Audi Q7, nometis trīs liekus centnerus, iziet tautās

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Audi

Detroitas auto šovā nākamā gada pašā sākumā Audi prezentēs sava pirmā apvidnieka Q7 otro paaudzi. Tā būs pārāka par oriģinālo un modernizēto Q7 vairākās jomās. Pirmkārt, Q7 ir nometis vairāk nekā 300 kilogramus liekā svara. Otrkārt, Q7 būs pirmais dīzeļhibrīds premium segmentā, turklāt iegūs īstu visu riteņu piedziņas sistēmu. Treškārt, modelis būs mazāks ārēji, taču plašāks salonā un iegūs spēcīgākus, bet tai pašā laikā arī ekonomiskākus dzinējus.

Ievērojamais svara samazinājums ir panākts, konstrukcijā izmantojot atjautīgas dažādu materiālu kombinācijas. Vietām izmantojot augstas izturības tēraudu un vietām alumīniju, Ingolštates uzņēmuma speciālistiem ir izdevies Q7 svaru samazināt par 325 kilogramiem (modelim ar 3 litru TDI dīzeļdzinēju). Tehnisko datu tabulā tas nozīmē, ka šādam modelim pašmasas sadaļā uzrādīti 1995 kilogrami, kamēr analogs pirmās paaudzes modelis svēra 2320 kilogramus. Q7 ar 3 litru TFSI benzīna motoru gan ir vēl vieglāks (1970 kg), taču samazinājums nav tik ievērojams.

Paaudžu maiņas rezultātā Q7 ir kļuvis nedaudz mazāks, tomēr par sīkuli to saukt nevarēs, jo auto joprojām garumā pārsniedz piecus metrus un ir gandrīz divus metrus plats. Attālums starp Q7 priekšējo un aizmugurējo bamperu ir 5,05 m (-37 mm), platums - 1,97 m (-15 mm), augstums - 1,74 metri, bet riteņu bāze - 2,99 metri. Citiem vārdiem, jaunais Q7 ir īsāks un šaurāks, taču, kā apgalvo ražotājs, salona plašuma ziņā tas ir kļuvis dāsnāks - pieaudzis gan attālums starp sēdekļu rindām (par 21 milimetru), gan arī brīvā telpa starp griestiem un braucēju frizūrām. Vēl vairāk komforta nodrošina standartā uzstādītais bīdāmais otrās rindas sēdeklis ar regulējamu atzveltni. Kā papildu opcija tiek piedāvāta iespēja uzstādīt arī divus bērnu izmēra sēdekļus trešajā rindā. Tā kā visiem otrās un trešās rindas sēdekļiem ir isofix stiprinājumi, Q7 salonā nepieciešamības gadījumā var nostiprināt pat sešus bērnu sēdeklīšus.

Ja visas septiņas sēdvietas tiek izmantotas, Q7 bagāžnieka tilpums ir 295 litri. Ja trešās rindas sēdekļu atzveltnes ir ielocītas bagāžnieka grīdā, kravas telpa sasniedz 770 litrus. Piecvietīgā Q7 standarta bagāžnieks ir 890 litrus liels, bet, ja noloka otrās rindas sēdekļus, kravas telpa sasniedz 2075 litrus.

Eiropas tirgū jaunais Q7 ieripos ar diviem uzlabotiem 3 litru motoriem. TDI dzinējs attīsta 272 zirgspēkus un 600 Nm, oficiāli patērē tikai 5,7 litrus degvielas uz 100 km un nodrošina paātrinājumu 6,3 sekundēs. 3 litru TFSI dzinēja jauda ir 333 ZS, griezes moments - 440 Nm, bet pārējie divi rādītāji attiecīgi 6,1 sekunde un 7,7 litri uz 100 km.

Vēlāk sekos īpaši ekonomiska 3 litru TDI dzinēja modifikācija ar 218 zirgspēkiem, un tā tiks uzstādīta modelim, kam cita starpā ir aktīvi aizvari radiatora režģī, kas uzlabo jau tā teicamo aerodinamiku (standartā Audi Q7 aerodinamiskās pretestības koeficients ir tikai Cd=0,32). Āzijas un ASV tirgum papildus tiek gatavots 2 litru TFSI modelis ar 252 ZS un 370 Nm. Svarīgākais jaunums motorizācijas jomā ir plug-in hibrīdiekārta, ko veido 258 zirgspēku 3 litru dīzeļdzinējs, litija jonu akumulatoru bloks un pārnesumkārbā iebūvēts 94 kilovatu elektromotors. e-tron sistēmas kopējā veiktspēja ir 373 ZS un 700 Nm, ar ko

Q7 e-tron quattro 100 km/h sasniedz 6 sekundēs un kombinētā ciklā vidēji tērē 1,7 litrus dīzeļa.

Tas gan iespējams ar nosacījumu, ka baterijas ir pilnībā uzlādētas un pirmos līdz pat 56 km Q7 e-tron veic elektriski.

Visi Q7 tiks apgādāti ar jaunu astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu un quattro pilnpiedziņas sistēmu. Tā standarta situācijā vilkmi starp priekšējo un aizmugurējo asi sadala attiecībā 40:60, bet pēc vajadzības var novadīt līdz 70% griezes momenta uz priekšu un 85% uz aizmuguri.

Foto: Audi

Mobilo tehnoloģiju fanus noteikti sajūsminās ziņa, ka jaunais Q7 ir viens no pirmajiem automobiļiem pasaulē ar viedierīču pieslēgšanas sistēmām Android Auto un Apple CarPlay - atliek vien iOS (vismaz 7.1) vai Android (vismaz 5.0 Lollipop) vides ierīci pieslēgt USB ligzdai, un Q7 kļūs par tiltu starp tās saturu un lietotāju. Šī gan ir tikai niecīga daļa no plašā Q7 izklaides un drošības sistēmu klāsta, kas daļēji tiek piedāvāts standartā un daļēji par papildu samaksu atbilstoši pircēja vēlmēm un iespējām. Iespējām, starp citu, būs jābūt, jo lētāks pēc paaudžu maiņas Q7 nav kļuvis. Latvijas cenas zināsim vēlāk, bet uzskatāms piemērs ir bāzes modeļa cena Vācijā - aktuālais Q7 tur pieejams par 54 tūkstošiem eiro, bet jaunais Q7 maksās ap 61 tūkstoti.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu