Elektrisks Volkswagen, kas brauc un lādējas pats

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Elektromobiļi ir jau šodiena, bet ērta to lietošana ir rītdiena. Lai rīts pienāktu ātrāk, autobūves kompānijas savās laboratorijās un inženieru kolektīvos intensīvi strādā ar tehnoloģijām, kas ievērojami atvieglotu videi draudzīgo elektroauto lietošanu ikdienā.

Piemēram, Volkswagen koncerns ir meties V-Charge projektā, kura mērķis ir kopā ar Šveices Federālo tehnoloģiju institūtu, Parmas universitāti, Braunšvaigas universitāti, Oksfordas universitāti pieciem partneriem un Robert Bosch GmbH attīstīt automatizētu parkošanos un uzlādes punkta meklēšanu.

V-Charge

Atšķirībā no izmantotajām tehnoloģijām autonomā V-Charge darbības princips ir vienkāršs. Autobraucējs ierodas savā galamērķī, izkāpj no auto un ar speciālu mobilo ierīču lietotni mašīnu aizsūta meklēt stāvvietu. Auto aizbrauc, bet tā saimnieks var droši doties uz biroju, apgaitā pa veikaliem vai uz savu avioreisu, lai pēc dažām dienām, kad biznesa lietas sakārtotas, atgrieztos pie sava auto.

Optimālā gadījumā auto jau būs uzlādēts un gatavs atkal veikt maksimālo distanci, jo V-Charge sistēmas auto iepriekš definētā parkošanās zonā (vai tas būtu stāvlaukums, vai daudzstāvu autostāvvieta) vispirms meklē speciāli izbūvētu induktīvās bezkontakta uzlādes punktu. Kad tā atrasta, auto nostājas precīzi virs tās un sākas bateriju lādiņa atjaunošana. Procesa noslēgumā elektromobilis uzlādes punktu pamet un atrod sev brīvu citu stāvvietu, lai dotu iespēju lādēties citam elektromobilim.

Nenoliedzami izklausās pēc tādas kā utopijas, kurā nav ne dubulto galvas invalīdu, kam neeksistē stāvvietu horizontālās apzīmējumu līnijas, nedz ignorantu, kam prātā tikai personīgais labums un pārējo autobraucēju intereses nav no svara. Tomēr jaunā Passat GTE prezentācijas ietvaros (par to citreiz) TVNET bija iespēja pārliecināties, ka V-Charge jau ir prototipu stadijā un darbojas, tiesa, pagaidām tikai slēgtā teritorijā. Kopā ar Bosch un citiem uzņēmumiem izstrādātais elektrogolfs patstāvīgi apbrauc stāvvietu, atrod indukcijas uzlādes punktu un sāk «baroties». Kad auto paēdis, tas izbrauc no stāvvietas un dodas savās gaitās, turklāt to veic gan samērā raiti, nevis ar 1 kilometru stundā, gan arī droši, uzmanoties no citiem auto un gājējiem.

Var piezīmēt, ka paralēli V-Charge projektam Volkswagen ir iesaistījušies arī automatizētu ātrās uzlādes punktu izstrādē. Par e-smartConnect nodēvētā superātrās uzlādes stacija konceptuāli neatšķiras no pašreizējiem punktiem; galvenā atšķirība ir tā, ka cilvēkam nav jāsmērē rokas, lai uzlādētu auto, - viņa vietā visu ar milimetra precizitāti izdara robotroka.

e-smartConnect
e-smartConnect Foto: Volkswagen
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu