Sestā paaudze: jaunās T sērijas pasaules pirmizrāde

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Volkswagen Commercial Vehicles zīmols nupat atklājis Transporter modeļu sērijas sesto paaudzi. Jauns tehniskais aprīkojums nodrošina lielāku drošību, augstāku komfortu un lietošanas ērtumu, kā arī labāku braukšanas dinamiku apvienojumā ar uzlabotu degvielas ekonomiju un zemākām cenām standarta komplektācijai.

T sērija jau gadu desmitiem ir populārs auto savā klasē. To apliecina kaut vai jaunā modeļa priekštecis, kas 11 gadu laikā tika pārdots aptuveni 2 miljonos eksemplāru visā pasaulē. Bet 65 gadu laikā kopš pirmā busiņa kopumā ir izlaisti aptuveni 12 miljoni T sērijas eksemplāru.

Dizains

T sērijas dizains ir klasisks, tādēļ tas modernizēts ļoti uzmanīgi, taču tāpat kļuvis elegantāks un akurātāks, tādā veidā pārnesot kvalitāti vēl augstākā līmenī. Līnijām, apmalēm un stūriem ir plūstošs dizains, kas stiepjas no priekšpuses uz aizmuguri. Jaunā dizaina virsbūve izskatās viengabalaina, it kā tā būtu veidota, nesadalot materiālu. Tāpat kā tās priekšteči, arī jaunā T sērijas paaudze ir nekavējoties atpazīstama.

Dzinēji

T sērijas automobiļos tiek laista klajā pilnīgi jauna Euro 6 standarta TDI dzinēju paaudze. Šis dzinējs ir izstrādāts tieši skarbajām komerciālo transportlīdzekļu prasībām, tādējādi ilgmūžība un izturība bija galvenā prioritāte. Šie TDI dzinēji automobiļos ir novietoti šķērsām un sasvērti astoņus grādus uz priekšu. Šo dzinēju tilpums ir 1968 cm3, un tie nodrošina 84 ZS, 102 ZS, 150 ZS un 204 ZS jaudu. Benzīna versija ir līdzīga – četru cilindru dzinējs ar 2 litru tilpumu. Tas nodrošina 150 ZS vai 204 ZS jaudu.

Visi šīs sērijas automobiļi patērē par litru mazāk degvielas salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi. Visi dzinēji jau standarta komplektācijā ir aprīkoti ar start-stop sistēmu. Tādējādi kopējais degvielas patēriņš kopumā var tikt samazināts par 15%.

Foto: Volkswagen

Komforts un lietošanas ērtums

Jaunā T sērija ir ieguvusi jaunus adaptīvos amortizatorus, kas caur dinamisko kruīza kontroli (Dynamic Cruise Control (DCC)) ir iestatāmi trīs dažādos režīmos (Komfort, Normal un Sport) atbilstoši konkrētajā brīdī aktuālajam braukšanas stilam. Piedevām auto ir ne vien komfortablāks, bet arī labāk vadāms.

Krēslu izkārtojuma pielāgojamība padara automobiļa aizmuguri par īstu spēļu laukumu pārveidošanas ziņā. No parasta automobiļa bagāžnieka līdz milzīgai platībai kravu pārvadāšanai – viss ir iespējams. Bagāžnieka atvēršana un aizvēršana ir kļuvusi īpaši vienkārša. Aizmirstiet par pilnīgi manuālu aizvēršanu – pirmais līmenis virs standarta komplektācijas ietver automātisku aizvēršanas sistēmu.

Drošība

Izmantojot radaru, priekšējās satiksmes uzraudzības sistēma (Transporter, Multivan un Caravelle – papildaprīkojumā; Multivan Business – standarta komplektācijā) uztver kritisko distanci automobiļa priekšpusē un palīdz samazināt apstāšanās ceļa garumu. Bīstamu situāciju gadījumā sistēma brīdina vadītāju gan vizuāli, gan akustiski, kā arī ar nelielu bremzēšanu. Adaptīvās kruīza kontroles (ACC) sensors mēra distanci līdz priekšā esošam automobilim, kā arī ātruma atšķirības starp abiem transporta līdzekļiem. Rindās vai sastrēgumu situācijās ACC spēj auto apstādināt arī pilnībā. Atkarībā no situācijas ACC atkal ieslēdzas pēc iepriekš noteikta laika.

Priekšējās satiksmes uzraudzības sistēmā un ACC iekļauta ārkārtas bremzēšanas palīgsistēma, kas pamatā domāta pilsētas apstākļiem, jo strādā līdz 30 km/h ātrumam. Ja autovadītājs neredz šķērsli, sistēma automātiski sāk bremzēšanu un nodrošina, ka ātrums sadursmes gadījumā tiek maksimāli samazināts. Piedevām Transporter standarta komplektācijā iekļauta automātiskā pēcsadursmes bremzēšanas palīgsistēma.

Vēl viena funkcija ir gaismu palīgsistēma, kas automātiski ieslēdz un izslēdz tālās gaismas, ko kontrolē kamera. Autovadītāja uzraudzības sistēma, kas pieejama ar daudzfunkcionālo displeju aprīkoto transportlīdzekļu standarta komplektācijā, uztver jebkādas novirzes no normālas braukšanas un iesaka autovadītājam atpūsties. Papildaprīkojumā pieejams elektroniskais balss pastiprinātājs, lai vadītājam braukšanas laikā nenāktos novērst acis no ceļa, sarunājoties ar pasažieriem. Tāpat var atzīmēt, ka visiem transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar 4MOTION visu riteņu piedziņas sistēmu, ir pieejams palīgmehānisms braukšanai no kalna. T sērija ir apgādājama arī arī piekabes stabilizēšanas sistēmu un īpaši aukstiem reģioniem piemēroto apsildāmo vējstiklu.

Foto: Volkswagen

Informācija un izklaide

Lai braukšanas laikā nodrošinātu drošību, visas ierīces ir aprīkotas ar Bluetooth brīvroku sistēmu. 6,33 collu displeja gadījumā Volkswagen Commercial Vehicles pirmo reizi izmanto displeju, kas darbojas ar tuvuma sensoriem: tiklīdz autovadītājs vai blakussēdētājs pietuvina roku skārienekrānam, sistēma automātiski pārslēdzas no attēlošanas režīma uz ievades režīmu. Displejiem ir arī funkcija, kas ļauj lietotājiem izmantot slīdošas kustības, lai pārlūkotu, piemēram, SD kartē ierakstīto dziesmu sarakstu. Atkarībā no aprīkojuma pieejama arī mobilā tālruņa saskarne «Comfort». Tā nodrošina induktīvu savienojumu ar transportlīdzekļa mobilā tālruņa antenu, papildu USB pieslēgvietu un ergonomisku glabāšanas nodalījumu mobilajam tālrunim. Pēdējo gadu laikā ir būtiski pieaugusi interneta lietošana mobilajās ierīcēs, piemēram, viedtālruņos un planšetdatoros. Tas palielinājis pieprasījumu pēc tūlītējas informācijas pieejamības jebkurā vietā. Ņemot vērā šo tendenci, Discover Media un Discover Media Plus navigācijas sistēmas ir aprīkotas ar Car-Net Guide & Inform funkciju.

Cenas

Klienti jaunos sestās paaudzes T sērijas transportlīdzekļus varēs pasūtīt jau tuvākajās pāris dienās. Cenas būs līdzvērtīgas vai zemākas nekā iepriekšējiem modeļiem. Dažiem modeļiem cenas būs pat ievērojami zemākas nekā to iepriekšējām versijām. Piemēram, lētākais Transporter ar 62 kW TDI/Euro5 motoru Vācijā maksās 23 035 €, neskaitot PVN. Multivan Conceptline ar 62 kW TDI/Euro6 dzinēju tikmēr maksās, sākot ar 29 952 €, ieskaitot PVN. Līdzšinējais Startline modelis savukārt tiks aizstāts ar uzlaboto Trendline modeli un maksās 34 301 € (bruto).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu