Golf Variant HyMotion ar ūdeņraža degvielas šūnu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Losandželosas auto izstādē Volkswagen pasaulei prezentējis Golf Sportwagen HyMotion — progresīvu izpētes automobili, kas aprīkots ar degvielas šūnu elementiem.

Degvielas šūnu elementos notiek ķīmiska reakcija, kurā tiek apvienoti ūdeņradis un skābeklis. Reakcijas produkts ir tīrs ūdens, savukārt enerģija, kas rodas «aukstās sadegšanas» procesā, tiek izmantota, lai darbinātu elektromotoru. Priekšpiedziņas Golf Variant HyMotion spēj sasniegt 100 km/h 10 sekundēs. Ūdeņradis tiek droši uzglabāts četrās īpaši izturīgās oglekļa šķiedras tvertnēs, kas, ekonomējot platību, izvietotas automobiļa apakšā. To ietilpība ar vienu uzpildi ļauj nobraukt 500 km. Konceptauto ūdeņraža tvertņu piepildīšana aizņem vien trīs minūtes.

Foto: Volkswagen

Galvenās Golf Variant HyMotion izmantotās tehnoloģijas izstrādātas Volkswagen Group Izpētes centrā Vācijā. Degvielas šūnu sistēma, kuras piedziņas jauda ir 100 kW (136 ZS), izstrādāta Volkswagen Elektriskās piedziņas tehnoloģijas izpētes centrā. Piedevām jaunais konceptauto aprīkots ar augstsprieguma litija jonu akumulatoru, kurā tiek uzglabāta reģeneratīvās bremzēšanas procesā uzkrātā kinētiskā enerģija. Šādi uzkrātā enerģija tiek izmantota degvielas šūnas iedarbināšanas sākuma fāzē, kā arī piešķir dinamisku uzrāvienu maksimālajam Golf Variant paātrinājumam. Gan akumulators, gan elektriskais dzinējs darbina no e-Golf pielāgotu elektromotoru.

Šī inovatīvā automobiļa tehniskā uzbūve balstīta uz Volkswagen izstrādāto modulāro platformu (MQB), ko izmanto visos Volkswagen Grupas automobiļos. Pateicoties MQB, patlaban tirgū pieejamā Golf hečbeka versija un jaunais Golf Variant kļuvuši par pasaulē pirmajām automobiļu modeļu sērijām, kas aprīkotas ar visu veidu enerģijas avotu dzinējiem. Šodien Golf jau ir tirdzniecībā pieejams ar benzīna (TSI), dīzeļdegvielas (TDI), dabasgāzes (TGI) un elektrodzinēju (e-Golf), kā arī kā hibrīdelektriskais automobilis (Golf GTE). Šādu dzinēju izvēles brīvību piedāvā vien Golf.

Losandželosas auto izstādē Volkswagen izrāda Golf Variant HyMotion, lai pirmo reizi nodemonstrētu, kā uz MQB pamata iespējams ieviest ar ūdeņraža degvielas šūnu aprīkotus automobiļus, tiklīdz pabeigta tehnoloģijas izpēte un automobiļa izstrāde un kā iespējams izstrādāt risinājumu, kura cena būtu pieejama jauno automobiļu pircējiem. Pirms produkta palaišanas tirgū jāizstrādā arī ūdeņraža infrastruktūra. Tas nozīmē ne vien plaša ūdeņraža uzpildes staciju tīkla izveidi, bet arī ūdeņraža ražošanu, jo ūdeņradi kā enerģijas avotu ir loģiski izmantot vien tad, ja primārā enerģija tā saražošanai iegūta no atjaunojamiem enerģijas avotiem.

Foto: Volkswagen

Atšķirībā no daudziem konkurentiem Volkswagen seko plānam ieviest alternatīvu enerģijas avotu dzinējus uzņēmuma masveidā ražotajos automobiļos. Tas nozīmē – tāpat kā elektriskajā e-Golf un Golf GTE hibrīdelektriskajā automobilī, arī nākotnē izstrādātās degvielas šūnu dzinēju versijas tiks integrētas automobiļa modeļos, kurus varēs praktiski izmantot ikdienā, kuri būs optimāli izstrādāti un kuriem būs pievilcīga cena. Paturot prātā šo uzdevumu, uz Amerikas Passat bāzes tika izstrādāti vairāki izpētes automobiļi, kuros tika uzstādīta Golf Variant izmantotā tehnoloģija. Šobrīd šie HyMotion automobiļi tiek testēti Kalifornijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu