Baumanis debitē World RX Team Austria sastāvā

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Baumanis Motorsport Photography

Ar pirmajiem brīvajiem treniņbraucieniem Argentīnā sestdien sākās FIA pasaules rallijkrosa čempionāta noslēdzošais posms, kurā teicamu sniegumu World RX Team Austria sastāvā demonstrē latviešu rallijkrosists Jānis Baumanis.

Pašreizējais Eiropas čempions S1600 klasē ar pirmajiem īstajiem pārbaudījumiem pie World RX Team Austria sagatavotā Ford Fiesta WRX superkāra stūres saskārās jau brīvajos treniņbraucienos. Tā kā Argentīnā patlaban valda īsta tveice un ārā ir ap 30 grādiem pēc Celsija, trase ir ļoti putekļaina un nepārtraukti tiek laistīta. Šis process gan nav sistemātisks, tāpēc braucējiem apstākļi trasē ir tīrākā loterija.

«Pirmās divas reizes Jānis trasē izbrauca tieši pēc tās laistīšanas. Tad viņš atgriezās boksos, kur tika nedaudz mainīti mašīnas regulējumi, pēc kā Jānis vēlreiz devās trasē un dabūja izbraukt pa jau nedaudz apžuvušu trasi. Pēc neliela pārtraukuma norisinājās otrā treniņbraucienu sesija, un jau atkal viņam bija jābrauc pa slapju trasi. Bet, lai vai kā, sportists kopvērtējumā uzrādīja sesto labāko rezultātu aiz Tomasa Heikinena, Reiņa Nitiša, Johana Kristofersona, Petera Solberga un otra World RX Team Austria braucēja Manfrēda Štola. Tā ka šobrīd visi ir apmierināti ar Jāņa spēju tik ātri adaptēties apstākļiem un iestrādāties jaunajā komandā,» pēc treniņbraucieniem stāstīja Jāņa tēvs Andris Baumanis.

Foto: Baumanis Motorsport Photography

Arī pats Jānis stāsta, ka apstākļi treniņos nav bijuši optimāli, tāpēc rezultāts ir diezgan likumsakarīgs.

«Ar auto esmu ļoti apmierināts, motors strādā lieliski, bet vēl gan nedaudz ir jāpamaina regulējumi. Turpretī apstākļi trasē ir ļoti nepastāvīgi. Pēc laistīšanas grants daļā apstākļi ir tādi, it kā mēģinātu ar slikiem braukt pa ledu. Bet ir jācīnās,» optimistisks pēc brīvajiem treniņbraucieniem ir Jānis.

Dienas turpinājumā gan noskaņojums krasi mainījās, jo jau pēc pirmās kvalifikācijas pirmā brauciena bija skaidrs, ka apstākļi trasē nav piemēroti godīgām cīņām. Kā stāsta Andris Baumanis, vislabākajā situācijā pēc starta, protams, nonāk spēcīgākā auto braucējs, kuram izdodas izrauties vadībā. Pirmajā kvalifikācijas braucienā tas bija pašreizējais čempions un šā gada čempionāta līderis Peters Solbergs. Pārējie trīs aiz viņa braucošie pret pašu gribu tikmēr meklēja ceļu caur biezu putekļu sienu. Otrajā kvalifikācijas braucienā situācija bija vēl nedaudz sarežģītāka, jo startējošie auto izrādījās vienlīdz spēcīgi un pirmo pagriezienu sasniedza vienlaikus, tā saceļot tādu putekļu mākoni, ka sacensības faktiski turpināt vairs nebija iespējams.

Lai arī sportisti finišu sasniedza, tika pieņemts lēmums sacensības pārtraukt un aizvadīto divu braucienu rezultātus anulēt. Andris Baumanis no sacensību norises vietas ziņo, ka pēc vairākkārtējas organizatoru svārstīšanās tomēr ir pieņemts lēmums visus Argentīnas posma braucienus pārcelt uz svētdienu. Pirms tam gan ar vietējās pašvaldības atbalstu plānots noorganizēt aktuālajiem apstākļiem piemērotāku trases laistīšanas tehniku, kā arī pietiekamā apjomā sagādāt sāls vai jūras ūdeni situācijas normalizēšanai trasē.

Tas nozīmē tikai to, ka Jāņa Baumaņa pirmais izgājiens uz starta notiks tikai svētdienas pēcpusdienā pēc Latvijas laika. Tad viņš uz starta stāsies līdzās itālim Džanni Morbidelli, francūzim Dāvijam Žanī, norvēģim Olem Kristiānam Veibī un jēkabpilietim Reinim Nitišam.

Foto: Baumanis Motorsport Photography
KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu