VW XL1 tiem, kam pārāk liela ekonomija nerūp (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Parīzē Volkswagen parādīja konceptauto, kura būtība vairāk piemērota tiem, kam nav tik daudz svarīga degvielas ekonomija, cik braukšanas prieks. To Volkswagen sniedz ar superekonomiskā XL1 sporta versiju, kas tieši tā arī nodēvēta.

XL Sport ir konstruēts uz superekonomiskā XL1 bāzes, taču mazlitrāžas dīzeļdzinēja un elektromotora kombinācijas vietā tam ir uzstādīts no Audi piederošā itāļu motociklu ražotāja aizlienēts 200 zirgspēku V2 iekšdedzes dzinējs un septiņu pakāpju DSG divsajūgu automātiskā pārnesumkārba. Motora maksimālais griezes moments ir tikai 130 Nm, taču papildu pārnesums starp motoru un transmisiju to paaugstina līdz 250 Nm un ievērojami uzlabo spēkrata lietojamību ikdienas apstākļos.

Bez motocikla motora XL Sport ir arī platāka virsbūve, modificēta šasija un platāka riteņu šķērsbāze kā priekšā, tā arī aizmugurē, kas uzlabo stabilitāti un saķeri. Lai arī XL Sport jauda galvu nereibina, XL1 pamata konstrukcija, kas veidota, domājot tikai par efektivitāti un iespējami zemu degvielas patēriņu, ļauj sasniegt pietiekami cienījamus dinamikas rādītājus – 100 km/h robeža krīt 5,7 sekundēs un maksimālais ātrums ir gandrīz 270 kilometri stundā. Kā atzīmē AutoExpress, brauciens XL Sport varētu būt interesants arī no akustikas viedokļa, jo motors, kura izgatavošanā izmantots arī titāns un magnija sakausējumi, griežas ar ātrumu līdz pat 11 000 apgr./min.

XL Sport ir unikāls auto, un šobrīd Volkswagen neplāno šāda modeļa laišanu sērijveida ražošanā. Šis konceptauto tikai parāda autobūves un motobūves tehnoloģiju kombinēšanas sniegtās iespējas un priekšrocības.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu