Opel Astra ievērojami notievējusi un kļuvusi progresīvāka

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Opel

Svaigs ārējais dizains, uzlabots salons, jaunu dzinēju palete un karstākie tehnoloģiskie jaunievedumi ir īpašības, kas vislabāk raksturo jauno Opel Astra, kas virtuālajā vidē negaidīti atklāta pirms plānotās pirmizrādes.

Kopš 1936.gada, kad Opel izlaida pirmo Kadett, Riselshaimas zīmols kopumā ir saražojis un visā pasaulē pārdevis 24 miljonus Kadett un tam sekojošā modeļa Astra eksemplāru. Ar jauno piektās paaudzes Astra Ādama Opeļa dibinātais uzņēmums centīsies iesākto turpināt un pircēju cerības attaisnot ar dažādiem uzlabojumiem un jaunievedumiem.

Iepriekšējās Astra paaudzes stiprā puse bija ārējais izskats, bet vājie punkti - salona ietilpība un svars, tādēļ kompānijas censoņi bijuši diezgan atturīgi pret kardinālām izmaiņām dizainā (tajā līdzšinējais izskats papildināts ar konceptauto Monza akcentiem), savukārt nepilnības lieko kilogramu un salona plašuma jomā centušies novērst kā mācēdami. Pirmkārt piektās paaudzes Astra konstrukcijas pamatā ir jauna tehnoloģiskā platforma. Kompaktais hečbeks galvenajos parametros ir mazāks par priekšgājēju, taču vietas salonā, jo īpaši aizmugurējā sēdeklī, ir krietni vairāk. Proti, kaut arī Astra hečbeka garums ir sarucis līdz 4,37 metriem (par 5 cm mazāk), jumta līnija ir par 2,6 cm zemāka (1,46 metri) un attālums starp asīm ir samazinājies par 2 cm, ir izdevies atrast papildu 35 milimetrus aizmugurējo pasažieru kājām. Lielu lomu plašuma radīšanā gan spēlē jauna dizaina sēdekļi.

Tehnoloģiskā platforma un konstrukcijā izmantotie materiāli Opel inženieriem ļāvuši ievērojami samazināt kompaktā auto svaru.

Atkarībā no modifikācijas un aprīkojuma līmeņa svara samazinājums ir līdz pat 200 kilogramiem,

turklāt nevienā no jaunās paaudzes Astra nav mazāks par 120 kg. Saprotams, ka no notievēšanas iegūst ne tikai dinamiskās un vadāmības īpašības, bet arī pārvietošanās efektivitāte, ko cita starpā veicina arī optimizēta aerodinamika un zem 0,30 atzīmes paslīdējis aerodinamiskās pretestības koeficients.

Foto: Opel

Opel Astra motoru klāsts spēs apmierināt visai dažādas gaumes, jo nosedz jaudas koridoru no 95 līdz 200 zirgspēkiem. Bāzes benzīnnieks ir 1 litra trīs cilindru turbomotors ar 105 zirgspēkiem. Bez tā varēs izvēlēties arī 1,4 litru atmosfērisko agregātu ar 100 ZS, 1,4 litru turbo dzinēju ar 145 ZS un 1,6 litru motoru ar 200 ZS. Dīzeļdzinēju saimē tikmēr ir tā dēvētais čukstošais dīzelis ar 1,6 litru darba tilpumu un veiktspēju trīs pakāpēs. Zemākais līmenis ir 95, bet par pārējiem informācijas šobrīd nav.

Bez jauniem motoriem Astra iegūs arī virkni jaunāko tehnoloģiju, kas līdz šim kompaktklasē nav bijušas sastopamas. Viena no tām ir LED matricu priekšējā apgaismojuma sistēma, kas katrā lukturī sastāv no astoņiem atsevišķiem elementiem un palīdz naktī optimāli izgaismot ceļu, vienlaikus neapžilbinot pārējos satiksmes dalībniekus.

Bez tās Opel Astra varēs apgādāt ar sistēmu OnStar, kas dod iespēju vajadzības gadījumā sazināties ar personīgo asistentu visu cauru gadu un pēc izvēles automobili pārvērš arī par WiFi piekļuves punktu, izmantojot 4G LTE mobilo datu tīklu. Bet tas vēl nav viss, jo cita starpā Astra varēs apgādāt arī ar lērumu drošības un komforta sistēmu, kas aizvien aktīvāk ienāk mazajās un salīdzinoši lētajās auto klasēs. Tie ir joslu maiņas asistents, aklās zonas uzraugs, ceļa zīmju lasīšanas sistēma, frontālas sadursmes brīdinājuma sistēma ar ārkārtas bremzēšanas sistēmu, distances indikators, atpakaļskata kamera u.c.

Foto: Opel

P.S. tagad TVNET Auto arī Tviterī - @AutoTVNET

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu