Jaudīgāka Audi nekad iepriekš nav bijis

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Audi

Ingolštates auto ražotājs Audi īsi pirms oficiālās pirmizrādes Ženēvas autošovā atklājis jauno R8, kurš Plus versijā ir spēcīgākais kompānijas jebkad izlaistais sērijveida auto.

Audi klāstā modelis R8 atrodas kopš 2007.gada, kad iznāca pirmais 420 zirgspēku spēcīgais ingolštatiešu superauto. Gadu gaitā R8 modifikāciju klāsts paplašinājās un klāstu papildināja arī vaļējā Spyder versija. 2012.gadā Audi izlaida R8 atsvaidzināto versiju, bet 2015.gads iezīmē pirmo paaudžu maiņu.

Jaunais, otrās paaudzes R8 ir konstruēts uz Lamborghini Huracan tehnoloģiskās platformas, taču ir garāks un platāks par savu itāļu brālēnu. Tomēr, tā kā konstrukcijā plaši lietots alumīnijs, oglekļa šķiedra un veikti citi svara samazināšanas pasākumi, jaunais R8 sver par 50 kg mazāk nekā oriģinālais modelis un vienlaikus ir par 40% stingrāks, norāda vācu auto motor und sport.

Pretēji iepriekš izskanējušajām spekulācijām, ka motoru paletē vietu ir saglabājuši abi līdzšinējie V8 un V10 motori,

otrās paaudzes R8 būs pieejams tikai ar atmosfērisku desmit cilindru agregātu.

Izvēles iespējas nav plašas, tomēr domājams, ka mērķauditorija diži apbēdināta nebūs, jo standarta versijā 5,2 litru dzinējs attīstīs 540 ZS un 540 Nm, bet lieljaudas modifikācijā, ko quattro GmbH speciālisti uzstādīs modelim R8 V10 Plus, attiecīgie rādītāji būs 610 ZS (pie 8150 apgr./min) un 560 Nm (pie 6500 apgr./min.). Tik jaudīgs nav bijis neviens no līdz šim izlaistajiem Audi.

Apvienojumā ar samazinātu svaru (R8 V10 Plus sver 1454 kg), 610 zirgspēku versija 100 km/h spēs sasniegt 3,2 sekundēs, 200 km/h - 9,9 sekundēs, un tās maksimālais ātrums būs 330 km/h. R8 bāzes modelim attiecīgie dinamikas rādītāji būs 3,5 un 11,3 sekundes un 323 km/h.

Vilkmes pārvadu turpmāk nodrošinās tikai septiņu pakāpju DSG automātiskā pārnesumkārba, un caur to normālos apstākļos līdz pat 100 procentiem griezes momenta tiek pievadīti aizmugurējai asij. Ja nepieciešams, visus 100% vilkmes var novadīt arī priekšējiem riteņiem.

Perspektīvā R8 klāstu papildinās sešu cilindru TFSI modelis un elektrisks R8 e-tron. Tas varētu tikt apgādāts ar diviem elektromotoriem, kas kopā attīsta 340 kW jaudu un 920 Nm griezes momentu, nodrošina standarta sprintu 3,9 sekundēs un maksimāli ļauj attīstīt 210 vai 250 km/h maksimālo ātrumu. Tā kā bateriju bloka ietilpība ir palielināta līdz 92 kWh, tad ar vienu uzlādes reizi R8 e-tron varētu veikt līdz pat 450 km tālu ceļu. Tāpat pastāv iespēja, ka

Audi izlaidīs arī R8 plug-in hibrīdmodeli un tas varētu saņemt pērn Parīzē prezentētā Lamborghini Asterion hibriddzinēju.

Tas, kā jau rakstījām, sastāv no V10 benzīna motora un trim elektromotoriem, kas kopā attīsta 910 ZS.

Jaunais R8 būs mazliet platāks un zemāks par priekšgājēju. Attālums starp bamperiem jaunās paaudzes modelim ir palicis iepriekšējais - 4,42 metri, platumā auto ir pieņēmies par 39 milimetriem līdz 1944 mm, savukārt jumta līnija ir pazeminājusies par 9 mm līdz 1241 mm. Rūpnīcas versijā R8 tiks apgādāts ar 245/35 ZR 19 izmēra riepām priekšā un 295/30 ZR 19 izmēra riepām aizmugurē. Par papildu samaksu iespējams riteņus aizstāt ar 245/30 ZR 20 un 305/30 ZR 20 izmēra analogiem.

Foto: Audi
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu