ASV apstiprina pirmo nāves gadījumu avārijā ar «Tesla» pašbraukšanas režīmu

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

ASV apstiprināta pirmā cilvēka bojāeja avārijā, kurā iesaistīta ASV elektroautomobiļu ražotāja «Tesla Motors» automašīna «Model S», kam bija ieslēgts pašbraukšanas režīms.

Ohaio štata Kantonas iedzīvotājs Džošua Brauns 40 gadu vecumā gāja bojā avārijā, kas notika 7.maijā Floridas štata Villistonā, kad viņa

automašīnas kameras nespēja atšķirt gaišās debesis no balta traktora ar piekabi.

Traktors veica kreisā pagrieziena manevru, bet automašīna neveica automātisku bremžu aktivizāciju, liecina ASV valdības dati un «Tesla» izplatītais paziņojums.

Tehnoloģiju kompānijas īpašnieks Brauns tikai mēnesi pirms avārijas uzteica savu 2015. izlaiduma gada «Model S» par to, ka automašīna novērsa avāriju uz starpštatu autoceļa.

ASV Valsts autoceļu satiksmes drošības pārvalde sākusi izmeklēšanu par «Tesla» «autopilota» sistēmu un tās sniegumu.

62 gadus vecais uzņēmējs Frenks Baresi, kurš vadīja avārijā iesaistīto traktoru, stāstīja, ka

«Tesla» vadītājs «televizora ekrānā atskaņoja filmu par Hariju Poteru» un zem piekabes pabrauca tik strauji, ka traktora vadītājs nepaspēja noreaģēt.

Viņš atzina, ka nav redzējis, vai patiešām autovadītājs skatījās filmu, bet tās skaņa bija dzirdama arī brīdī, kad «Model S» ietriecās telefona stabā un vīrietis gāja bojā.

«Tesla» uzsvēra, ka «Model S» ekrānā nav iespējams atskaņot video. Tāpat kompānija norādīja, ka vadītājam ir manuāli jāieslēdz «autopilota» sistēma, kas nepārtraukti tiek uzlabota, «tomēr vadītājam joprojām ir jābūt modram», jo sistēmas ieslēgšanai ir nepieciešams vadītāja apstiprinājums, ka

«autopilots» ir tikai palīgsistēma, un vadītājam tāpat ir jātur abas rokas uz stūres un jābūt gatavam pārņemt spēkrata vadību.

«Autopilots» spēj pārbaudīt, vai vadītāja rokas ir uz stūres. Ja tā nav, atskan skaņas brīdinājumi un automašīna pakāpeniski sāk bremzēt, ja vadītājs nereaģē.

Sistēma, kas balstās uz vairākām kamerām, radariem, lāzeriem un datoriem, ļauj «Model S» automašīnai pašai braukt pa joslu, mainīt joslas un braukšanas ātrumu, pamatojoties uz apkārt esošo satiksmi vai vadītāja noteiktu ātrumu. Tai arī ir automātiska bremzēšanas sistēma.

«Tesla» uzsvēra, ka ar «autopilotu» tās automašīnas ir nobraukušas vairāk nekā 130 miljonus jūdžu (209 miljonus kilometru), un šis ir pirmais zināmais nāves gadījums.

Brauna nekrologs liecina, ka viņš 11 gadu bija ASV Jūras spēku specvienības SEAL sastāvā un bezvadu interneta tīkla un kameras sistēmu kompānijas dibinātājs. ASV Aizsardzības ministrija apstiprināja, ka no SEAL viņš atvaļinājās 2008.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu