Neikšāns/Dzirkals gandarīti par vēsturisko uzvaru Somijā

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Latvijas autosportists Andis Neikšāns ar stūrmani Pēteri Dzirkalu no "LMT rallija komandas" ir ļoti gandarīti par pagājušajā nedēļas nogalē izcīnīto uzvaru pasaules autorallija čempionāta (WRC) astotajā posmā - Somijas rallijā.

Kā ziņots, aizvadītajā nedēļas nogalē notikušajā Somijas rallijā Neikšāns/Dzirkals izcīnīja uzvaru N4 un "Production Car WRC" (PWRC) klases ieskaitē, kas ir Latvijas autosporta nozīmīgākais panākums valsts neatkarības gadu laikā.

Sasnieguma vēsturisko nozīmi trešdien notikušajā preses konferencē īpaši izcēla LMT valdes priekšsēdētājs Juris Binde.

"Šis tiešām ir nozīmīgs notikums, jo Latvijas neatkarības laikā tik liels sasniegums nav bijis," izteicās Binde. "Somijas rallijs atšķiras ar savu sarežģītību, kas panākumu padara vēl izcilāku.

Ceļš uz šo uzvaru ir bijis garš, mācoties no savām kļūdām un izejot iepriekšējo gadu WRC posmu skolu.

Komanda ir uzrādījusi maksimāli labāko rezultātu, kas dod labas iespējas līdzīgus panākumus sasniegt arī nākotnē, lai arī finansiālo līdzekļu piesaiste varētu būt sarežģīta."

Binde aicināja lielos un uzņēmības bagātos Latvijas investorus pievienoties komandas atbalstītāju pulkam, palīdzot tai attīstīties arī turpmāk.

"Šī panākuma pamatā ir darbs daudzu gadu garumā, ieskaitot autosporta pamatu apgūšanu, darbu ar LMT jau kopš 2004.gada, saspringto cīņu ar konkurentiem vietējā līmenī, tehnikas sagatavošanu un komandas darbu sacensībās," panākuma pēctecību uzsvēra Neikšāns, kurš atklāja, ka sacensību gaitā bija vairākas situācijas, kurās ekipāža varēja zaudēt iekrāto pārsvaru.

"Bijām veikuši jau pusdistanci, kādus deviņus ātrumposmus, bet sešos no tiem finišējām ar traucētu rezultātu, jo visu laiku panācām priekšā braucošos, tāpēc zaudējām laiku, cenšoties viņus apdzīt.

Bija arī situācijas, kurās iepriekš no trases izslīdējušas mašīnas sacensībās atkal iesaistījās tieši mūsu deguna priekšā.

No kopējā rezultāta tādējādi zaudējām apmēram 30 sekundes," izteicās pilots.

Tikmēr Dzirkals pauda gandarījumu, ka, lasot komentārus internetā, viņš saskāries tikai ar pozitīvām atsauksmēm, kas, viņaprāt, Latvijā nav ierasta parādība.

"N4 klase šogad tika atdalīta no "Super 2000" klases, kas deva lielu motivāciju, jo, braucot kopā ar "Super 2000" braucējiem, mums nebūtu nekādu cerību uz panākumu - viņu tehnikas pārsvars ir nospiedošs," teica stūrmanis. "Pēc otrās dienas, kad bijām izvirzījušies kopvērtējuma vadībā, spriedām, ka, braucot droši un ar rezervi, noteikti finišēsim labāko trijniekā, taču secinājām, ka trijnieks būtu labs rezultāts tikai tad, ja pēc otrās dienas mēs nebūtu vadībā. Līdz ar to atļāvāmies braukt tik ātri, kā vēl nekad."

"Bija situācijas, kurās mūsu ātruma dēļ mainījās veikto trases pierakstu prognozes, jo

tramplīnus, kurus agrāk nemaz nejutām, šoreiz pārvarējām ar tādiem lēcieniem, ka dažbrīd par mata tiesu izbēgām no izlidošanas ārpus trases,

piebilda Dzirkals.

Pasākuma laikā piemiņas zīmes Bindem un abiem sportistiem dāvāja Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) prezidents Jānis Naglis, kurš neskopojās ar uzslavu un pateicību pilniem vārdiem, izceļot gan LMT lielo nopelnu sasniegumā, gan braucēju meistarību un nepiekāpību.

Sezonas turpinājumā Neikšānu/Dzirkalu gaida sacensības Latvijas čempionāta posmos - rallijos "Kurzeme" un "Latvija" -, kā arī piedalīšanās Velsā notiekošajā WRC posmā, kas tur valdošo laika apstākļu dēļ sportistiem būs pavisam cita un jauna pieredze.

"Kalnos tur ceļš ir klāts ar tīru ledu, bet citur segums ir ļoti smags, dubļains un nepārredzams. Sacensību režīmā tur vēl nekad neesam braukuši, esam tikai ar ielas automašīnu veikuši trases pierakstus, kamēr Somijas ralliju pārzinājām labi. Līdz ar to Velsā līdzīgs rezultāts, visticamāk, nav gaidāms," uzsvēra Dzirkals.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu