Biznesa limuzīns ar sporta mašīnas dinamiku

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: MTM

Vācu tūninga uzņēmums MTM GmbH ir radījis ne tikai izskata, bet arī veiktspējas ziņā pievilcīgu Audi S8 modifikāciju - S8 Talladega.

Tūnētā auto vārda izvēli uzņēmuma vadītājs Rolands Meijers pamato ar parunu «tikai tam, kam ir pagātne, ir nākotne!» - un tā saistīta ar 1986.gada 24.marta notikumiem Taladegas ātrumaplī Alabamas štatā, ASV. Tur pirms vairāk nekā 28 gadiem Audi inženieri bija ieradušies ar modeli Audi 5000 CS Turbo (šajā okeāna pusē auto pazīstams kā Audi 200 Turbo), lai tiektos pretī jauniem rekordiem. Auto uzstādītā 2,2 litru 5 cilindru turbo motora jauda bija uzskrūvēta līdz 650 zirgspēkiem, un ar to pietika, lai vienu apli Taladegas trasē veiktu ar 332 km/h vidējo ātrumu, bet garākajā taisnē sasniegtu 350 km/h.

Jaunajam Audi S8 Talladega nav uzdevums tiekties pēc ātruma rekordiem. Šis auto ir radīts, lai atzīmētu MTM GmbH 25 gadu pastāvēšanas jubileju (Motoren Technik Mayer GmbH dibināta 1990.gadā) un vienlaikus demonstrētu, ka ir iespējams apvienot augstu braukšanas komfortu, eleganci un pamatīgu veiktspēju.

Jaudas un griezes momenta rādītāji jubilejas S8 patiešām ir iespaidīgi. Piecmetrīgajam sedanam uzstādīts no modeļa RS 6 palienēts un modificēts 4 litru astoņu cilindru turbodzinējs. Tas attīsta 760 ZS (pie 5950 apgr./min.) un 945 Nm apgriezienu intervālā starp 1700 un 5500 apgr./min., ko caur automātisko transmisiju saņem quattro pilnpiedziņas sistēma. MTM mērījumi liecina, ka 100 km/h S8 Talladega spēj sasniegt 3,48 sekundēs, bet 200 km/h - 10,51 sekundē. Automobiļa maksimālais ātrums ikdienas lietošanai paredzēto riepu dēļ tiek elektroniski ierobežots pie 325 kilometriem stundā. Testa braucienos Nardo ātrumaplī Itālijā gan noskaidrots, ka 350 km/h robežas šķērsošana šim auto nesagādā nekādas problēmas.

MTM norāda, ka standarta S8, ko uz priekšu dzen 520 zirgspēki, maksā ap 115 tūkstošiem eiro. S8 Talladega, kas attīsta par 240 zirgspēkiem vairāk, - nepilnus 190 tūkstošus. Taču šajā summā cita starpā ietilpst jauna transmisijas un pneimopiekares pārvaldības programmatūra, jauna izplūdes sistēma, 21 collas Bimoto riteņu diski ar Michelin Pilot Super Sport riepām, virsbūves aerodinamikas komplekts un interjera pakete.

Var atzīmēt, ka Rolanda Meijera uzņēmumā šis ne tuvu nav pirmais S8, kas padarīts krietni jaudīgāks, nekā tikko izbraucot no rūpnīcas. Tā, piemēram, pirms gada Motoren Technik Meyer atklāja MTM S8 Biturbo ar 650 zirgspēkiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu