Porsche ņems talkā elektrību, lai konkurētu ar BMW

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Porsche ir nopietni nolūki attiecībā uz konkurēšanu ar BMW. Proti, Štutgartes uzņēmums ir iecerējis Minhenes kompānijas izstrādājumam, ko pazīstam kā 5.sēriju, pretī likt jauna tipa auto ar elektropiedziņu. Turklāt tas tikšot piedāvāts gan kā klasiskais elektroauto ar iepriekš lādējamām baterijām un vairāk nekā 400 km gaitas rezervi, gan arī kā automobilis ar ūdeņraža degvielas šūnu elementiem. Par to vēsta britu izdevums Autocar.

Autocar atzīmē, ka Porsche ambiciozos plānus jau martā daļēji ieskicējis kompānijas mātes uzņēmuma, Volkswagen grupas izpētes un attīstības vadītājs Ulrihs Hakenbergs. Viņš jau toreiz atklāja, ka Porsche plāno izlaist ne tikai elektromobili, bet arī auto ar degvielas šūnu elementiem, kas ķīmiskā reakcijā savieno ūdeņradi ar ūdeni, atbrīvo elektronus un ar tiem baro elektromotoru.

Par to, kā varētu izskatīties elektrisko Porsche saime, vēsta 2012.gada konceptauto Porsche Panamera Sport Turismo. Tas attiecas ne tikai uz dizainu, bet arī uz paša auto izmēriem. Zem virsbūves noslēptā šasijas konstrukcija gan būs jauna, un tās pamatā būs topošā Volkswagen grupas MSB arhitektūra, kas veidos gan nākamās paaudzes Panamera, gan gaidāmā biznesa klases sedana Porsche Pajun, gan nākamo Bentley bāzi.

Runājot par elektrisko auto, Autocar lēš, ka tas varētu iegūt nosaukumu 718 un tikt apgādāts ar piedziņas agregātu komplektu, kas nodrošinātu vismaz Tesla Model S pielīdzināmu veiktspēju un gaitas rezervi. Tas ir - 420 zirgspēkus un iespēju ar vienu uzlādi nobraukt 265 jūdzes jeb 426 km. Šā auto iznākšana tiek prognozēta 2017.gada beigās vai 2018.gada sākumā. Nedaudz vēlāk un stipri mazākā izlaides apjomā sekos ar ūdeņraža šūnu elementiem apgādātais Porsche 818.

Patentu pieteikumos, kas iesniegti Vācijas, Ķīnas un ASV iestādēs, redzams, ka Porsche inženieri plāno izmantot jaunu konstruēšanas metodi, elektromotorus iebūvējot aizmugurē un tos iekļaujot šasijā. Ar šādu pieeju panākts ne tikai augsts šasijas izturības līmenis, bet arī samazināti ar automobiļu ražošanu saistītie izdevumi. Vienlaikus tiek iegūts auto ar elektromotoru pie katra riteņa, kas nozīmē iespēju optimāli regulēt katram ritenim pievadītā griezes momenta apjomu, un saprātīga izmēra bagāžnieku, jo sistēma ir samērā kompakta. Līdzīgs elektropiedziņas agregātu izvietojums būs arī Audi R8 e-tron.

Elektropiedziņas agregāti aizmugurē iebūvēti pietiekami kompakti, lai atliktu vietas arī bagāžai
Elektropiedziņas agregāti aizmugurē iebūvēti pietiekami kompakti, lai atliktu vietas arī bagāžai Foto: Porsche

Bez elektriskajiem Porsche Volkswagen grupa plāno izlaist arī citus elektromobiļus un ūdeņraža auto. Viens no tiem būs uz MQB platformas būvēts braucamais ar e-Golf un Golf hibrīda komponentēm, kas iekļautas degvielas šūnu sistēmā. Cits jaunums būs Q7 paveids ar degvielas šūnu elementiem, bet ar krietni vien sportiskāku virsbūvi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu