Latvijā ieradies jaunais Land Rover Discovery

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Land Rover

Latvijā ieradies un no rītdienas tirdzniecības centrā Mols būs apskatāms jaunais Land Rover Discovery - pilna izmēra apvidus auto ar septiņām sēdvietām trīs sēdekļu rindās.

Gerijs Makgoverns, Land Rover galvenais dizainers teica: «Jaunais Discovery nosaka jaunu lielo apvidus auto definīciju. Land Rover dizaina un inženieru komandas ir veikušas apvērsumu Discovery DNS, lai radītu iekārojamu, ārkārtīgi funkcionālu un ļoti spējīgu premium apvidus auto. Mēs patiesi ticam, ka rezultātā esam ieguvuši radikāli atšķirīgu dizainu, kas ļaus Discovery modeļu saimei piesaistīt jaunu, daudz plašāku klientu loku.»

Revolucionārs dizains

Jaunā Discovery pirmssākumi meklējami Discovery Vision koncepcijā, kas noteiks nākotnes Discovery modeļu ģimenes attīstības virzienu un tika atrādīta Ņujorkas Auto izstādē 2014. gadā. Jaunais modelis ir Discovery 27 gadu ilgās vēstures jaunākā interpretācija un praktiskuma DNS, kā arī eleganta dizaina iemiesojums, kas godina iepriekšējos modeļus, bet nav to koncepciju ierobežots.

Labi pazīstamās dizaina iezīmes ietver izcelto jumta līniju kas raksturo katru no četrām iepriekšējām Discovery paaudzēm un nodrošina risinājumu praktiskām vajadzībām. Paaugstinātais profils optimizē vietu trešajā pasažieru rindā sēdošo galvām. Tas arī nodrošina Discovery izslavēto «stadiona» sēdvietu konfigurāciju, kas nozīmē, ka katra nākamā sēdekļu rinda ir izvietota augstāk nekā priekšā esošā.

Land Rover dizains un inženiertehniskie risinājumi nodrošina to, ka jaunais Discovery spēj uzņemt septiņus pieaugušos apvidus auto salonā, lai arī auto ir mazāk nekā piecus metrus garš (4970mm). Izmēru ziņā tuvākie konkurenti spēj nodrošināt 5+2 sēdvietas, savukārt jaunais Discovery ir radīts tā, lai praktiski visiem pieaugušajiem būtu ērti izmantot arī trešās rindas sēdekļus. Pie tam ne tikai otrās rindas, bet arī abas trešās rindas sēdvietas aprīkotas ar ISOFIX stiprinājumiem.

Limitētās ‘pirmā sērijas’ modeļi atspoguļo labāko no jaunā Discovery. Tikai 2400 eksemplāri tiks piegādāti visā pasaulē ar tādām ekskluzīvām detaļām, kā unikāliem gravējumiem alumīnija durvju un priekšējā paneļa apdarē, unikālām emblēmām, ekstravagantu krāsu paleti un plašu standartaprīkojumu. Papildaprīkojumā pieejamā dinamiskā dizaina pakete piešķir jaunajam Discovery vēl lielāku funkcionalitāti, ārkārtīgi spēcīgu ārieni gan eksterjerā, gan salonā ar tādām detaļām kā, kontrastējošu jumtu, atlētiskiem priekšējiem un aizmugurējiem bamperiem, luksus ādas apdari, sporta stūri un pedāļiem.

Risinājumi visām mūsdienu ģimenes paaudzēm

Jaunais Discovery ir pirmais automobilis pasaulē ar inteliģento sēdekļu nolaišanas tehnoloģiju, kas ļauj klientiem pielāgot otrās un trešās rindas sēdekļus ar minimālu piepūli, izmantojot automobiļa aizmugurē, centrālajā skārienjutīgajā ekrānā izvietoto vadību vai pat ar viedtālruņa palīdzību, kas ir daļa no InControl Touch Pro aprīkojuma.

Visās trīs rindās iespējams uzstādīt sēdekļus ar apsildi, bet pirmajā un otrajā ar apsildi un ventilāciju. Vadītāja un priekšējā pasažiera sēdeklim ir pieejama arī masāžas funkcija. Vēl viena noderīga mašīnas funkcija ir Auto Access Height, kas automātiski pazemina klīrensu par 40 mm, tā atvieglojot izkāpšanu.

Jaunais Discovery cita starpā ir ieguvis arī Land Rover InControl Touch Pro informācijas un izklaides sistēmu, kuras 10 collu centrālais ekrāns ļāvis samazināt slēdžu skaitu viduskonsolē par trešdaļu. Svaigā grafika un viegli saprotamās izvēlnes apvieno sevī jaunākās navigācijas un izklaides tehnoloģijas, tai skaitā savienojamību ar iOS un Android operētājsistēmām, 14 skaļruņu Meridian skaņas sistēmu ar papildu zemo frekvenču skaļruni un 3G WiFi. Sešas 12 voltu un septiņas USB ligzdas nozīmē, ka braucēju viedtālruņi un planšetes vienmēr būs paēdušas.

Vēl viena tehnoloģija aktīviem cilvēkiem ir Land Rover progresīvā Activity Key aproce, kas ļauj nenēsāt līdzi ierasto aizdedzes atslēgu. Pieskaroties ar ūdens izturīgo Activity Key pie ‘D’ burta uz Discovery emblēmas uz automobiļa bagāžas nodalījuma vāka, auto automātiski tiek aizslēgts un parastā atslēga - deaktivizēta. Tagad klienti var droši doties skriet, peldēt, braukt ar divriteni, neuztraucoties par sava automobiļa drošību.

Atkarība no bagāžas uzglabāšanas risinājumiem

Katrā savas attīstības posmā Land Rover veidoja jauno Discovery, ņemot vērā savu klientu vajadzības. Tas ir acīmredzams, ja paskatāties uz automobiļa salonu. Land Rover dizaina un inženieru komandas ir atkarīgas no bagāžas uzglabāšanas nodalījumiem, kas ir novedis pie tā, ka jums pieejamas ārkārtīgi plašas un ērtas bagāžas uzglabāšanas iespējas, kas pilnībā spēs apmierināt mūsdienu ģimeņu vajadzības, aprīkojumā pieejami:

  • Slēpti plaukti viduskonsolē, kur ievietot iPad vai pāri divu litru dzērienu pudeļu.

  • Centrālā elkoņbalsta nodalījums ir pietiekami liels, lai tajā ievietotu piecus iPad ar paliktni.

  • Paslēpts nelielu priekšmetu nodalījums aiz nolaižamā klimata kontroles paneļa

  • Iebūvēts ar pieskārienu vadāms «iepirkumu maisiņu āķis» priekšējā pasažiera kāju zonā.

Starp automobiļa praktiskajām īpašībām jāmin arī bagāžas novietošanas iespējas. Ja nolaistas trešās rindas sēdekļu atzveltnes, kravas novietnes tilpums maksimāli ir 1231 litrs. Ja noloka arī otrās rindas sēdekļus - 2,5 kubikmetri.

Komforts un veiktspēja

Jaunais Discovery saglabā izslavētās Land Rover bezceļu spējas, pateicoties lieliskajai ģeometrijai un progresīvajām tehnoloģijām, turklāt apvienotas ar uzlabotām iespējām ikdienas lietošanā.

Automobiļa klīrenss ir 283 mm, bet maksimālais iegrimes dziļums ir 900 mm (pieaugums par 200 mm). Land Rover Terrain Response 2 sistēma optimizē dažādus iestatījumus, sākot no akseleratora jutības līdz pārnesumu maiņas īpašībām, lai pielāgotos braukšanas apstākļiem, vienkārši pagriežot apaļo slēdzi. Īpaši izaicinošā apvidū All-Terrain Progress Control (ATPC) sistēma var tikt ieprogrammēta tā, lai tā autonomi uztur ātrumu, ko izvēlējies vadītājs, lai viņš varētu pilnībā koncentrēties uz stūrēšanu.

Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Discovery, jaunā modeļa pamatā ir alumīnija arhitektūra, kas palīdzējusi samazināt svaru par līdz pat 480 kg. Tas nozīmē, ka Discovery motoru gammā var iekļaut līdz šim neredzētus agregātus.

Bāzes motors modelī Td4 ir 2 litru dīzeļdzinējs ar 180 ZS. Šī motora vidējais degvielas patēriņš ir 5 l/100 km un tas atbilst CO2 izmešiem 159 g/km apmērā, kas ir par 22 procentiem mazāk, salīdzinot ar analogu iepriekšējās paaudzes modeli. Sd4 modelim tikmēr ir uzstādīts 2 litru motora twin-turbo versija ar 240 ZS un 500 Nm. Šis dzinējs vidēji patērē 5,3 l/100 km. Dīzeļdzinēju cienītāji, kas tīko vēl lielāku veiktspēju, varēs izvēlēties sešu cilindru dīzeļdzinēju ar 258 ZS un 600 Nm. Un, ja nu arī ar to par maz, tad var izvēlēties 3 litru V6 kompresormotoru ar 340 ZS un 450 Nm. Atkarībā no tā, kura no motora opcijām izvēlēta, Land Rover Discovery vilktspēja var sasniegt 3500 kilogramus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu