Pirmie iespaidi: BMW X6 xDrive 30d

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

BMW X6 ir viens no tiem automobiļiem, kam ļoti labi izdodas polarizēt dažādas sabiedrības pārstāvju grupas, gan tās, kas X6 var atļauties un varbūt pat izskata iespēju šādu auto iegādāties, gan tās, kam jauns auto par gandrīz 90 tūkstošiem eiro ir tāls, neaizsniedzams sapnis.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Nav tik melns kā viņu mālē

Varētu šķist, ka šis ir jautājums ar miljons eiro vērtu atbildi, tomēr patiesībā atliek vien šo auto izmēģināt (ja ne tieši šo, tad labu priekšstatu dod arī X5), lai saprastu, ka X6 pavada kaudze stereotipu un aizspriedumu. Piemēram, par to, ka nolaidenā jumta dēļ aizmugurējā sēdeklī jutīsies apspiests un agri vai vēlu sāksi ciest no klaustrofobijas, bet bagāžnieks ir tik mazs, ka vieglāk ir vispār no galvas izmest domu, ka kādreiz varētu tajā kaut ko iekraut. Bet tie ir tikai māņi, jo patiesībā X6 ir ērti sēdēt kā priekšā, tā arī aizmugurē, jo griesti, lai arī nolaideni, galvu ne tuvu nespiež un vietas kājām ir vairāk nekā pietiekami. Vidējā sēdvieta aizmugurējā sēdeklī (dalīts attiecībā 40:20:40), protams, būs pēdējā, kurā uzradīsies kāds pasažieris, taču bagāžnieks zem slīpā, elektriski paceļamā un aizveramā pārsega ir lielāks nekā ikdienā nepieciešams, proti, ar tilpumu var variēt robežās no 580 līdz 1525 litriem. Pie tam bagāžniekā ir dubultā grīda, kuru pacelt iespējams bez lielas piepūles. Ja nav rezerves riteņa, tad zem grīdas ir ievērojama tilpuma papildu novietne dažādiem sīkumiem vai vērtīgākām mantām, ko vēlams paslēpt no ziņkārīgiem skatieniem.

Attālināti atverams un aizverams bagāžnieks nav vienīgais standarta aprīkojuma punkts. Tas BMW X6 gadījumā ir visai bagātīgs, turklāt pēc izvēles papildināms vai aizstājams ar greznākām ekstrām. Piemēram, standarta 19 collu disku vietā var uzstādīt M vai individuālā dizaina paketes riteņus ar 20 collu diametru, divu zonu klimata kontroli var aizstāt ar četru zonu analogu, salona apdarē tradicionāli var izvēlēties no plaša dekoratīvo koka un alumīnija detaļu klāsta, drošības sistēmu plejādi var var papildināt ar, piemēram, adaptīvās kruīza kontroles paveidu, kas atvieglo braukšanu sastrēgumos, bet sērijveidā uzstādītos bi-xenon priekšējos lukturus par atbilstošu samaksu var nomainīt pret adaptīvajiem LED lukturiem, kam ir pa spēkam sarīkot īstu gaismas staru deju, ja tumšajā diennakts laikā sanāk iebraukt starp tajā pašā vai pretējā virzienā braucošiem auto. Gaismu spēles ir iespējamas arī salonā, kur ar iDrive sistēmas centrālo ekrānu var iestatīt krāsu kombinācijas lampiņām spraugās starp durvju līstēm, kāju zonā un uz priekšējā paneļa.

Tāpat interesants jaunums ir standartā uzstādītās astoņu pakāpju automātiskās pārnesumkārbas ripošanas funkcija. Tā ātruma intervālā starp 50 un 160 kilometriem stundā brīžos, kad vadītājs noņem kāju no akseleratora pedāļa, atvieno motoru no transmisijas un palīdz taupīt degvielu. Tomēr to, būdams pie stūres, tāpat nemanīsi, ja vien pēcāk neveiksi sava braukšanas stila un patēriņa rādītāju analīzi.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Bāzes versijā gribētos vairāk dinamikas

Degvielas patēriņš, starp citu, vismaz modelim ar bāzes 3 litru dīzeļdzinēju ir diezgan saprātīgs. Apmēram 300 km garajā izmēģinājuma braucienā, kas lielākoties noritēja pa šoseju, automobilis ar 258 zirgspēku dīzeļdzinēju vidēji iztika ar 8,9 litriem. Uz šosejas tādā vidusmēra kruīza ātrumā auto ēd virs sešiem, tuvāk septiņiem litriem uz 100 kilometriem. Tādējādi būtībā var teikt, ka šādā režīmā pat varētu ar vienu uzpildes reizi mēģināt līdz Berlīnei aizbraukt, lai gan tas nebūtu diez cik viegli Polijā izbūvēto jauno ceļu dēļ. Tur atļautais braukšanas ātrums ir 140 km/h, un pie tāda tempa patēriņš noteikti vairs nebūs 7 litri uz 100 kilometriem.

No gaitas īpašību viedokļa X6 ir diezgan sportisks automobilis, pat ar adaptīvo M balstiekārtu nekāda laiskā slīdēšana pa mūsu ceļiem nesanāks - auto labi turas uz brauktuves un ir viegli, precīzi vadāms aktīvākos manevros, taču pat uz salīdzinoši gludām virsmām ir jūtams, ka X6 ir sportiski aktīva kupeja. To gan nevar teikt par automobiļa motorizāciju, jo, ja pirmais uzrāviens sanāk pietiekami straujš un uz priekšējā paneļa noliktās mantas zemē dabūt nav nekādu problēmu (uz papīra līdz simtam nepieciešamas 6,7 sekundes), tad tālākais paātrinājums šķiet nepietiekams. Pie tam pat Sport režīmā auto ir negaidīti rāms un pārnesumkārba slēdzas ar minstināšanos. Labi vien, ka X6 klāstā ir vēl divi 3 litru dīzeļi, ko uzstāda modelim xDrive 40d un M50d (tie attiecīgi attīsta 313 ZS un 381 ZS). Ja dīzeļdegviela neiet pie sirds, tad var izvēlēties modeļus xDrive 35i un xDrive 50i, kam attiecīgi ir 3 un 4,4 litru benzīna turbo motori ar 306 un 450 ZS. Bet, ja ambīcijas ir pavisam lielas, tad nav citu variantu, kā izvēlēties X6 M ar 575 zirgspēkiem zem motora pārsega.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

BMW X6 xDrive30d tehniskie dati

Dzinējs2993 cm3, I6
Jauda258 ZS @ 4000 rpm
Griezes moments560 Nm @ 1500 – 3000 rpm
0-100 km/h6,7 sekundes
Vmax230 km/h
Garums4909 mm
Platums1989 mm
Augstums1702 mm
Riteņu bāze2933 mm
Apgriešanās apļa diametrs12,8 metri
Degvielas tvertne85 litri
Pašmasa2065 kg
Bagāžnieks580 – 1525 litri
Aerodinamiskās pretestības koeficientsCd = 0.32
Standarta apriepojums255/50 R19
Patēriņš pilsētā6,7 l/100 km
Patēriņš ārpus pilsētas5,6 l/100 km
Vidējais patēriņš6 l/100 km
CO2 izmeši157 g/km
Cik maksāxDrive 30d bāzes cena 67 600 eiro. Izmēģinātais auto - 86 770 eiro
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu