Focus RS - vismaz 320 ZS un pilnpiedziņa

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ford

Karsto hečbeku segments no šodienas ir vēl karstāks, jo Ford atklājis jauno Focus RS - automobili, kas apgādāts ar vismaz 320 zirgspēkus spēcīgu turbo motoru, pilnpiedziņu un turpmāk tiks piedāvāts tikai piecu durvju hečbeka izpildījumā.

Pēdējā mēneša laikā virkne ārvalstu mediju, kas kaut kādā mērā ir saistīti ar auto ziņām, rakstīja par gaidāmo Ford Focus RS un publiskoja tā spiegu attēlus un uzskates materiālus no testiem. Šodien Ford savu jauno karsto hečbeku atklāja apskatei un publiskoja arī pirmos tā raksturlielumus.

Pirmais jaunums ir motors. Ja iepriekš jaudīgākajām Focus modifikācijām tika uzstādīts 2,5 litru piecu cilindru agregāts, tad jaunajam RS būs 2,3 litru četru cilindru motors, ko cita starpā var sastapt arī jaunajā Mustang, un tas attīsta vismaz 320 zirgspēkus. Cik tieši liels ir jaudas rādītājs, Ford tik tiešām neatklāj, norāda tikai, ka jaudas ir vairāk par 320 ZS. Tādējādi veiktspējas ziņā Focus RS ierindojas starp Volkswagen Golf R, Audi S3 un Mercedes-Benz A 45 AMG, raksta auto motor und sport.

Pārejai no pieciem uz četriem cilindriem ir vairākas priekšrocības. Pirmkārt, apvienojumā ar jaunu turbokompresoru un jaudīgāku ieplūstošā gaisa dzesētāju 2,3 litru dzinējs ir jaudīgāks par priekšgājēju. Otrkārt,

jaunais Focus RS būšot par 20% ekonomiskāks nekā priekšgājējs

un caurmērā iztikšot vien ar 8,5 litriem benzīna uz 100 kilometriem nobraukuma.

Līdz ar paaudžu maiņu Focus RS tiks atbrīvots no nepietiekamas pagriežamības efekta

jeb tieksmes līkumos izstumt purngalu. Tas panākts, hečbeku apgādājot ar pilnpiedziņas sistēmu un diviem elektroniski vadāmiem diferenciāļiem - vienu starp abām asīm un vienu starp aizmugurējiem riteņiem. Ja nepieciešams, Focus RS centrālais diferenciālis līdz pat 70% dzinēja vilkmes var novadīt aizmugurējai asij, bet tur uzstādītais diferenciālis vienam ritenim (kuram labāka saķere) spēj novadīt pat visu pieejamo griezes momentu. Ford sola, ka tādējādi ar ar Focus RS varēs panākt laterālo paātrinājumu vienas gravitācijas konstantes jeb 1G apmērā.

Ja salīdzina ar ST, RS ir vēl mazliet stingrāka balstiekārta un masīvāki stabilizatori. Amortizatoriem ir divi pamata iestatījumi, ko lietot atkarībā no braukšanas apstākļiem. Kontaktu ar ceļa segumu standartā nodrošina 235/35 izmēra Michelin Pilot Super Sport riepas uz 19 collu diskiem. Par papildu samaksu Ford piedāvā Focus RS apgādāt ar Pilot Sport Cup 2 riepām.

Ford Focus RS
Ford Focus RS Foto: Ford

Vizuāli Focus RS ir diezgan pieticīgi agregsīvāks. No Focus ST tas atšķiras ar lielākiem gaisa savācējiem, priekšējo bamperu un vertikāliem miglas lukturiem priekšā, kā arī aerodinamisko difuzoru, divām liela diametra izplūdes caurulēm un antispārnu aizmugurē. Salons ir atbilstoši sportisks - vadītājam un priekšējam pasažierim paredzēts sēdēt sportiskos Recaro sēdekļos, ko pēc izvēles var aizstāt ar vēl sportiskākiem kausveida sēdekļiem.

Jaunais Ford Focus RS tiks prezentēts Ženēvas auto šovā, un tad tiks atklāts arī vairāk detaļu par veiktspēju un dinamiskajām īpašībām, kā arī cenas. Auto motor und sport gan lēš, ka RS varētu maksāt par aptuveni 5000 eiro vairāk nekā ST, kurš maksā ap 29 tūkstošiem eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu