Būs dīzeļdzinējs ar četrām turbīnām

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BMW

BMW motoru inženieri savās testu laboratorijās esot devušies pretī jaunam izaicinājumam un izstrādā sešu cilindru vienrindas dīzeļdzinēju ar četriem turbo kompresoriem. Šo motoru BMW plāno cita starpā uzstādīt modelim 750d.

Bāzi topošajam top dīzeļdzinējam veido jau pazīstamais triturbo motors, kurš līdzās trim tradicionālajiem turbokompresoriem varētu iegūt arī turbīnu ar elektropiedziņu. Tiesa gan, vācu auto motor und sport, atsaucoties uz ziņojumiem vairākos ārvalstu medijos, vēsta, ka BMW varētu motoru apkabināt arī četriem tradicionālā tipa turbokompresoriem.

Lielākais ieguvums no četru turbīnu izmantošanas būs maksimālā griezes momenta iegūšana jau pie ļoti zemiem apgriezieniem, līdz ar ko tā dēvētā turbobedre kā jēdziens un trūkums piederēs pagātnei.

Jaunais 750d, kas tāpat kā līdzšinējais šāda paša nosaukuma modelis un citi ar 381 ZS spēcīgo triturbo dīzeli apgādātie auto būs apgādāts ar xDrive pilnpiedziņu, provizoriski attīstīs virs 300 kilovatiem jeb 408 ZS un 800 Nm. Citiem vārdiem, būtisks veiktspējas lēciens nav gaidāms.

Un tomēr, salīdzinot ar šobrīd spēcīgāko dīzeļmodeli 730d (265 PS un 620 Nm), 750d būs krietni pārāks.

Jaunais dīzeļdzinējs varētu debitēt jau 2016.gadā un nonākt arī 5.sērijas, kā arī X5, X6 un gaidāmā X7 motoru klāstā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu