Savs stils – CL no Kauņas (119)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Auto sākums ir diskos... Lielos diskos... Milzīgos un spožos diskos! Tā uzskata mans paziņa Audronis no Kauņas. R26 uz «BMW» sestās sērijas – līdz šim noietais ceļš. Jaunais lietuvieša projekts sākās ar R30 iegādi, lai ievietotu tos aizmugurē līdz nepazīšanai pārbūvētā kupejā, kas zem stiklšķiedras virsbūves slēpj «Mercedes» CL tehniku. Un, lai arī pēc dokumentiem auto joprojām skaitās CL, šādiem projektiem pieņemts dot īpašvārdus. Arī šim tāds ir – «AG Excalibur»!

R30 diski – tas ir iespējams!

Audronis pagājušā gadā nemeloja, man sakot, ka viņa iepriekšējais projekts uz «BMW» bāzes ir pilnībā pabeigts. Jo viņa galva jau bija pārņemta ar domām par nākamo – lielāku – auto, kam varētu uzstādīt vēl lielākus diskus! Viss sākās ar ratiem. Vispirms amerikāņi no «Oasics» apstiprināja, ka izgatavot diskus pēc lietuvieša izmēriem ir reāli, un tikai pēc tam sākās «donora» meklēšana projektam. Par bāzi izvēlējās «Mercedes» CL500.

Gandrīz jebkurš būtu priecīgs kļūt par šāda auto īpašnieku un pat nedomātu par pārbūvēm... Bet Audronis negribēja būt tāds kā visi vai satikt sava auto dubultnieku Kauņas ielās... Viņam vienmēr gribējies būt īpašam, un īpašs auto tam vienmēr ir palīdzējis! Tāpēc «Mercedes» paslēpts no cilvēku acīm Audroņa darbnīcā, kur īpašnieks deviņu mēnešu laikā, strādājot 12 stundas dienā (ieskaitot sestdienas!), īstenoja savus sapņus un domas par to, kādai jābūt greznai kupejai.

Disku un spineru dizains palika tieši tāds pats kā iepriekš, bet galvenā atšķirība (neraugoties uz izmēriem, aizmugures rata diametrs kopā ar gumiju ir apmēram metru!) – šoreiz izdevās uzstādīt tos uz auto bez starpgabaliem, pateicoties milzīgajiem «plauktiem». Bez diskiem ratiem ir vajadzīgas arī riepas. Un, ja amerikāņu veikalu plauktos pirms gada neparādītos R30 lieliem pikapiem, tad šīs projekts diez vai tiktu līdz galam realizēts.

40 un 24 cm

Visi dizaina pamatelementi ir Audroņa iepriekšējo projektu ideju turpinājums – vilņveida virsbūves līnijas ar gipertrofētiem spārniem un ratiem, «nekaunīgie» lukturi no FX sērijas «Infinity», «rīkle» priekšā, «ierakstītie» aizmugures buferī neparastie izpūtēja uzgaļi un spoži sarkana krāsa, ar kuru parasti krāso «Honda» motociklus – tas viss redzēts jau iepriekš. Bet priekšējās restes, kas atgādina «Maybach Exelero» (lai to izveidotu, Audronis izmēģināja septiņus maketus, kamēr atrada variantu, kas pašam patīk), emblēmas priekšā un aizmugurē, un aizmugurējie lukturi no «Hella» elementiem – ir kas jauns. Taču svarīgākais ir paslēpts – lai arī stiklšķiedras virsbūves paneļi ir gatavoti pēc tādas pašas tehnoloģijas kā iepriekš, darba apjomu nevar salīdzināt.

Nogriežot visus virsbūves elementus, kas traucēja ievietot ratus (un ne tikai virsbūves – lai «monstrus» ievietotu, vajadzēja pārnest bremžu sistēmas elementus, dzesēšanas sistēmas tvertni, kondicionēšanas sistēmas trubiņas) un, beidzot ieliekot ratus vietā, tika konstatēts, ka auto, pateicoties to izmēriem, kļuva par 15 cm augstāks... Problēmu risināja lietuvieša stilā – nogriežot un pārnesot piekares stiprinājumu vietas 10 cm augstāk. Tas radīja jaunu problēmu ar aizmugures stikliem, kas vairs nespēja noturēties savās vietās. Tāpēc stikli tika paņemti no cita «Mercedes» modeļa, un tiem tika uztaisītas jaunas stiprinājuma vietas. Un vēl 5 centimetri tika «atkaroti» no jumta, kas kļuva zemāks. Lieliskas proporcijas, ņemot vērā to, ka jauno buferu un spārnu dēļ auto kļuvis par 40 cm garāks un par 24 platāks, – 19 collu standarta rati uz tā izskatījās kā no bērnu ratiņiem!

«Swarovski»

Pabeidzot virsbūvi, sākās iekšdarbi, kuru rezultātā no «dzimtajām» detaļām var atpazīt tikai spidometra paneli un drošības jostu stiprinājumus! Visi sēdekļi, durvis un pat jumts tika apšūti ar gaišu ādu, bet sēdekļu forma tika mainīta. Sēdekļi un durvis tika apdarināti ar 200 «Swarovski» kristālu pogām, bet jumts – ar 600! Jaunās viduskonsoles augšā – divi monitori, kas rāda signālu no kamerām, kas ievietotas priekšējā un aizmugurējā buferī un atpakaļgaitas spoguļos... Kā citādi, ja pa logiem var labi redzēt tikai milzīgus spārnus un haubi? Zem monitoriem – klimata kontroles un citu ierīču vadības bloks, kas arī lepojās ar «Swarovski» kristāliem. Vēl nedaudz zemāk – aiz lodziņa paslēpta mūsdienīgas audiosistēmas «galva». Bet pierastās «kloķenes» vietā – vēl divi lielizmēra kristāli. Viens no tiem atbild par kameru vadību, bet otrs pārslēdz ātrumus.

Kāds ir rezultāts? Daži noteikti teiks, ka šis projekts ir bezgaumības kalngals. Daži izņems no kabatas mobilo telefonu un sāks filmēt, lai vakarā parādītu ģimenei. Bet es teikšu tā: Audronis atkal ir panācis savu – viņš ir uzmanības centrā, lai ko citi runātu. Kamēr būs šādi projekti, mums noteikti nebūs garlaicīgi. Un tas ir labi, vai ne?

Datu fails:

«Mercedes» CL500 Atrašanās vieta: Kauņa, Lietuva

Eksterjers:

- Modificēta izplūde, uzgalis - Paštaisītie stiklšķiedras virsbūves paneļi (ieskaitot jumta un stiklu modernizāciju) - Pārkrāsots - Priekšējā optika no «Infinity» FX - Priekšējās restes - Diski R24 ar riepām 295/30/R24 priekšā un R30 ar riepām 315/30/R30 aizmugurē - Aizmugures optika «Hella» - Kameras buferos un spoguļos

Interjers: - Modificētie sēdekļi ar «Swarovski» kristālu pogām un īpašnieka logotipiem - Jaunā viduskonsole ar diviem monitoriem - Modificēta stūre - Vairāk nekā 800 «Swarovski» pogu uz sēdekļiem, durvīm un griestiem

Komentāri (119)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu