Vairāk jaudas un dinamikas X5 un X6 M versijās (6)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BMW

Parīzes auto šovā BMW parādīja jauno X6. Kopš prezentācijas ir pagājis apmēram mēnesis, un nu virtuālajā vidē dienas gaismu ir ieraudzījusi arī kupejiskā krosovera lieljaudas versija X6 M. Bet paralēli tai atklāts arī jaunais X5 M, ko uz priekšu identiskā ātrumā dzen identiska tehnika.

BMW X5 un X6 - divi smagsvari, par kuru panākumiem tirgū sūdzēties nevar. Tomēr abu ienesīgo modeļu imidžu 2009.gadā BMW vēl vairāk nolēma spēcināt, izlaižot M versijas. Tā kā abi bāzes modeļi nupat ir atjaunoti (X5 pirms apmēram gada un X6 šogad), loģiska ir arī M modifikāciju atsvaidzināšana, un tā nupat arī pabeigta.

Tāpat kā iepriekš, arī tagad X5 un X6 M tehnika ir identiska. Tas ir 4,4 litru V8 twin-turbo motors, kas ir «paaudzies» un iepriekšējo 555 ZS un 680 Nm vietā nu jau attīsta 575 ZS un 750 Nm. Sprintu līdz 100 km/h abi modeļi veic 4,2 sekundēs, un to maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežoti 250 km/h. Ja pircējs par papildu samaksu izvēlēsies tā dēvēto M vadītāja paketi, ar auto varēs paātrināties līdz 280 km/h.

Lai arī standarta paātrinājuma testu X5 un X6 M tagad veic par pussekundi ātrāk, patēriņš esot par līdz pat 20 procentiem zemāks. Proti, ja kādreiz abi milži vidēji tērēja 13,9 litrus uz 100 kilometriem, tad tagad tikai 11,1. Tas atbilst CO2 izmešiem 258 g/km apmērā un nozīmē, ka ar identiska izmēra degvielas tvertni (85 litri) tagad iespējams veikt par līdz pat 26 procentiem tālāku ceļu nekā iepriekš - 765 kilometrus.

Dinamikas un patēriņa rādītāju uzlabojums panākts ne tikai ar uzlabojumiem dzinēja uzbūvē, bet arī ar nelielu diētu, kuras rezultātā X6 M kļuvis par 40 kg vieglāks un tagad sver 2340 kg, bet X5 M nometis 30 kg liekā svara un tagad sver 2350 kilogramus. Svara samazinājums nav liels, taču, kā vācu auto motor und sport atklājis M GmbH projektu vadītājs Herberts Bajerls, visur, kur bijis iespējams, izmantotas svaru taupošas tehnoloģijas.

M modifikācijas no civilajiem radiniekiem atšķiras arī vizuāli, taču šīs atšķirības klasiskā BMW manierē ir diezgan neuzkrītošas. M modeļiem ir citādākas radiatora režģa «nieres», bamperi ar attiecīgi lielākām gaisa ieplūdes lūkām un aerodinamisko difuzoru, četri izplūdes sistēmas uzgaļi un 20 vai 21 collas riteņi. Interjerā atšķirības vairāk ir saistītas ar automobiļu funkcijām un spējām. M modeļiem ir nedaudz citādāks instrumentu panelis, bet līdzās astoņu pakāpju kārbas ātrumpārslēgam atrodas slēdži, ar ko regulēt elektroniskās stabilitātes sistēmas, stūres mehānisma, pārnesumkārbas, amortizatoru un dzinēja darbības režīmus.

Būtībā salona iekārtojums ir tāds pats kā civilajos X5 un X6 ar opcionāli pasūtāmo M paketi, tiesa, to iespējams aizstāt ar ko vēl ekskluzīvāku. Piemēram, jauniem sporta sēdekļiem, kas ērtuma ziņā ir grūti pārspējami, taču izmaksās 1900 eiro.

Vācijā X5 M bāzes cena būs 114 300 eiro, savukārt X6 M maksās vismaz 117 700 eiro.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu