Ekonomiskās braukšanas sacensību «Peugeot Eco Cup» rezultāti

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Šogad profesionāli auto žurnālisti no trim Baltijas valstīm par zemāko degvielas patēriņu sacentās ar jaunajiem Peugeot 208, lietojot praksē savas prasmes un Peugeot jaunākās tehnoloģijas. Braucēji, iepazīstot savas valsts skaistākās vietas, iepriekš noteikto maršrutu veica ļoti ekonomiski.

Papildus auto žurnālistiem savas prasmes varēja izmēģināt arī pa vienam laimīgajam Facebook konkursa dalībniekam no katras valsts - Igaunijas, Latvijas un Lietuvas. Ar tām pašām automašīnām, ar kurām savas iemaņas pārbaudīja žurnālisti, sacentās arī ekonomiskā brauciena dalībnieki, kuriem līdz šim tādas pieredzes nebija. Tiesa maršruta ziņā viņiem bija brīva izvēle, kur doties, un šajos atšķirīgajos apstākļos arī tika uzrādīts ļoti labs sniegums. Igaunijas dalībnieks sasniedza līdzvērtīgu rezultātu ar profesionāļiem, kas ir 2,7 l/100 km ar vidējo ātrumu 55 km/h. Latvijas dalībnieks pārbaudīja savas prasmes Rīgas lielpilsētā un sasniedza vidējo degvielas patēriņu 5,0 l/100 km ar vidējo ātrumu 32 km/h. Lietuvas dalībnieks attaisnoja rūpnīcas doto vidējo patēriņu: 3,4 l/100 km.

Sacensībās galvenokārt tika izmantoti pilnīgi jaunie Peugeot 208 modeļi, kuriem spēka avots ir ekonomiskais 100 zirgspēku 1,6 BlueHDi dīzeļdzinējs, un uzstādītais mērķis bija veikt braucienu vismaz ar rūpnīcas norādīto vidējo degvielas patēriņu 3,4 l/100 km. Turklāt salīdzinājumam cīņā devās arī divas komandas ar 82 zirgspēku benzīna dzinēja automašīnām Peugeot 208 1.2 PureTech M5, kuru rūpnīcas dotais vidējais degvielas patēriņš ir 4,5 l/100 km.

No auto žurnālistu vidus labāko rezultātu sasniedza Latvijas komanda, ko pārstāvēja Ingars Tenis un Roberts Jansons, sasniedzot satriecošo vidējo degvielas patēriņu 2,7 l/100 km. Otro vietu ieņēma Esta Tatrika un Margus Pipara komanda ar rezultātu 2,9 l/100 km. Arnis Martinelli un Aldis Bite no Latvijas sasniedza 3,0 l/100 km. Tādu pašu rezultātu sasniedza arī Jurģis Paplaitis un Ramūns Pletkus. Turpmākie rezultāti bija līdzīgāki sagaidāmajiem un tuvāki rūpnīcas datiem. Vidējo degvielas patēriņu 3,1 l/100 km sasniedza: Lins Butkus un Dina Sergijenko (Lietuva), Kaspars Seps un Lāss Valkonens (Igaunija), Aldis Zelmenis un Normunds Avotiņš (Latvija), Egidijus Babelis un Aids Bubins (Lietuva).

Ar benzīna dzinēju automašīnām labāko rezultātu sasniedza komanda Guntars Pulss un Raimonds Zandovskis, ar vidējo degvielas patēriņu 4,2 l/100 km, un otro rezultātu sasniedza Iveta Kaminska un Boriss Sebjakins - vidējais degvielas patēriņš 4,3 l/100 km.

Visi auto žurnālisti uzstādīja labākus rezultātus par rūpnīcas doto vidējo degvielas patēriņu.

Nobraukums dalībniekiem bija apmēram 550 km, lai gan ar pilno degvielas bāku būtu pieticis vēl daudz garākam izbraucienam. Dalībnieku vidējais ātrums bija apmēram 60 km/h. Ņemot vērā vairākas pieturvietas un ātruma ierobežojumus apdzīvotās vietās, rezultāts ir iespaidīgs!

Ekonomiskais brauciens Peugeot Eco Cup, ko Peugeot Baltic jau ir organizējusi vairākas reizes, ir tradicionālas sacensības ar mērķi uzstādīt viszemāko iespējamo degvielas patēriņu. Un svarīgs ir fakts, ka katru reizi sasniegtais zemākais degvielas patēriņa rezultāts ir zemāks par rūpnīcas dotajiem parametriem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu