Honda CR-V izgāzies pilnpiedziņas testā (12)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no YouTube video

Honda CR-V viedā pilnpiedziņa nedarbojas kā nākas, ja priekšējiem riteņiem nav saķeres ar ceļa segumu, - šādā situācijā dzinēja grieze netiek novadīta aizmugurējai asij un auto nekust ne no vietas. To praktiskajos izmēģinājumos secinājuši zviedru Teknikens Värld eksperti.

Pilnpiedziņas trūkumi tika atklāti jau pagājušajā gadā. Toreiz Teknikens Värld testos imitēja situāciju, kurā krosovers mēģina uzbraukt slīpumā, bet priekšējiem riteņiem nav saķeres ar zemi. Teorētiski šādā situācijā vismaz daļai dzinēja griezes vajadzētu nonākt līdz aizmugurējai asij, taču CR-V gadījumā tas nenotika un auto bezpalīdzīgi stāvēja, kur nolikts.

Pēc neveiksmīgā testa izdevums vērsās pie Honda ar jautājumu, kas par lietu, uz ko atbildē saņēma skaidrojumu, ka šādas situācijas dabā ir visai nereālas un gadījumā, ja pastāv tik milzīgas atšķirības starp saķeres koeficientiem (0:100) uz priekšējās un aizmugurējās ass, elektronika vilkmi nepārvada, lai nepārkarsētu pilnpiedziņas sistēmas mezglus.

Vēlāk Honda piekāpās un Zviedrijā tika veikta Honda CR-V servisa kampaņa, kurā automobiļi bez maksas saņēma pilnpiedziņas elektroniskās vadības pārprogrammēšanu.

Šis risinājums gan attiecas tikai uz tiem modeļiem, kas izlaisti pirms krosovera feislifta. Testos, kas veikti jau pēc CR-V atjaunināšanas, Teknikens Värld secinājuši, ka vecā kaite atkal ir atgriezusies.

Reaģējot uz jaunāko video, Honda izplatījuši paziņojumu un tajā atkal norāda, ka Teknikens Värld testa apstākļi ar rullīšiem zem priekšējiem riteņiem neatspoguļo dabā sastopamus apstākļus. Turklāt zviedru izdevums jau iepriekš esot veicis CR-V izmēģinājumus uz apledojušiem ceļiem un slēpošanas trašu nogāzēm, kur eksperti krosoveram veltījuši visai pozitīvas atsauksmes. Tāpat Honda atzīmē, ka no pašiem CR-V lietotājiem līdz šim nav saņēmuši nekādas sūdzības par auto veiktspēju sliktos braukšanas apstākļos.

Nav zināms, vai Honda plānos elektronikas pārprogrammēšanas akciju arī šoreiz, taču to katrā ziņā varētu veicināt Teknikens Värld apgalvojums, ka viņu tests ir visai dabisks, turklāt to savu izmēģinājumu programmā ir iekļāvis arī cits japāņu ražotājs - ar pastāvīgās pilnpiedziņas sistēmām pazīstamais Subaru. Piedevām salīdzinājumam Teknikens Värld demonstrē, kā identiskos apstākļos ar rullīšiem uzvedas Ford Kuga, - šā kompaktā apvidnieka priekšējie riteņi nedaudz izbuksē, taču ātri vien vilkme tiek novadīta uz aizmuguri un auto aizbrauc.

Komentāri (12)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu