sportisks un mūsdienīgs

Klientiem joprojām ir iespēja izvēlēties piecvietīgu «C-MAX» vai septiņvietīgu «Grand C‑MAX», kas ir aprīkots ar «Ford» inovatīvajām dubultajām slīddurvīm un caurstaigājamu sēdvietu dizainu lielākām ērtībām, plašumam un daudzpusībai.

«C-MAX» saime ir veidota «One Ford» dizaina valodā un ir pieejama ar jaunām virsbūves krāsām — Red Rush un pelēkbrūnu ēnojumu Caribou. Dinamiskais dizains ar «Ford» raksturīgo apgrieztās trapeces formas radiatora režģi piešķir automobiļa priekšpusei izteiksmīgāku izskatu. Apmazgātāju sprauslas ir paslēptas zem vējstikla, lai radītu nevainojami gludu dzinēja pārsega dizainu.

Foto: Ford

Šaurajiem, smalki veidotajiem priekšējiem lukturiem ir izteiktāka taisnstūrveida forma, savukārt pagarinātie miglas lukturi piešķir abiem automobiļiem spēcīgāku izskatu. Izmantojot jaunāko lodēšanas ar lāzera staru tehniku, kas ļauj radīt nemanāmākus un izturīgākus metāla lokšņu savienojumus, bagāžas nodalījuma durvju dizains ir padarīts viengabalains un ir ievērojami uzlabots. Mūsdienīgu izskatu automobilim piešķir arī kompaktais aizmugurējo lukturu dizains.

«Ford C-MAX» un «Grand C-MAX» salona dizainā ir iekļauti tādi paši klientu ieteikti uzlabojumi kā jaunajā «Focus». Intuitīvajā izkārtojumā ir mazāk vadības elementu un slēdžu, bet satīna melnā apdare un hromētie akcenti piešķir automobilim izsmalcinātāku, mūsdienīgāku izskatu. Savukārt šūpojošais cimdu nodalījuma vāks ļauj vieglāk izņemt tajā ievietotos priekšmetus. Dziļāka sīklietu novietne ļauj novietot vairāk ģimenei nepieciešamu priekšmetu mērinstrumentu paneļa augšdaļā. Tajā ir arī jauna USB pieslēgvieta mobilo ierīču pieslēgšanai un lādēšanai.

Gan «C-MAX», gan «Grand C-MAX» modeļi būs pieejami ar augstākas kvalitātes apdari, apsildāmu stūri, durvju sliekšņu uzlikām un bagāžas tīkla stiprinājumu punktiem aiz pirmās un otrās sēdekļu rindas.

Skaņas un vibrācijas slāpēšanas uzlabojumi ir panākti ar biezāku stiklu automobiļa sānos un vairāk absorbējošu salaidumu vietu ap bagāžas nodalījuma durvīm un atpakaļskata spoguli. Dzinēja nodalījuma siltuma ekrāns ir pildīts ar skaņu slāpējošu materiālu, lai samazinātu transmisijas radīto troksni, savukārt automobiļi ar dīzeļdzinējiem ir aprīkoti ar papildu skaņas izolāciju.

Pārstrādātais dubultās masas spararats palīdz samazināt drebēšanu, kad dzinējs ir noslogots, savukārt jaunie dzinēja stiprinājumi uzlabo automātiskās Start‑Stop sistēmas darbību. Ārpusē skaņu un vibrāciju mazinošie vieglmetāla diski samazina arī vibrāciju rezonansi.

Sajūt briesmas

Jaunā «C-MAX» saime ir aprīkota ar progresīvām «Ford» tehnoloģijām, kas palīdz autovadītājiem izvairīties no negadījumiem vai mīkstināt to sekas. «Ford» aktīvā parkošanās palīgsistēma atrod piemērota izmēra stāvvietu un, autovadītājam nospiežot pogu un pēc tam kontrolējot akseleratora un bremžu pedāli, iestūrē automobili attiecīgajā stāvvietā. Pateicoties diviem jauniem ultraskaņas sensoriem automobiļa aizmugurē, «C‑MAX» un «Grand C-MAX» ir pieejams arī ar perpendikulārās parkošanās palīgsistēmu. Šī sistēma palīdz autovadītājam atpakaļgaitā iebraukt šaurās stāvvietās, kurās automobiļi novietoti cits citam blakus.

Foto: Ford

Papildu sensori ļauj izmantot vēl divas jaunas «Ford» tehnoloģijas, kas palīdz autovadītājiem izbraukt no stāvvietām:

Perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēma brīdina no stāvvietas atpakaļgaitā braucošos autovadītājus par transportlīdzekļiem, kuri varētu šķērsot to ceļu. Sistēma darbojas ar radaru, kura darbības rādiuss ir 40 metru, un, uztverot no abām pusēm tuvojošos transportlīdzekļus, izdod trīs brīdinājuma signālus.

Palīgsistēma izbraukšanai no stāvvietas palīdz autovadītājiem izbraukt no stāvvietām paralēli braukšanas virzienam. Kad autovadītājs ir izvēlējies braukt pa labi vai pa kreisi, sistēma kontrolē stūri, bet autovadītājs kontrolē akseleratora un bremzes pedāli.

Tāpat «Ford» ir uzlabojis arī aktīvo pilsētas bremzēšanas palīgsistēmu, kas palīdz novērst avārijas, izmantojot sensorus transportlīdzekļa priekšpusē. Sistēma uztver priekšā esošus nekustīgus objektus un laikus palielina spiedienu bremžu sistēmā, ja transportlīdzeklis stāvošajam objektam tuvojas pārāk strauji. Ja autovadītājs joprojām nereaģē, sistēma samazina dzinēja griezes momentu un automātiski aktivizē bremzes, lai samazinātu iespējamās sadursmes sekas. Jaunajā «C-MAX» ir pieejama jaunākā sistēmas versija, kas darbojas, braucot ar ātrumu līdz 50 km/h. Kādreiz sistēma darbojās līdz 30 km/h.

Uztverot kustīgus objektus, aktīvā bremzēšanas sistēma darbojas līdzīgi aktīvajai pilsētas bremzēšanas palīgsistēmai, taču tās darbības diapazons ir 8–180 km/h. Tā palīdz autovadītājiem, kad braukšanas ātrums ir lielāks, piemēram, uz automaģistrālēm, izdodot brīdinājuma signālus un nepieciešamības gadījumā bremzējot.

Foto: Ford

«Ford» adaptīvā kruīza kontrole ļauj «C-MAX» autovadītājiem saglabāt noteiktu distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim pat tad, ja transportlīdzeklis brauc lēnāk par kruīza kontrolē iestatīto ātrumu. Gadījumiem, kad adaptīvā kruīza kontrole nav aktivizēta, distances brīdinājuma sistēma ļauj autovadītājiem iestatīt vēlamo distanci, kuru tie vēlas saglabāt līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Automobilim pietuvojoties priekšā braucošajam transportlīdzeklim, sistēma mērinstrumentu ekrānā attēlo trīs dažādus brīdinājumus pelēkā, dzeltenā un pēc tam sarkanā krāsā.

Labāka savienojamība ar SYNC 2

Jaunā «C-MAX» saime ir aprīkota ar «Ford» savienojamības sistēmu SYNC 2, kurā ietilpst krāsains augstas izšķirtspējas 8 collu skārienekrāns un uzlabota audiosistēmas, navigācijas sistēmas, klimata kontroles un mobilo tālruņu balss vadība.

Navigācijas sistēma SYNC 2 ir aprīkota ar HERE navigācijas kartēm un dalīto ekrānu, kā arī ietver detalizētu informāciju par krustojumiem, ielu nosaukumu izrunāšanas funkciju, 3D lielceļu savienojumu, ievērojamu apskates objektu skatus un «Michelin» ceļvedi.

SYNC 2 ļauj autovadītājiem izmantot vienkāršoto «One Shot» galamērķa ievadi un pieprasīt sistēmai atskaņot vēlamā izpildītāja dziesmas. Nospiežot balss vadības pogu un pasakot «esmu izsalcis» («I'm hungry»), ekrānā tiks attēlots vietējo restorānu saraksts, uz kuriem būs iespējams saņemt arī navigācijas norādes.

Jaudīgs, ekonomisks un dinamisks

Jaunais «C-MAX» un «Grand C-MAX» rada daudz mazāk CO2 izmešu, bet EcoBoost benzīna dzinēji un 2,0 litru TDCi dīzeļdzinēji pirmo reizi standartaprīkojumā ir pieejami ar automātisko Start-Stop sistēmu. Visvairāk uzlabotais modelis saražo par 20% mazāk CO2 izmešu.

Jaunās «C-MAX» saimes transmisiju klāsts ir paplašināts ar jauno un ekonomisko 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinēju ar 150 ZS vai 182 ZS jaudu, jauno 1,5 litru TDCi dīzeļdzinēju ar 95 ZS vai 120 ZS jaudu, kā arī jauno ECOnetic versiju, kuras CO2 izmešu daudzums piecvietīgajā «C-MAX» versijā būs 99 g/km. «C-MAX» modeļi arī turpmāk būs pieejami ar godalgoto 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinēju ar 100 ZS vai 125 ZS jaudu.

Foto: Ford

2014. gada pirmajos septiņos mēnešos vairāk nekā ceturtdaļa Eiropā pārdoto «C-MAX» modeļu bija aprīkoti ar 1,0 litra EcoBoost dzinēju, kas šogad jau trešo reizi pēc kārtas ieguva titulu «Starptautiskais gada dzinējs».

Jaunais 1,5 litru dīzeļdzinējs ar 120 ZS jaudu saražos par līdz pat 6% mazāk CO2 izmešu nekā iepriekšējais 1,6 litru modelis. Arī jaunā modeļa jauda būs par 5 ZS lielāka. Pārstrādātais 2,0 litru dīzeļdzinējs būs par 20% efektīvāks un par 4% jaudīgāks.

Spožāka nākotne

Jaunās «C-MAX» saimes modeļi ir pieejami ar LED dienas braukšanas gaismām, biksenona HID priekšējiem lukturiem un «Ford» adaptīvo priekšējā apgaismojuma sistēmu, kas pielāgo priekšējo lukturu leņķi vienam no septiņiem iestatījumiem atkarībā no satiksmes un ceļa apstākļiem. Piemēram, braucot līkumos ar mazāku ātrumu, sistēma pagriež staru ceļmalas virzienā, lai nodrošinātu labāku velosipēdistu un gājēju redzamību. Izbraucot līkumus ar lielāku ātrumu, sistēma izgaismo ceļa posmu līkuma virzienā.

Jaunajā «C-MAX» un «Grand C-MAX» pirmo reizi būs pieejama MyKey sistēma — ieprogrammējama funkcija (parasti gados jaunākiem braucējiem), kas ļauj automobiļa īpašniekiem iestatīt ātruma un audiosistēmas maksimālā skaļuma ierobežojumus, kā arī liegt automobiļa iedarbināšanu pavisam, ja autovadītājs un pasažieri neizmanto drošības jostas. Sistēma var arī liegt iespēju deaktivizēt drošības sistēmas, piemēram, vilkmes kontroli.

Foto: Ford
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu