Pekinā uz skatuves izbrauc četrcilindru Porsche 718 Cayman

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Porsche

Tikai dažas nedēļas pēc jaunā Porsche 718 Boxster modeļa parādīšanās jauno modeļu sēriju papildina arī jaunais, ceturtās paaudzes 718 Cayman.

718 Cayman modeļos tiek izmantoti tie paši jaunie četrcilindru opozītmotori ar turbopūti, kas atrodami 718 Boxster. Pateicoties tam, kupejai un rodsteram pirmoreiz ir identiska motora jaudas atdeve. Bāzes modeļa 2,0 litru motors attīsta 300 ZS, savukārt S modeļa 2,5 litru motors — 350 ZS. Tas nozīmē par 25 ZS vairāk jaudas, salīdzinot ar iepriekšējiem modeļiem, un 5,7 - 8,1 l/100km degvielas patēriņu Eiropas NEDC ciklā.

718 Cayman 2,0 litru dzinējs attīsta līdz 380 Nm (papildu 90 Nm) lielu griezi, un tā tiek sasniegta pie 1950 un 4500 apgriezieniem minūtē. 718 Cayman S 2,5 litru dzinējam ir turbokompresors ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) — tehnoloģiju, kas līdz šim tika izmantota tikai 911 Turbo. Pateicoties tam 718 Cayman S motors attīsta 420 Nm (papildu 50 Nm) griezes momentu, un tas pieejams apgriezienu diapazonā no 1900 līdz 4500 apgr./min.

Ar divu sajūgu Porsche Doppelkupplung (PDK) transmisiju un papildaprīkojumā pieejamo Sport Chrono pakotni

718 Cayman 100 km/h sasniedz 4,7 sekundēs, savukārt 718 Cayman S šo sprintu pieveic 4,2 sekundēs.

718 Cayman maksimālais ātrums ir 275 km/h, bet 718 Cayman S — 285 km/h.

Pārveidota šasija uzlabotai precizitātei un vēl labākai sānu stabilitātei

Vēsturiskie 718.sērijas sporta automašīnu modeļi ar vidū novietotu motoru 20. gs. piecdesmitajos un sešdesmitajos uzvarēja ļoti daudz sacīkšu, piemēram, Targa Florio un Lemānas sacīkstes. 718 Cayman iet šo auto pēdās. Tam ir pilnībā pārveidota šasija, ticis pamainīts amortizatoru iestatījums, bet atsperes un stabilizatori ir padarīti stingrāki. Papildus tam 718 Cayman ir uzlabota stūres iekārta un standartā uzstādīti platāki aizmugurējie riteņi.

Papildaprīkojums braukšanas dinamikai, piemēram, Sport Chrono pakotne un Porsche griezes momenta vektorēšanas sistēma (PTV) ļauj vēl labāk pielāgot 718 Cayman sportisko raksturu savām vēlmēm. Papildaprīkojumā ir pieejama arī Porsche aktīvā piekares vadības sistēma (PASM), kas padara auto par 10 milimetriem zemāku, savukārt

S modelī pirmoreiz ir pieejama PASM sporta piekare, kas klīrensu pazemina par 20 milimetriem.

Tāpat kā pārējos Porsche sporta modeļos, Sport Chrono pakotnes funkcijas var izmantot ar slēdzi, kas atrodas uz stūres. Agrāk pieejamos režīmus «Normal», «Sport» un «Sport Plus» tagad papildina arī «Individual», kas ļauj aktivizēt iepriekš iestatītus dažādu sistēmu iestatījumus.

Ņemot vērā automašīnas uzlaboto veiktspēju, tiek izmantotas arī efektīvākas bremžu sistēmas — 330 mm bremžu diski priekšā un 299 mm diski aizmugurē. 718 Cayman modelī ir izmantota bremžu sistēma, kas iepriekš bija atrodama Cayman S modelī. Savukārt 718 Cayman S modelī ir izmantotas 911 Carrera četru virzuļu skavas apvienojumā ar bremžu diskiem, kas ir par sešiem milimetriem biezāki.

Unikāls dizains sportiskākam iespaidam

Uzlabojumi ir redzami ne tikai jaunā 718 Cayman modeļa tehniskajos rādītājos, bet arī dizainā. Jaunā modeļa paaugstināto veiktspēju izceļ tā sasprindzinātās formas, izteiktie gaisa savācēji automašīnas priekšpusē un sānos, kā arī zemais profils. Automašīnas priekšpusei ir daudz asāks profils, kas padara priekšpusi vizuāli platāku un vīrišķīgāku. Šo iespaidu spēcina arī ārkārtīgi šaurie priekšējie stāvgaismas lukturi, kas izvietoti virs gaisa uztvērējiem un ietver arī virzienrādītājus.

718 Cayman priekšpuses dizainu noslēdz liela izmēra lielāki dzesēšanas gaisa uztvērēji un jauna dizaina biksenona priekšējie lukturi un LED dienas gaitas gaismām. Papildaprīkojumā ir pieejami arī LED priekšējie lukturi ar četrpunktu dienas gaitas gaismām. Sānskatā jaunās sporta kupejas izteiksmīgākās dizaina iezīmes ir spārni un sānu sliekšņi. Automašīnas pārveidotā aizmugure tikmēr izskatās daudz platāka, galvenokārt pateicoties spoži melnajai dekoratīvajai joslai, kurā starp aizmugurējiem lukturiem iestrādāts Porsche logotips. Aizmugurējie lukturi ir pilnībā pārveidoti, un tajos ir izmantota trīsdimensiju gaismas tehnoloģija un iestrādāti četrpunktu bremžu lukturi.

Pārveidots interjers un PCM standarta aprīkojumā

Uzlabojumi ir redzami gan 718 Cayman, gan 718 Boxster salonā. Viens no jaunumiem ir priekšējā paneļa augšdaļa, kurā iestrādātas ventilācijas atveres. 718 vadītāju priecēs jauna sporta stūre, kas ieturēta 918 Spyder stilā, kā arī plašās savienojamības iespējas un standarta aprīkojumā pieejamā Porsche komunikāciju sistēma (PCM). Tajā ietilpst mobilā tālruņa savietošanas modulis, dažādas audio saskarnes un Skaņas sistēmas pakotne Plus ar 150 W jaudu. PCM iespēju klāstu var paplašināt ar dažādām papildu iespējām. Piemēram, Connect modulis ietver īpašas papildiespējas viedtālruņiem, piemēram, USB portu, Apple CarPlay un Porsche Car Connect. Papildaprīkojumā tiek piedāvāts arī navigācijas modulis ar balss vadību, kas atvieglo brauciena mērķa iestatīšanu. Izvēloties Connect Plus moduli, to var papildināt ar reāllaika satiksmes informāciju. Vadītājs var izmantot arī dažādus papildu pakalpojumus savā viedtālrunī, piemēram, Porsche Connect App un Porsche Car Connect App.

Pirmoreiz Cayman modelis ar slēgto jumtu ir lētāks par rodsteru — gluži kā 911 modeļu gadījumā.

718 Cayman cena būs no 43 200 eiro, bet 718 Cayman S — no 53 700 eiro.

Abu modeļu cenas norādītas bāzes aprīkojumam un bez PVN.

Foto: Porsche
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu