Biķernieku motošosejas aplī uzstādīts rekords (6)

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Pirms dažām nedēļām skaļi izskanēja ziņa, ka Andrejs Grīnbergs, braucot ar BMW S 1000 RR motociklu, uzstādījis jaunu Biķernieku trases rekordu – 1:38.480 minūtes. Aiz katra rekorda un sausajiem skaitļiem slēpjas interesants stāsts, un arī latviešu motosportista ceļš līdz rekordam nav izņēmums.

Kluba «Motoaplis» braucējs Andrejs Grīnbergs motošosejā startē jau kopš 2003. gada un šo vairāk nekā desmit gadu laikā daudz ir pieredzējis. Kā lielākos savus panākumus viņš min Latvijas čempiona titulu Superbike klasē 2012. gadā, kā arī šīs pašas klases Baltijas vicečempiona titulus 2012. un 2013. gadā. Lai arī šā gada kalendārā atlicis vēl viens posms, ir jau skaidrs, ka jaunais trases rekorda autors šosezon izcīnīs savu trešo Latvijas čempiona titulu.

Andrejs skaidro, ka Biķernieku trases rekorda iegūšana esot bijis jau pirms laba laika nosprausts mērķis: «Bija mērķis pārsist Latvijas rekordu, un divus gadus apzināti gāju uz to.» Pagājušajā gadā rekorda pārsišanai traucējusi mugurkaula operācija, jo pēc tās trasē viņš varējis just katru mazāko bedrīti, kas neļāva braukt uz visiem 100%.

Foto: Publicitātes foto

Tomēr šogad apņemšanās bija jārealizē, un uz to tika pamatīgi strādāts: «Ļoti daudz strādāju ar sevi, gan fiziski, gan garīgi, kā arī, protams, trenējos trasē. Ar visām plānotajām trases rekonstrukcijām šogad Biķerniekos sanāca tikai vienas sacensības un attiecīgi tikai viena iespēja rekorda labošanai.»

Viss izdevās, kā sportists bija iedomājies, tomēr priekšnosacījumi rekorda uzstādīšanai nebija ideāli.

«Ļoti nervozēju par mainīgajiem laika apstākļiem un sacensību dienā četras reizes mainīju riepas. Trase nebija ideāli sausa, bet laiks varēja būt labāks. Manā ideālajā trajektorijā bija peļķe, kuru nācās apbraukt, un asfalts vietām vēl bija mitrs,» sarežģītos apstākļus skaidro Andrejs.

Pilots uzsver, ka rekorda sasniegšanā un moto sacensībās kā tādās ļoti svarīga ir motocikla izvēle un tā tehniskā sagatavotība. «Visu laiku biju braucis ar Yamaha motociklu, tomēr, sākot ar 2010., pārgāju uz BMW. Kad izlaida jauno modeli (BMW S 1000 RR), daudzi teica, ka nekas labāks nav izdomāts,» tā savu izvēli par labu BMW markas motociklam komentē divkārtējais Latvijas čempions.

Turpinājumā Andrejs stāsta par sava BMW sporta motocikla priekšrocībām: «BMW atbilst visām manām prasībām. Salīdzinoši ar citu ražotāju motocikliem tas vadāms ļoti viegli, kā tāda rotaļmašīna, tas ir ērtāks, vieglāks, un ar to ir viegli braukt.» Tāpat pozitīvi esot tas, ka S 1000 RR modelis jau no rūpnīcas nāk pietiekoši sagatavots lietošanai sacensību režīmā.

Tā, piemēram, nav jāiejaucas dzinējā - pietiek ar ievadītu jaunu datorprogrammu sporta režīmam. Protams, ir jāmaina izplūdes sistēma un vēl dažas lietas, lai pilnvērtīgi sagatavotu spēkratu sacensību režīmam, tomēr sagatavošanas darbi esot ievērojami mazāki nekā citu marku motocikliem.

Foto: Publicitātes foto
Komentāri (6)CopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu